[zawgyi]
Tanker တစ္စီး Dock ဝင္ေနတုန္းမွာ Water Ballast Tank calibration လုပ္ေပးရပါတယ္။ System က LevelDative LD 100S ပါ။ Bubbler နည္းကို သုံးထားပါတယ္။
Bubbler ဆိုတာ level ကို ေလပူေပါင္းထုတ္ၿပီးတိုင္းတဲ့ နည္းပါ။ Tank ထဲကို ပိုက္ေသးေသး တစ္ခု စိုက္ထားၿပီး pressure နည္းနည္းနဲ႔ ေလမႈတ္သြင္းထားပါတယ္။ ေရထဲမွာ ေလပူေပါင္းေလးေတြ ထြက္ေနတာေပါ့။ ပူေပါင္းမနည္းလြန္း မမ်ားလြန္းေအာင္ ခ်ိန္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီ ေလကို constant flow ျဖစ္ေအာင္ regulate လုပ္ထားၿပီး pressure ကိုတိုင္းထားပါတယ္။ ေရ level ျမင့္ယင္ ဖိအားပိုမ်ားေတာ့ Pressure ပိုတက္ပါတယ္။ ေရတိမ္ယင္ေတာ့ pressure က်တာေပါ့။ အဲဒီ pressure အနည္းအမ်ားကို level တန္ဖိုး အျဖစ္ေျပာင္းၿပီး တြက္ထုတ္ေပးတာပါ။
ဒီသေဘၤာမွာ WB tank ၁၃ ခုနဲ႔ draft sensor ၄ ခု စုစုေပါင္း Level ၁၇ ခုရွိပါတယ္။ LD100S controller တစ္ခုက အမ်ားဆုံး level ၁၀ ခုကို တိုင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ controller ႏွစ္ခုသုံးထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ၾကဳံလို႔ draft sensor ေတြရဲ႕ အသုံးကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ Draft sensor ေတြကို သေဘၤာရဲ႕ ေရွ႕ဖ်ား၊ ေနာက္ဖ်ား၊ အလယ္မွာ ဘယ္၊ညာ အားလုံး ၄ ေနရာမွာရွိပါတယ္။ Sea chest (သို႔) valve တစ္ခုကိုျဖတ္ၿပီး အျပင္ ေရထဲကို ဆက္ထားပါတယ္။ အဲဒီကေန ေရစူး (draft) တန္ဖိုး တစ္ခုစီ ရပါမယ္။ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ တန္ဖိုး ကြာျခားခ်က္ကို trim, ဘယ္ညာတန္ဖိုး ျခားနားခ်က္က list ဆိုၿပီး inclination တြက္ေပးတာပါ။
ဒီေနရာမွာ ၾကဳံလို႔ draft sensor ေတြရဲ႕ အသုံးကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ Draft sensor ေတြကို သေဘၤာရဲ႕ ေရွ႕ဖ်ား၊ ေနာက္ဖ်ား၊ အလယ္မွာ ဘယ္၊ညာ အားလုံး ၄ ေနရာမွာရွိပါတယ္။ Sea chest (သို႔) valve တစ္ခုကိုျဖတ္ၿပီး အျပင္ ေရထဲကို ဆက္ထားပါတယ္။ အဲဒီကေန ေရစူး (draft) တန္ဖိုး တစ္ခုစီ ရပါမယ္။ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ တန္ဖိုး ကြာျခားခ်က္ကို trim, ဘယ္ညာတန္ဖိုး ျခားနားခ်က္က list ဆိုၿပီး inclination တြက္ေပးတာပါ။
ဒီသေဘၤာမွာေတာ့ CCR ကေန controller က centralize ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး CCR နဲ႔ tank ေအာက္ေျခထိ ေလပိုက္တစ္ေခ်ာင္းဘဲ ဆက္ထားတာပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ စံနစ္ေတြမွာေတာ့ tank top ေတြ မွာ sensing unit တစ္ခုစီထားတာမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ Calibration စမယ္ဆိုေတာ့ အယင္ဆုံး ပိုက္မွာ ပိတ္တာဆို႔တာေတြ မရွိေအာင္ purge လုပ္ေပးရပါတယ္။ ေလအားျပင္းျပင္းနဲ႔ မႈတ္ထုတ္တာေပါ့။ Tank ေတြအားလုံးမွာ ေရမရွိေတာ့မွ ေအာက္ကိုဆင္း၊ ပိုက္ေပ်ာ့တစ္ခုနဲ႔ ေလပိုက္ေအာက္ေျခမွာ hose clip ေလးသုံးၿပီး ေလလုံေအာင္ ဆက္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ပိုက္ေပ်ာ့ကို ေရျဖည့္ပါတယ္။ ေနာက္ ေလပူေပါင္း အနည္း အမ်ားၾကည့္ၿပီး controller က သက္ဆိုင္တဲ့ channel ကို flow rate ညႇိေပးရပါတယ္။ ၿပီးမွ ပိုက္ေပ်ာ့ကို အနိမ့္အျမင့္ ေျပာင္းၿပီး level တိုင္းၾကည့္ထားရပါတယ္။ 0.5 m, 1m, 1.5m, 2m အစရွိသျဖင့္ တိုင္းရပါတယ္။ တစ္ကယ့္ level နဲ႔ CCR က display level ညီမညီ စစ္ရပါတယ္။ မညီယင္ flow rate ကို ေျပာင္းၿပီး ညႇိယူရပါတယ္။
အဲဒီလိုစစ္ေတာ့ tank တစ္ခုမွာ level အတက္အက် မျပပါဘူး။ ေအာက္ကလူကို ပူေပါင္း ထြက္လားေမးေတာ့၊ မထြက္ဘူးေျပာပါတယ္။ flow rate နည္းနည္းထပ္တင္ေတာ့ display မွာ level တက္လာတယ္။ ေအာက္မွာ ပူေပါင္းက မထြက္ေသးဘူး။ ဒါဆို ပိုက္ပိတ္ေနတာေပါ့။ ပိုက္ေပ်ာ့ကို ျဖဳတ္ၿပီး စစ္ၾကည့္ေတာ့ ေလပိုက္ ေအာက္ေျခမွာ ရႊံ႕ပိတ္ေနတာေတြ႕တယ္။ ရွင္းလိုက္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ Fore draft line မွာ သံေခ်းနဲ႔ စားၿပီးေပါက္ေနတာေတြ႕လို႔ ပိုက္ျဖတ္ၿပီး လဲခိုင္းရပါတယ္။
Tank ႏွစ္ခုမွာေတာ့ flow rate ေတာ္ေတာ္ေလး ျမႇင့္ေပးမွ ပူေပါင္းထြက္ပါတယ္။ level လည္း မမွန္ဘူး။ တစ္ေနရာမွာ ပိုက္ေပါက္ေနလို႔ပါ။ Purging မွာထားၿပီး အေပါက္ရွာရပါတယ္။ ေလသံနားေထာင္ၿပီး ရွာေတာ့ tank ထိပ္နားေလးက ၾကားရတယ္။ ဘယ္ေနရာမွန္း မသိဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဆပ္ျပာျမဳႇပ္နဲ႔ ရွာေတာ့မွ elbow joint က အက္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ လဲေပးလိုက္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါတယ္။
Draft level ေတြကိုေတာ့ သေဘၤာ ေရခ်ေတာ့မွ စစ္ၾကည့္ရပါတယ္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အားလုံးအဆင္ေျပသြားပါတယ္ေပါ့။
[unicode]
Tanker တစ်စီး Dock ဝင်နေတုန်းမှာ Water Ballast Tank calibration လုပ်ပေးရပါတယ်။ System က LevelDative LD 100S ပါ။ Bubbler နည်းကို သုံးထားပါတယ်။
Bubbler ဆိုတာ level ကို လေပူပေါင်းထုတ်ပြီးတိုင်းတဲ့ နည်းပါ။ Tank ထဲကို ပိုက်သေးသေး တစ်ခု စိုက်ထားပြီး pressure နည်းနည်းနဲ့ လေမှုတ်သွင်းထားပါတယ်။ ရေထဲမှာ လေပူပေါင်းလေးတွေ ထွက်နေတာပေါ့။ ပူပေါင်းမနည်းလွန်း မများလွန်းအောင် ချိန်ပေးရပါတယ်။ အဲဒီ လေကို constant flow ဖြစ်အောင် regulate လုပ်ထားပြီး pressure ကိုတိုင်းထားပါတယ်။ ရေ level မြင့်ယင် ဖိအားပိုများတော့ Pressure ပိုတက်ပါတယ်။ ရေတိမ်ယင်တော့ pressure ကျတာပေါ့။ အဲဒီ pressure အနည်းအများကို level တန်ဖိုး အဖြစ်ပြောင်းပြီး တွက်ထုတ်ပေးတာပါ။
ဒီသင်္ဘောမှာ WB tank ၁၃ ခုနဲ့ draft sensor ၄ ခု စုစုပေါင်း Level ၁ရ ခုရှိပါတယ်။ LD100S controller တစ်ခုက အများဆုံး level ၁၀ ခုကို တိုင်းနိုင်ပါတယ်။ ဒီတော့ controller နှစ်ခုသုံးထားပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ ကြုံလို့ draft sensor တွေရဲ့ အသုံးကိုပြောပြချင်ပါတယ်။ Draft sensor တွေကို သင်္ဘောရဲ့ ရှေ့ဖျား၊ နောက်ဖျား၊ အလယ်မှာ ဘယ်၊ညာ အားလုံး ၄ နေရာမှာရှိပါတယ်။ Sea chest (သို့) valve တစ်ခုကိုဖြတ်ပြီး အပြင် ရေထဲကို ဆက်ထားပါတယ်။ အဲဒီကနေ ရေစူး (draft) တန်ဖိုး တစ်ခုစီ ရပါမယ်။ ရှေ့နဲ့နောက် တန်ဖိုး ကွာခြားချက်ကို trim, ဘယ်ညာတန်ဖိုး ခြားနားချက်က list ဆိုပြီး inclination တွက်ပေးတာပါ။
ဒီသင်္ဘောမှာတော့ CCR ကနေ controller က centralize ထိန်းချုပ်ပြီး CCR နဲ့ tank အောက်ခြေထိ လေပိုက်တစ်ချောင်းဘဲ ဆက်ထားတာပါ။ တစ်ချို့ စံနစ်တွေမှာတော့ tank top တွေ မှာ sensing unit တစ်ခုစီထားတာမျိုး ရှိပါတယ်။ Calibration စမယ်ဆိုတော့ အယင်ဆုံး ပိုက်မှာ ပိတ်တာဆို့တာတွေ မရှိအောင် purge လုပ်ပေးရပါတယ်။ လေအားပြင်းပြင်းနဲ့ မှုတ်ထုတ်တာပေါ့။ Tank တွေအားလုံးမှာ ရေမရှိတော့မှ အောက်ကိုဆင်း၊ ပိုက်ပျော့တစ်ခုနဲ့ လေပိုက်အောက်ခြေမှာ hose clip လေးသုံးပြီး လေလုံအောင် ဆက်ပါတယ်။ ပြီးမှ ပိုက်ပျော့ကို ရေဖြည့်ပါတယ်။ နောက် လေပူပေါင်း အနည်း အများကြည့်ပြီး controller က သက်ဆိုင်တဲ့ channel ကို flow rate ညှိပေးရပါတယ်။ ပြီးမှ ပိုက်ပျော့ကို အနိမ့်အမြင့် ပြောင်းပြီး level တိုင်းကြည့်ထားရပါတယ်။ 0.5 m, 1m, 1.5m, 2m အစရှိသဖြင့် တိုင်းရပါတယ်။ တစ်ကယ့် level နဲ့ CCR က display level ညီမညီ စစ်ရပါတယ်။ မညီယင် flow rate ကို ပြောင်းပြီး ညှိယူရပါတယ်။
အဲဒီလိုစစ်တော့ tank တစ်ခုမှာ level အတက်အကျ မပြပါဘူး။ အောက်ကလူကို ပူပေါင်း ထွက်လားမေးတော့၊ မထွက်ဘူးပြောပါတယ်။ flow rate နည်းနည်းထပ်တင်တော့ display မှာ level တက်လာတယ်။ အောက်မှာ ပူပေါင်းက မထွက်သေးဘူး။ ဒါဆို ပိုက်ပိတ်နေတာပေါ့။ ပိုက်ပျော့ကို ဖြုတ်ပြီး စစ်ကြည့်တော့ လေပိုက် အောက်ခြေမှာ ရွှံ့ပိတ်နေတာတွေ့တယ်။ ရှင်းလိုက်တော့ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။ Fore draft line မှာ သံချေးနဲ့ စားပြီးပေါက်နေတာတွေ့လို့ ပိုက်ဖြတ်ပြီး လဲခိုင်းရပါတယ်။
Tank နှစ်ခုမှာတော့ flow rate တော်တော်လေး မြှင့်ပေးမှ ပူပေါင်းထွက်ပါတယ်။ level လည်း မမှန်ဘူး။ တစ်နေရာမှာ ပိုက်ပေါက်နေလို့ပါ။ Purging မှာထားပြီး အပေါက်ရှာရပါတယ်။ လေသံနားထောင်ပြီး ရှာတော့ tank ထိပ်နားလေးက ကြားရတယ်။ ဘယ်နေရာမှန်း မသိဘူး။ နောက်တော့ ဆပ်ပြာမြုှပ်နဲ့ ရှာတော့မှ elbow joint က အက်နေတာတွေ့ရတယ်။ လဲပေးလိုက်တော့ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။
Draft level တွေကိုတော့ သင်္ဘော ရေချတော့မှ စစ်ကြည့်ရပါတယ်။ ဘာဘဲဖြစ်ဖြစ် နောက်ဆုံးတော့ အားလုံးအဆင်ပြေသွားပါတယ်ပေါ့။
No comments:
Post a Comment