Thursday 20 April 2017

Oily Water Separator, OWS (၁) - Calibration နဲ႔ Functionality Check

[zawgyi]

သေဘၤာတစ္စီးမွာ OWS calibration နဲ႔ functionality စစ္ေပးပါဆိုလို႔ သြားခဲ့ပါတယ္။ OWS ဆိုတာေတာ့ ER ထဲက ဆီနဲ႔ေရာေနတဲ့ေရ (bilge water) ေတြကို ဆီနဲ႔ေရ ခြဲထုတ္ေပးတဲ့ စံနစ္ပါ။ ဆီပါဝင္ႏႈံး (oil content) 15 ppm ထက္နည္းမွ overboard စြန္႔ပစ္လို႔ရေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ppm ဆိုတာ နည္းနည္း ေျပာျပခ်က္ပါတယ္။ Part-per-million (ppm) ဆိုတာ ပါဝင္မႈ အရမ္းနည္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ အတြက္သုံးတာပါ။ Percentage (%) ဆိုတာနဲ႔ သေဘာတူပါတယ္။ % က 100 ေပၚမွာ အေျခခံတာပါ။ ဥပမာ 5% = 5/100 လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ အခု ppm က 1 million ကို အေျခခံထားတာပါ။ 15 ppm = 15/1,000,000 လို႔ အဓိပၸယ္ရတာေပါ့။ 0.015% နဲ႔ တူပါတယ္။ 
OWS မွာ အေျခခံအားျဖင့္ ၂ ပိုင္းရွိပါတယ္။ ပထမပိုင္းက Separation လုပ္ေပးတဲ့အပိုင္းပါ။ ဒီဇိုင္းေပၚမူတည္ၿပီး Tank တစ္ခု(သို႔) အမ်ား၊ filter, circulation pump, level control အစရွိတာေတြပါဝင္ပါတယ္။ 
ဒုတိယ အပိုင္းမွာ Oil Content Monitor (OCM) ရွိပါတယ္။ OCM က output line က sample ေရကို ယူၿပီး oil content ကို စစ္ေပးပါတယ္။ ဆီပါဝင္ႏႈံး 15 ppm ထက္ နည္းယင္ 3 way valve ကို overboard discharge ဘက္ဖြင့္ေပးၿပီး 15 ppm ထက္မ်ားယင္ေတာ့ recirculation ဘက္ ဖြင့္ေပးတာပါ။
ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ စက္-၂ နဲ႔အဖြဲ႕က Separator tank အပိုင္းကို ျဖဳတ္ဖြင့္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ထားၿပီးပါၿပီ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ OWS မွာ calibration ဆိုယင္ OCM အပိုင္းဘဲလုပ္ရပါတယ္။ ( Capacitance probe သုံးတဲ့ OWS စက္အေဟာင္းေတြမွာေတာ့ OCM အပိုင္း သီးျခား မပါ ပါဘူး။) 
ဒီသေဘၤာမွာသုံးတဲ့ OCM အမ်ိဳးအစားကေတာ့ OMD-2005 ပါ။ Maker ကေတာ့ Deckma Hamburg ပါ။ calibration မစခင္ analyzing unit ကိုဖြင့္ၿပီး ပုလင္းေဆးတဲ့ brush ေလးသုံးၿပီး သန္႔ရွင္းေပးပါတယ္။ analyzing unit က light source တစ္ခုနဲ႔ ဖန္ႁပြန္ထဲက sample ေရကို ထိုးၿပီး receiver sensor မွာ ဘယ္ေလာက္ light intensity ျပန္ဖမ္းမိလဲ ဆိုတာတြက္ေပးတာပါ။ ဆီ (သို႔) အညစ္အေၾကး ပါယင္ refraction / opacity ေျပာင္းသြားတာေၾကာင့္ ရလာဒ္ေျပာင္းသြားတဲ့အေပၚ တြက္ထုတ္တာပါ။ ဒီေတာ့ ဖန္ႁပြန္က clear ျဖစ္ရပါမယ္။ 
ၿပီးမွ power ဖြင့္ fresh water line ဖြင့္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ ဖြင့္ကာစ ေလပူေပါင္းတစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ppm value ျပပါတယ္။ ေနာက္ ၿငိမ္သြားေတာ့ တစ္ျဖည္းျဖည္း နည္းသြားၿပီး 0 ppm ျဖစ္သြားပါတယ္။ ခဏေစာင့္ၿပီး ေတာ့ ယူလာတဲ့ 15 ppm standard solution ကို analyzer unit အဖုံးဖြင့္ၿပီး ေလာင္းထည့္ေပးပါတယ္။ အဖုံးပိတ္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ေတာ့ ppm value တက္လာၿပီး 15 ppm ျပပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ 15 ppm မျပယင္ အနည္းအမ်ားၾကည့္ၿပီး programming mode မွာ calibration လုပ္ေပးရမွာပါ။ အခု15 ppm ျပေတာ့ လုပ္စရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ Alarm မီးလင္းလာၿပီး sound ထြက္လာပါတယ္။ 3 way valve solenoid ဆြဲသံၾကားရပါတယ္။ Test pen ေလးနဲ႔ solenoid နားကပ္ၾကည့္ေတာ့ သံလိုက္ဆြဲတယ္ဆိုေတာ့ အလုပ္လုပ္တာေသခ်ာသြားပါၿပီ။ overboard discharge ဘက္ကို ပိတ္ၿပီး recirculation ဘက္ဖြင့္လိုက္ၿပီေပါ့။ Alarm monitoring system မွာသြားၾကည့္ေတာ့ OWS high alarm ျပေနပါတယ္။ ဒါဆိုေတာ့ communication လည္း ေကာင္းတယ္ေပါ့။ OWS panel မွာ တစ္ျခား ဘာ alarm မွ မလာဘူးဆိုေတာ့ System ပံုမွန္အလုပ္လုပ္ေနတယ္လို႔ ယူဆလိုက္ပါတယ္။ 
System functionality ကေတာ့ 15 ppm မွာ alarm လာတယ္ discharge ပိတ္ၿပီး recirculate လုပ္တယ္ဆိုေတာ့ ပုံမွန္ဘဲေပါ့။ sticker ေလးကပ္ေပး။ Certificate ေလးထုတ္ေပးဖို႔စီစဥ္ေပး လိုက္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ပါဘဲေနာ္။

[unicode]

သင်္ဘောတစ်စီးမှာ OWS calibration နဲ့ functionality စစ်ပေးပါဆိုလို့ သွားခဲ့ပါတယ်။ OWS ဆိုတာတော့ ER ထဲက ဆီနဲ့ရောနေတဲ့ရေ (bilge water) တွေကို ဆီနဲ့ရေ ခွဲထုတ်ပေးတဲ့ စံနစ်ပါ။ ဆီပါဝင်နှုံး (oil content) 15 ppm ထက်နည်းမှ overboard စွန့်ပစ်လို့ရအောင် ထိန်းချုပ်ထားပါတယ်။
ဒီနေရာမှာ ppm ဆိုတာ နည်းနည်း ပြောပြချက်ပါတယ်။ Part-per-million (ppm) ဆိုတာ ပါဝင်မှု အရမ်းနည်းတဲ့ ပစ္စည်းတွေ အတွက်သုံးတာပါ။ Percentage (%) ဆိုတာနဲ့ သဘောတူပါတယ်။ % က 100 ပေါ်မှာ အခြေခံတာပါ။ ဥပမာ 5% = 5/100 လို့ အဓိပ္ပာယ် ရပါတယ်။ အခု ppm က 1 million ကို အခြေခံထားတာပါ။ 15 ppm = 15/1,000,000 လို့ အဓိပ္ပယ်ရတာပေါ့။ 0.015% နဲ့ တူပါတယ်။
OWS မှာ အခြေခံအားဖြင့် ၂ ပိုင်းရှိပါတယ်။ ပထမပိုင်းက Separation လုပ်ပေးတဲ့အပိုင်းပါ။ ဒီဇိုင်းပေါ်မူတည်ပြီး Tank တစ်ခု(သို့) အများ၊ filter, circulation pump, level control အစရှိတာတွေပါဝင်ပါတယ်။
ဒုတိယ အပိုင်းမှာ Oil Content Monitor (OCM) ရှိပါတယ်။ OCM က output line က sample ရေကို ယူပြီး oil content ကို စစ်ပေးပါတယ်။ ဆီပါဝင်နှုံး 15 ppm ထက် နည်းယင် 3 way valve ကို overboard discharge ဘက်ဖွင့်ပေးပြီး 15 ppm ထက်များယင်တော့ recirculation ဘက် ဖွင့်ပေးတာပါ။
ကျွန်တော်ရောက်သွားတော့ စက်-၂ နဲ့အဖွဲ့က Separator tank အပိုင်းကို ဖြုတ်ဖွင့် သန့်ရှင်းရေး လုပ်ထားပြီးပါပြီ။ များသောအားဖြင့် OWS မှာ calibration ဆိုယင် OCM အပိုင်းဘဲလုပ်ရပါတယ်။ ( Capacitance probe သုံးတဲ့ OWS စက်အဟောင်းတွေမှာတော့ OCM အပိုင်း သီးခြား မပါ ပါဘူး။)
ဒီသင်္ဘောမှာသုံးတဲ့ OCM အမျိုးအစားကတော့ OMD-2005 ပါ။ Maker ကတော့ Deckma Hamburg ပါ။ calibration မစခင် analyzing unit ကိုဖွင့်ပြီး ပုလင်းဆေးတဲ့ brush လေးသုံးပြီး သန့်ရှင်းပေးပါတယ်။ analyzing unit က light source တစ်ခုနဲ့ ဖန်ပြွန်ထဲက sample ရေကို ထိုးပြီး receiver sensor မှာ ဘယ်လောက် light intensity ပြန်ဖမ်းမိလဲ ဆိုတာတွက်ပေးတာပါ။ ဆီ (သို့) အညစ်အကြေး ပါယင် refraction / opacity ပြောင်းသွားတာကြောင့် ရလာဒ်ပြောင်းသွားတဲ့အပေါ် တွက်ထုတ်တာပါ။ ဒီတော့ ဖန်ပြွန်က clear ဖြစ်ရပါမယ်။
ပြီးမှ power ဖွင့် fresh water line ဖွင့်ပြီး စောင့်ကြည့်ပါတယ်။ ဖွင့်ကာစ လေပူပေါင်းတစ်ချို့ကြောင့် ppm value ပြပါတယ်။ နောက် ငြိမ်သွားတော့ တစ်ဖြည်းဖြည်း နည်းသွားပြီး 0 ppm ဖြစ်သွားပါတယ်။ ခဏစောင့်ပြီး တော့ ယူလာတဲ့ 15 ppm standard solution ကို analyzer unit အဖုံးဖွင့်ပြီး လောင်းထည့်ပေးပါတယ်။ အဖုံးပိတ်ပြီး စောင့်ကြည့်တော့ ppm value တက်လာပြီး 15 ppm ပြပါတယ်။

ဒီနေရာမှာ 15 ppm မပြယင် အနည်းအများကြည့်ပြီး programming mode မှာ calibration လုပ်ပေးရမှာပါ။ အခု15 ppm ပြတော့ လုပ်စရာမလိုတော့ဘူးပေါ့။ Alarm မီးလင်းလာပြီး sound ထွက်လာပါတယ်။ 3 way valve solenoid ဆွဲသံကြားရပါတယ်။ Test pen လေးနဲ့ solenoid နားကပ်ကြည့်တော့ သံလိုက်ဆွဲတယ်ဆိုတော့ အလုပ်လုပ်တာသေချာသွားပါပြီ။ overboard discharge ဘက်ကို ပိတ်ပြီး recirculation ဘက်ဖွင့်လိုက်ပြီပေါ့။ Alarm monitoring system မှာသွားကြည့်တော့ OWS high alarm ပြနေပါတယ်။ ဒါဆိုတော့ communication လည်း ကောင်းတယ်ပေါ့။ OWS panel မှာ တစ်ခြား ဘာ alarm မှ မလာဘူးဆိုတော့ System ပုံမှန်အလုပ်လုပ်နေတယ်လို့ ယူဆလိုက်ပါတယ်။
System functionality ကတော့ 15 ppm မှာ alarm လာတယ် discharge ပိတ်ပြီး recirculate လုပ်တယ်ဆိုတော့ ပုံမှန်ဘဲပေါ့။ sticker လေးကပ်ပေး။ Certificate လေးထုတ်ပေးဖို့စီစဉ်ပေး လိုက်ပါတယ်။ ဒီလောက်ပါဘဲနော်။ 

No comments:

Post a Comment