အင္ဒိုမွာရွိတဲ့ Tanker သေဘၤာ ခပ္ေဟာင္းေဟာင္း တစ္စီးမွာပါ။ ျပႆနာက IGS က Auto အလုပ္မလုပ္လို႔ စစ္ေပးဖို႔ေျပာပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ Manually ျဖစ္ေအာင္ သုံးေနရတယ္ ေျပာပါတယ္။ IG Generator ကို Top up mode အတြက္ထားေပမဲ့ run မရဘူး ေျပာပါတယ္။ IGG ကေတာ့ အခ်ိန္ရယင္ျပင္ေပး၊ အခ်ိန္မရေတာ့လည္း ေနာက္တစ္ေခါက္ေပါ့။
IG System ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က Cargo Tank ေတြ မီးမေလာင္လြယ္ေအာင္ Tank ထဲမွာ ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္ႏႈံး နည္းတဲ့ေလ (inert gas) ျဖည့္ေပးတဲ့ စံနစ္ပါ။ inert gas ဘယ္ကရလဲဆိုေတာ့ ME ရဲ႕ exhaust, boiler exhaust ဒါမွမဟုတ္ IG Generator ေတြက ယူေလ့ရွိပါတယ္။ IGG အလုပ္လုပ္ပံု အေသးစိတ္ကို ကို သူရိန္မင္းေမာ္ တင္ထားတဲ့ post မွာ ရွာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။
ဒီသေဘၤာမွာေတာ့ အဓိက inert gas source ကို boiler ရဲ႕ exhaust ကယူထားပါတယ္။ မလုံေလာက္ယင္ေတာ့ IGG နဲ႔ top up လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။ boiler ၂ လုံး ရွိပါတယ္။
ပထမဆုံး CCR ထဲမွာ Control panel ႐ွိပါတယ္။ PLC အထြက္ ႀကိဳးေတြကို jumper ေက်ာ္ခြထားၿပီး ခလုတ္တစ္ခ်ိဳ႕တပ္ထားတာေတြ႕ပါတယ္။ Boiler ႏွစ္လုံးရဲ႕ uptake valve ေတြသြားၾကည့္ပါတယ္။ Boiler ေတြ ရပ္ထားပါတယ္။ ေလဖြင့္ထားၿပီးသားဆိုေတာ့ Valve ရဲ႕ Manual actuator သုံးၿပီး ဖြင့္၊ပိတ္ လုပ္ၾကည့္တာ အဆင္ေျပပါတယ္။ CCR မွာ valve status လည္း အမွန္ျပပါတယ္။ ေနာက္ IGG အခန္းထဲသြားပါတယ္။ IG Generator ကေတာ့ ပိုက္ေတြ၊ valve ေတြ ျဖဳတ္ထားတာ ေတြ႕ပါတယ္။ local control panel မွာလည္း ႀကိဳးေတြ တို႔လို႔တန္းလန္း။ ခဏထားလိုက္ဦးမယ္။ သူက first priority မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီအခန္းထဲမွာ Boiler uptake ပိုက္ေတြ ဆုံၿပီး Scrubber tower ထဲ ဝင္သြားတာေတြ႕ရပါတယ္။ သူက ဘာလုပ္တာလည္းဆိုေတာ့ (flue gas) exhaust ထဲက ေလထဲမွာ ေအာက္စီဂ်င္ေတာ့ နည္းေနပါၿပီ။ ေလက ပူေနတယ္။ မသန္႔ရွင္းတဲ့ အမႈန္႔ေတြ ဆာလဖာဒိုင္ ေအာက္ဆိုက္လို မလိုလားတဲ့ gas ေတြရွိေနေသးေတာ့ sea water နဲ႔ spray လုပ္ၿပီး ေဆးပစ္တာပါ။ အေပၚဘက္မွာ demister ေခၚတဲ့ အေျခာက္ခံတဲ့ အကန္႔ပါေလ့ရွိပါတယ္။ သန္႔ၿပီးေအးၿပီး IG က Cargo tank ထဲထည့္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီေပါ့။
Scrubber tower ကထြက္တဲ့ IG ကို မႈတ္ေပးဖို႔ Blower ႏွစ္လုံးရွိပါတယ္။ Blower အဝင္နဲ႔ အထြက္ valve ေတြကိုလည္း Manual ဖြင့္၊ပိတ္ စမ္းၾကည့္ပါတယ္။ CCR မွာ Valve status အမွန္ျပတယ္ဆိုေတာ့ limit switch ေတြေကာင္းတယ္ေပါ့။ အဲဒီေနာက္ ပိုက္က delivery line နဲ႔ purge to atmosphere ႏွစ္ခု ခြဲထြက္သြားပါတယ္ position control
valve ႏွစ္ဘက္လုံးမွာ တပ္ထားပါတယ္။ ATM purge valve က jam ျဖစ္ေနလို႔ စက္-၂ ကို ျဖဳတ္ၿပီး service လုပ္ဖို႔ ေျပာ ပါတယ္။ positioner control လည္း မေကာင္းဘူးလို႔ ဓာတ္ႀကိဳးကေျပာပါတယ္။ Delivery line ကို IGG ကထြက္လာတဲ့ Delivery line က လာဆုံပါတယ္။ IGG ဘက္က valve ကို ပိတ္ထားၿပီး ေလပိုက္ေတြ ျဖဳတ္ထားတာေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒီ အခန္းထဲမွာဘဲ O2 analyzer control panel ေတြ႕ပါတယ္။ Delivery line က gas မွာ O2 content ဘယ္ေလာက္ ႐ွိလည္း စစ္တာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ 5% - 8% အတြင္း ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။ Purge line အဆုံးမွာ flung တစ္ခုပိတ္ထားၿပီး limit switch တစ္လုံးနဲ႔ detect လုပ္ထားပါတယ္။
valve ႏွစ္ဘက္လုံးမွာ တပ္ထားပါတယ္။ ATM purge valve က jam ျဖစ္ေနလို႔ စက္-၂ ကို ျဖဳတ္ၿပီး service လုပ္ဖို႔ ေျပာ ပါတယ္။ positioner control လည္း မေကာင္းဘူးလို႔ ဓာတ္ႀကိဳးကေျပာပါတယ္။ Delivery line ကို IGG ကထြက္လာတဲ့ Delivery line က လာဆုံပါတယ္။ IGG ဘက္က valve ကို ပိတ္ထားၿပီး ေလပိုက္ေတြ ျဖဳတ္ထားတာေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒီ အခန္းထဲမွာဘဲ O2 analyzer control panel ေတြ႕ပါတယ္။ Delivery line က gas မွာ O2 content ဘယ္ေလာက္ ႐ွိလည္း စစ္တာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ 5% - 8% အတြင္း ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။ Purge line အဆုံးမွာ flung တစ္ခုပိတ္ထားၿပီး limit switch တစ္လုံးနဲ႔ detect လုပ္ထားပါတယ္။
Delivery line တစ္ေလ်ာက္ လိုက္လာယင္ Main deck မွာ Deck Seal module ရွိပါတယ္။ tank ထဲမွာ Sea water level တစ္ခု အထိ ထိန္းထားၿပီး IG
အဝင္ပိုက္ကို ေရထဲမွာထည့္ထားပါတယ္။ အထြက္ ပိုက္က ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ကေန Cargo tank(COT) ေတြဆီ ဆက္ထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ COT ဘက္က မီးေလာင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႕ေတြနဲ႔ ေရာက္ၿပီးသား IG ေတြ ေနာက္ျပန္မထြက္လာႏိုင္ေအာင္ Seal လုပ္ေပးထားတဲ့ သေဘာပါ။ One way valve နဲ႔ သေဘာခ်င္းတူပါတယ္။ COT ဘက္က ပိုက္မွာ Tube အေသးေလးေတြနဲ႔ ေဖါက္ၿပီး O2 analyzer တစ္ခု pressure transmitter တစ္ခု နဲ႔ pressure switch တစ္ခုကို pump room ထဲမွာ ထည့္ထားပါတယ္။ အဲဒီ တိုင္းလို႔ ရတဲ့ pressure အရ Delivery position valve ကို အနည္းအမ်ား ထိန္းဖြင့္ေပးမွာပါ။ PV breaker ကိုေတာ့ electrical control မွာ
မဆိုင္လို႔ ေသခ်ာမၾကည့္ခဲ့ဘူး။
အဝင္ပိုက္ကို ေရထဲမွာထည့္ထားပါတယ္။ အထြက္ ပိုက္က ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ကေန Cargo tank(COT) ေတြဆီ ဆက္ထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ COT ဘက္က မီးေလာင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႕ေတြနဲ႔ ေရာက္ၿပီးသား IG ေတြ ေနာက္ျပန္မထြက္လာႏိုင္ေအာင္ Seal လုပ္ေပးထားတဲ့ သေဘာပါ။ One way valve နဲ႔ သေဘာခ်င္းတူပါတယ္။ COT ဘက္က ပိုက္မွာ Tube အေသးေလးေတြနဲ႔ ေဖါက္ၿပီး O2 analyzer တစ္ခု pressure transmitter တစ္ခု နဲ႔ pressure switch တစ္ခုကို pump room ထဲမွာ ထည့္ထားပါတယ္။ အဲဒီ တိုင္းလို႔ ရတဲ့ pressure အရ Delivery position valve ကို အနည္းအမ်ား ထိန္းဖြင့္ေပးမွာပါ။ PV breaker ကိုေတာ့ electrical control မွာ
မဆိုင္လို႔ ေသခ်ာမၾကည့္ခဲ့ဘူး။
အကုန္ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ CCR ထဲက Control panel ကိုစၿပီး စစ္ပါတယ္။ သူတို႔ manual ေမာင္းဖို႔ ေက်ာ္ခြထားတဲ့ ႀကိဳးေတြ အကုန္ျဖဳတ္လိုက္ပါတယ္။ အစဆုံး simulation input ေပးၿပီး စမ္းဖို႔လုပ္ပါတယ္။ မစမ္းခင္ isolation လုပ္ပါတယ္။ Boiler ႏွစ္လုံးစလုံး မေမာင္းထားပါဘူး။ Blower ၂ လုံးရဲ႕ starter panel မွာ blower motor အထြက္ႀကိဳးေတြ ျဖဳတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ Deck seal ရဲ႕ sea water pump ကိုေတာ့ ေမာင္းထားၿပီး ေရ level မွန္ မမွန္ စစ္ပါတယ္။ Main panel မွာ Deck seal pump ရဲ႕ pressure နဲ႔ Low level Alarm မျပပါဘူး။ ဒါဆိုယင္ စမ္းလို႔ ရၿပီေပါ့။
အစဆုံး Mode ၃ ခုရွိတဲ့ထဲက Flue Gas Inerting Mode ကိုေရြးထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး (1) scrubber cooling pump ခလုတ္ဖြင့္လိုက္ပါတယ္။ run signal LED မလင္းသလို PLC မွာလည္း signal မရပါဘူး။ ER ထဲဆင္း Starter panel သြားၾကည့္ေတာ့ Local / remote ခလုတ္ ကပ္ေနတယ္။ အသစ္မရွိလို႔ service လုပ္ေပးေတာ့ အဆင္ေျပသြားတယ္။ CCR main panel မွာ Scrubber motor run LED လင္းသြားပါၿပီ။ Sea water Flow, Pressure နဲ႔ level Alarm ေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ Drain valve က open မျပလို႔ တစ္ခါ ER floor ထိဆင္း junction box ကို ဆင္းၾကည့္ရပါတယ္။ Junction Box ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ Limit Switch ေသခ်ာ မထိဘူး။ ညွိေပးၿပီး valve ကို အဖြင့္အပိတ္ စမ္းေတာ့ မွန္သြားပါၿပီ။ Open position မွာ ထားလိုက္ပါတယ္။ Main panel ျပန္ၾကည့္ ပါတယ္။ Air inlet မွာ alarm မရွိေတာ့ ဒီအတိုင္းထားလိုက္ပါတယ္။
ေနာက္ (2) blower 1 (50%) ကိုေရြးပါတယ္။ Blower 1 inlet valve နဲ႔ outlet valve ႏွစ္ခုလုံး open ျပေနပါတယ္။ PLC မွာၾကည့္ေတာ့ outlet valve open signal အထြက္မျပပါဘူး။ Blower ေနရာသြား ၾကည့္ေတာ့ valve ကပြင့္ေနတယ္။ solenoid မွာလည္း power ေရာက္ေနတယ္။ မသကၤာလို႔ PLC အထြက္ signal ကို တိုင္းၾကည့္ေတာ့ အထြက္ 24V ရွိေနတယ္။ PLC module ရဲ႕ အဲဒီ channel ပ်က္သြားၿပီထင္တယ္။ PLC output module အသစ္ တစ္ခု ရွိတယ္ဆိုေတာ့ လဲၾကည့္လိုက္တယ္။ out put 24V မထြက္ေတာ့ဘူး။ outlet valve လည္း ပိတ္သြားၿပီး close signal ျပသြားပါၿပီ။
(4) System Switch ကို 1-Normal Operation မွာထားလိုက္ေတာ့ System Ready to Start Flu Gas LED လင္းလာပါတယ္။ Inert Gas deliver လုပ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။
(4) System Start pulse ကို လွည့္လိုက္ပါတယ္။
(5) Inert Gas or Air to Deck ကို စလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ Boiler 2 uptake valve open LED လင္းလာပါတယ္။ Blower 1 running LED လင္းလာၿပီး Blower 1 outlet valve close ကေန open status ေျပာင္းသြားပါတယ္။ Flue Gas System Running LED လင္းလာပါတယ္။ ခဏေနေတာ့ Oxygen high Alarm တက္လာၿပီး System ရပ္သြားပါတယ္။ Deliver line မွာ O2 ျမင့္ေနလို႔ ျဖတ္ခ်တာပါ။ ဒီအပိုင္းအထိ Control PLC အလုပ္လုပ္တယ္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ဆင့္ O2 analyzer ကိုသြားၾကည့္ပါတယ္။ sample line အဝင္ valve ကိုပိတ္ၿပီး gas bottle နဲ႔ ဆက္တဲ့ valve ကို ဖြင့္လိုက္ပါတယ္။ Gas bottle က N2 98%, O2 2%. Analyzer output ၾကည့္ေတာ့ O2 က 0% ျပေနပါတယ္။ တစ္ကယ့္ result ထက္ နည္းေနမွာေပါ့။ 2% ရေအာင္ ျပန္ calibrate လုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေလအဝင္နဲ႔ span gas အဝင္ valve ကို ညွိၿပီး O2 % ကိုတစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အတင္အခ်လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ O2 high 8% နဲ႔ low 5% မွာ output ထြက္မထြက္ ၾကည့္ေတာ့ ထြက္ပါတယ္။ O2 analyzer က ထြက္တဲ့ O2 % တန္ဖိုးကို 4-20mA နဲ႔ထုတ္ၿပီး Local panel, IGG local panel, Boiler control panel, IGS Main panel က display ေတြနဲ႔ Recorder ကို Series ဆက္ထားပါတယ္။ Display Value တူရဲ႕လား လိုက္ၾကည့္ၿပီး တစ္ခုကို မညီလို႔ နည္းနည္း ျပန္ညွိေပးရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ Deck line အတြက္ pump room ထဲက O2 analyzer ေနာက္တစ္ခုကို calibrate ထပ္လုပ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက Pressure control ပါ။ Transmitter က pump room ထဲမွာ၊ KS90 controller ကေတာ့ CCR ထဲက panel မွာပါ။ Pressure Value ကလည္း 4-20mA နဲ႔ KS90 Controller နဲ႔ recorder ကို series ခ်ိတ္ထားပါတယ္။ ညီမညီ စစ္ၾကည့္ေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ KS90 output ကို Delivery Valve နဲ႔ Purge Valve ေတြရဲ႕ Positioner ေတြနဲ႔ Series ဆက္ထားပါတယ္။ Deck line ရဲ႕ pressure ေပၚမူတည္ၿပီး Valve အက်ဥ္း၊ အက်ယ္ လိုတဲ့ position အလိုအေလ်ာက္ ညွိေပးမွာပါ။ အဲဒီ control series ႀကိဳးကို interlock contact ႏွစ္ခု ထည့္ထားပါတယ္။ O2 control relay contact နဲ႔ deck line pressure switch control contact ေတြပါ။ အဲဒီ contact ေတြက ျဖတ္ခ်လိုက္ယင္ Control Valve ႏွစ္ခုက Fail safe position ေတြဆီ ေရြ႕သြားမွာပါ။ Fail Safe ေတြကေတာ့ Delivery Valve က Close ျဖစ္ၿပီး Purge Valve က Open ျဖစ္ပါတယ္။
အခု purge valve positioner မေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ အဲဒီမွာရွိတဲ့ control ႀကိဳးကို jumper နဲ႔ short လုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ Valve ကေတာ့ manually open ထားလိုက္ပါတယ္။ ၿပီေတာ့မွ pump room ထဲက pressure transmitter ကို hand pump ေလးနဲ႔ ထိုးၿပီး pressure အတင္အခ် simulate လုပ္ၾကည့္ေတာ့ Delivery valve က အဖြင့္အပိတ္ အက်ဥ္း အက်ယ္ လိုက္ ကစားပါတယ္။ O2 control relay နဲ႔ pressure switch relay ေတြကို simulate open လုပ္ၾကည့္ေတာ့လည္း Fail Safe နဲ႔ Valve ပိတ္သြားပါတယ္။
ဒါဆိုယင္ System ကေတာ့ ေကာင္းေနပါၿပီ။ Blower motor ႀကိဳးေတြ ျပန္တပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သေဘၤာကလူေတြကို ေသခ်ာရွင္းျပၿပီး Purge valve positioner အသစ္မွာၿပီးတပ္လိုက္ဖို႔မွာခဲ့ပါတယ္။ IGG ကေတာ့ အခ်ိန္မရေတာ့ ထားခဲ့ရပါတယ္။
System က နည္းနည္း ရႈပ္ေတာ့ Outline ဓာတ္ပုံနဲ႔ တိုက္ၾကည့္ၿပီး ေသခ်ာျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။ အားလုံး အဆင္ေျပၾကပါေစ။
[unicode]
အင်ဒိုမှာရှိတဲ့ Tanker သင်္ဘော ခပ်ဟောင်းဟောင်း တစ်စီးမှာပါ။ ပြဿနာက IGS က Auto အလုပ်မလုပ်လို့ စစ်ပေးဖို့ပြောပါတယ်။ လောလောဆယ် Manually ဖြစ်အောင် သုံးနေရတယ် ပြောပါတယ်။ IG Generator ကို Top up mode အတွက်ထားပေမဲ့ run မရဘူး ပြောပါတယ်။ IGG ကတော့ အချိန်ရယင်ပြင်ပေး၊ အချိန်မရတော့လည်း နောက်တစ်ခေါက်ပေါ့။
IG System ရဲ့ ရည်ရွယ်ချက်က Cargo Tank တွေ မီးမလောင်လွယ်အောင် Tank ထဲမှာ အောက်စီဂျင်ပါဝင်နှုံး နည်းတဲ့လေ (inert gas) ဖြည့်ပေးတဲ့ စံနစ်ပါ။ inert gas ဘယ်ကရလဲဆိုတော့ ME ရဲ့ exhaust, boiler exhaust ဒါမှမဟုတ် IG Generator တွေက ယူလေ့ရှိပါတယ်။ IGG အလုပ်လုပ်ပုံ အသေးစိတ်ကို ကို သူရိန်မင်းမော် တင်ထားတဲ့ post မှာ ရှာဖတ်ကြည့်ကြပါ။
https://www.facebook.com/ichi.kanji/posts/1563774267056944
ဒီသင်္ဘောမှာတော့ အဓိက inert gas source ကို boiler ရဲ့ exhaust ကယူထားပါတယ်။ မလုံလောက်ယင်တော့ IGG နဲ့ top up လုပ်ဖို့ စီစဉ်ထားပါတယ်။ boiler ၂ လုံး ရှိပါတယ်။
ပထမဆုံး CCR ထဲမှာ Control panel ရှိပါတယ်။ PLC အထွက် ကြိုးတွေကို jumper ကျော်ခွထားပြီး ခလုတ်တစ်ချို့တပ်ထားတာတွေ့ပါတယ်။ Boiler နှစ်လုံးရဲ့ uptake valve တွေသွားကြည့်ပါတယ်။ Boiler တွေ ရပ်ထားပါတယ်။ လေဖွင့်ထားပြီးသားဆိုတော့ Valve ရဲ့ Manual actuator သုံးပြီး ဖွင့်၊ပိတ် လုပ်ကြည့်တာ အဆင်ပြေပါတယ်။ CCR မှာ valve status လည်း အမှန်ပြပါတယ်။ နောက် IGG အခန်းထဲသွားပါတယ်။ IG Generator ကတော့ ပိုက်တွေ၊ valve တွေ ဖြုတ်ထားတာ တွေ့ပါတယ်။ local control panel မှာလည်း ကြိုးတွေ တို့လို့တန်းလန်း။ ခဏထားလိုက်ဦးမယ်။ သူက first priority မဟုတ်ဘူး။
အဲဒီအခန်းထဲမှာ Boiler uptake ပိုက်တွေ ဆုံပြီး Scrubber tower ထဲ ဝင်သွားတာတွေ့ရပါတယ်။ သူက ဘာလုပ်တာလည်းဆိုတော့ (flue gas) exhaust ထဲက လေထဲမှာ အောက်စီဂျင်တော့ နည်းနေပါပြီ။ လေက ပူနေတယ်။ မသန့်ရှင်းတဲ့ အမှုန့်တွေ ဆာလဖာဒိုင် အောက်ဆိုက်လို မလိုလားတဲ့ gas တွေရှိနေသေးတော့ sea water နဲ့ spray လုပ်ပြီး ဆေးပစ်တာပါ။ အပေါ်ဘက်မှာ demister ခေါ်တဲ့ အခြောက်ခံတဲ့ အကန့်ပါလေ့ရှိပါတယ်။ သန့်ပြီးအေးပြီး IG က Cargo tank ထဲထည့်ဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်ပြီပေါ့။
Scrubber tower ကထွက်တဲ့ IG ကို မှုတ်ပေးဖို့ Blower နှစ်လုံးရှိပါတယ်။ Blower အဝင်နဲ့ အထွက် valve တွေကိုလည်း Manual ဖွင့်၊ပိတ် စမ်းကြည့်ပါတယ်။ CCR မှာ Valve status အမှန်ပြတယ်ဆိုတော့ limit switch တွေကောင်းတယ်ပေါ့။ အဲဒီနောက် ပိုက်က delivery line နဲ့ purge to atmosphere နှစ်ခု ခွဲထွက်သွားပါတယ် position control
valve နှစ်ဘက်လုံးမှာ တပ်ထားပါတယ်။ ATM purge valve က jam ဖြစ်နေလို့ စက်-၂ ကို ဖြုတ်ပြီး service လုပ်ဖို့ ပြော ပါတယ်။ positioner control လည်း မကောင်းဘူးလို့ ဓာတ်ကြိုးကပြောပါတယ်။ Delivery line ကို IGG ကထွက်လာတဲ့ Delivery line က လာဆုံပါတယ်။ IGG ဘက်က valve ကို ပိတ်ထားပြီး လေပိုက်တွေ ဖြုတ်ထားတာတွေ့ပါတယ်။ အဲဒီ အခန်းထဲမှာဘဲ O2 analyzer control panel တွေ့ပါတယ်။ Delivery line က gas မှာ O2 content ဘယ်လောက် ရှိလည်း စစ်တာပါ။ များသောအားဖြင့် 5% - 8% အတွင်း ထိန်းချုပ်ပါတယ်။ Purge line အဆုံးမှာ flung တစ်ခုပိတ်ထားပြီး limit switch တစ်လုံးနဲ့ detect လုပ်ထားပါတယ်။
Delivery line တစ်လျောက် လိုက်လာယင် Main deck မှာ Deck Seal module ရှိပါတယ်။ tank ထဲမှာ Sea water level တစ်ခု အထိ ထိန်းထားပြီး IG
အဝင်ပိုက်ကို ရေထဲမှာထည့်ထားပါတယ်။ အထွက် ပိုက်က ရေမျက်နှာပြင် အထက် ကနေ Cargo tank(COT) တွေဆီ ဆက်ထားပါတယ်။ အဲဒီတော့ COT ဘက်က မီးလောင်နိုင်တဲ့ အငွေ့တွေနဲ့ ရောက်ပြီးသား IG တွေ နောက်ပြန်မထွက်လာနိုင်အောင် Seal လုပ်ပေးထားတဲ့ သဘောပါ။ One way valve နဲ့ သဘောချင်းတူပါတယ်။ COT ဘက်က ပိုက်မှာ Tube အသေးလေးတွေနဲ့ ဖေါက်ပြီး O2 analyzer တစ်ခု pressure transmitter တစ်ခု နဲ့ pressure switch တစ်ခုကို pump room ထဲမှာ ထည့်ထားပါတယ်။ အဲဒီ တိုင်းလို့ ရတဲ့ pressure အရ Delivery position valve ကို အနည်းအများ ထိန်းဖွင့်ပေးမှာပါ။ PV breaker ကိုတော့ electrical control မှာ
မဆိုင်လို့ သေချာမကြည့်ခဲ့ဘူး။
အကုန်လျှောက်ကြည့်ပြီးတော့ CCR ထဲက Control panel ကိုစပြီး စစ်ပါတယ်။ သူတို့ manual မောင်းဖို့ ကျော်ခွထားတဲ့ ကြိုးတွေ အကုန်ဖြုတ်လိုက်ပါတယ်။ အစဆုံး simulation input ပေးပြီး စမ်းဖို့လုပ်ပါတယ်။ မစမ်းခင် isolation လုပ်ပါတယ်။ Boiler နှစ်လုံးစလုံး မမောင်းထားပါဘူး။ Blower ၂ လုံးရဲ့ starter panel မှာ blower motor အထွက်ကြိုးတွေ ဖြုတ်ထားလိုက်ပါတယ်။ Deck seal ရဲ့ sea water pump ကိုတော့ မောင်းထားပြီး ရေ level မှန် မမှန် စစ်ပါတယ်။ Main panel မှာ Deck seal pump ရဲ့ pressure နဲ့ Low level Alarm မပြပါဘူး။ ဒါဆိုယင် စမ်းလို့ ရပြီပေါ့။
အစဆုံး Mode ၃ ခုရှိတဲ့ထဲက Flue Gas Inerting Mode ကိုရွေးထားပါတယ်။ နောက်ပြီး (1) scrubber cooling pump ခလုတ်ဖွင့်လိုက်ပါတယ်။ run signal LED မလင်းသလို PLC မှာလည်း signal မရပါဘူး။ ER ထဲဆင်း Starter panel သွားကြည့်တော့ Local / remote ခလုတ် ကပ်နေတယ်။ အသစ်မရှိလို့ service လုပ်ပေးတော့ အဆင်ပြေသွားတယ်။ CCR main panel မှာ Scrubber motor run LED လင်းသွားပါပြီ။ Sea water Flow, Pressure နဲ့ level Alarm တွေ မရှိတော့ပါဘူး။ Drain valve က open မပြလို့ တစ်ခါ ER floor ထိဆင်း junction box ကို ဆင်းကြည့်ရပါတယ်။ Junction Box ဖွင့်ကြည့်တော့ Limit Switch သေချာ မထိဘူး။ ညှိပေးပြီး valve ကို အဖွင့်အပိတ် စမ်းတော့ မှန်သွားပါပြီ။ Open position မှာ ထားလိုက်ပါတယ်။ Main panel ပြန်ကြည့် ပါတယ်။ Air inlet မှာ alarm မရှိတော့ ဒီအတိုင်းထားလိုက်ပါတယ်။
နောက် (2) blower 1 (50%) ကိုရွေးပါတယ်။ Blower 1 inlet valve နဲ့ outlet valve နှစ်ခုလုံး open ပြနေပါတယ်။ PLC မှာကြည့်တော့ outlet valve open signal အထွက်မပြပါဘူး။ Blower နေရာသွား ကြည့်တော့ valve ကပွင့်နေတယ်။ solenoid မှာလည်း power ရောက်နေတယ်။ မသင်္ကာလို့ PLC အထွက် signal ကို တိုင်းကြည့်တော့ အထွက် 24V ရှိနေတယ်။ PLC module ရဲ့ အဲဒီ channel ပျက်သွားပြီထင်တယ်။ PLC output module အသစ် တစ်ခု ရှိတယ်ဆိုတော့ လဲကြည့်လိုက်တယ်။ out put 24V မထွက်တော့ဘူး။ outlet valve လည်း ပိတ်သွားပြီး close signal ပြသွားပါပြီ။
နောက်ပြီး (3) Boiler uptake အတွက် Boiler 2(Stbd) ကိုရွေးလိုက်ပါတယ်။
(4) System Switch ကို 1-Normal Operation မှာထားလိုက်တော့ System Ready to Start Flu Gas LED လင်းလာပါတယ်။ Inert Gas deliver လုပ်ဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်နေပါပြီ။
(4) System Start pulse ကို လှည့်လိုက်ပါတယ်။
(5) Inert Gas or Air to Deck ကို စလိုက်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ Boiler 2 uptake valve open LED လင်းလာပါတယ်။ Blower 1 running LED လင်းလာပြီး Blower 1 outlet valve close ကနေ open status ပြောင်းသွားပါတယ်။ Flue Gas System Running LED လင်းလာပါတယ်။ ခဏနေတော့ Oxygen high Alarm တက်လာပြီး System ရပ်သွားပါတယ်။ Deliver line မှာ O2 မြင့်နေလို့ ဖြတ်ချတာပါ။ ဒီအပိုင်းအထိ Control PLC အလုပ်လုပ်တယ်ပေါ့။
နောက်တစ်ဆင့် O2 analyzer ကိုသွားကြည့်ပါတယ်။ sample line အဝင် valve ကိုပိတ်ပြီး gas bottle နဲ့ ဆက်တဲ့ valve ကို ဖွင့်လိုက်ပါတယ်။ Gas bottle က N2 98%, O2 2%. Analyzer output ကြည့်တော့ O2 က 0% ပြနေပါတယ်။ တစ်ကယ့် result ထက် နည်းနေမှာပေါ့။ 2% ရအောင် ပြန် calibrate လုပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ နောက်ပြီး လေအဝင်နဲ့ span gas အဝင် valve ကို ညှိပြီး O2 % ကိုတစ်ဖြည်းဖြည်းချင်း အတင်အချလုပ်ကြည့်ပါတယ်။ O2 high 8% နဲ့ low 5% မှာ output ထွက်မထွက် ကြည့်တော့ ထွက်ပါတယ်။ O2 analyzer က ထွက်တဲ့ O2 % တန်ဖိုးကို 4-20mA နဲ့ထုတ်ပြီး Local panel, IGG local panel, Boiler control panel, IGS Main panel က display တွေနဲ့ Recorder ကို Series ဆက်ထားပါတယ်။ Display Value တူရဲ့လား လိုက်ကြည့်ပြီး တစ်ခုကို မညီလို့ နည်းနည်း ပြန်ညှိပေးရပါတယ်။ နောက်ထပ် Deck line အတွက် pump room ထဲက O2 analyzer နောက်တစ်ခုကို calibrate ထပ်လုပ်ပါတယ်။
နောက်တစ်ခုက Pressure control ပါ။ Transmitter က pump room ထဲမှာ၊ KS90 controller ကတော့ CCR ထဲက panel မှာပါ။ Pressure Value ကလည်း 4-20mA နဲ့ KS90 Controller နဲ့ recorder ကို series ချိတ်ထားပါတယ်။ ညီမညီ စစ်ကြည့်တော့ အဆင်ပြေပါတယ်။ KS90 output ကို Delivery Valve နဲ့ Purge Valve တွေရဲ့ Positioner တွေနဲ့ Series ဆက်ထားပါတယ်။ Deck line ရဲ့ pressure ပေါ်မူတည်ပြီး Valve အကျဉ်း၊ အကျယ် လိုတဲ့ position အလိုအလျောက် ညှိပေးမှာပါ။ အဲဒီ control series ကြိုးကို interlock contact နှစ်ခု ထည့်ထားပါတယ်။ O2 control relay contact နဲ့ deck line pressure switch control contact တွေပါ။ အဲဒီ contact တွေက ဖြတ်ချလိုက်ယင် Control Valve နှစ်ခုက Fail safe position တွေဆီ ရွေ့သွားမှာပါ။ Fail Safe တွေကတော့ Delivery Valve က Close ဖြစ်ပြီး Purge Valve က Open ဖြစ်ပါတယ်။
အခု purge valve positioner မကောင်းဘူးဆိုတော့ အဲဒီမှာရှိတဲ့ control ကြိုးကို jumper နဲ့ short လုပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ Valve ကတော့ manually open ထားလိုက်ပါတယ်။ ပြီတော့မှ pump room ထဲက pressure transmitter ကို hand pump လေးနဲ့ ထိုးပြီး pressure အတင်အချ simulate လုပ်ကြည့်တော့ Delivery valve က အဖွင့်အပိတ် အကျဉ်း အကျယ် လိုက် ကစားပါတယ်။ O2 control relay နဲ့ pressure switch relay တွေကို simulate open လုပ်ကြည့်တော့လည်း Fail Safe နဲ့ Valve ပိတ်သွားပါတယ်။
ဒါဆိုယင် System ကတော့ ကောင်းနေပါပြီ။ Blower motor ကြိုးတွေ ပြန်တပ်ပေးခဲ့ပါတယ်။ သင်္ဘောကလူတွေကို သေချာရှင်းပြပြီး Purge valve positioner အသစ်မှာပြီးတပ်လိုက်ဖို့မှာခဲ့ပါတယ်။ IGG ကတော့ အချိန်မရတော့ ထားခဲ့ရပါတယ်။
System က နည်းနည်း ရှုပ်တော့ Outline ဓာတ်ပုံနဲ့ တိုက်ကြည့်ပြီး သေချာပြန်ဖတ်ကြည့်ကြပါ။ အားလုံး အဆင်ပြေကြပါစေ။
[unicode]
အင်ဒိုမှာရှိတဲ့ Tanker သင်္ဘော ခပ်ဟောင်းဟောင်း တစ်စီးမှာပါ။ ပြဿနာက IGS က Auto အလုပ်မလုပ်လို့ စစ်ပေးဖို့ပြောပါတယ်။ လောလောဆယ် Manually ဖြစ်အောင် သုံးနေရတယ် ပြောပါတယ်။ IG Generator ကို Top up mode အတွက်ထားပေမဲ့ run မရဘူး ပြောပါတယ်။ IGG ကတော့ အချိန်ရယင်ပြင်ပေး၊ အချိန်မရတော့လည်း နောက်တစ်ခေါက်ပေါ့။
IG System ရဲ့ ရည်ရွယ်ချက်က Cargo Tank တွေ မီးမလောင်လွယ်အောင် Tank ထဲမှာ အောက်စီဂျင်ပါဝင်နှုံး နည်းတဲ့လေ (inert gas) ဖြည့်ပေးတဲ့ စံနစ်ပါ။ inert gas ဘယ်ကရလဲဆိုတော့ ME ရဲ့ exhaust, boiler exhaust ဒါမှမဟုတ် IG Generator တွေက ယူလေ့ရှိပါတယ်။ IGG အလုပ်လုပ်ပုံ အသေးစိတ်ကို ကို သူရိန်မင်းမော် တင်ထားတဲ့ post မှာ ရှာဖတ်ကြည့်ကြပါ။
https://www.facebook.com/ichi.kanji/posts/1563774267056944
ဒီသင်္ဘောမှာတော့ အဓိက inert gas source ကို boiler ရဲ့ exhaust ကယူထားပါတယ်။ မလုံလောက်ယင်တော့ IGG နဲ့ top up လုပ်ဖို့ စီစဉ်ထားပါတယ်။ boiler ၂ လုံး ရှိပါတယ်။
ပထမဆုံး CCR ထဲမှာ Control panel ရှိပါတယ်။ PLC အထွက် ကြိုးတွေကို jumper ကျော်ခွထားပြီး ခလုတ်တစ်ချို့တပ်ထားတာတွေ့ပါတယ်။ Boiler နှစ်လုံးရဲ့ uptake valve တွေသွားကြည့်ပါတယ်။ Boiler တွေ ရပ်ထားပါတယ်။ လေဖွင့်ထားပြီးသားဆိုတော့ Valve ရဲ့ Manual actuator သုံးပြီး ဖွင့်၊ပိတ် လုပ်ကြည့်တာ အဆင်ပြေပါတယ်။ CCR မှာ valve status လည်း အမှန်ပြပါတယ်။ နောက် IGG အခန်းထဲသွားပါတယ်။ IG Generator ကတော့ ပိုက်တွေ၊ valve တွေ ဖြုတ်ထားတာ တွေ့ပါတယ်။ local control panel မှာလည်း ကြိုးတွေ တို့လို့တန်းလန်း။ ခဏထားလိုက်ဦးမယ်။ သူက first priority မဟုတ်ဘူး။
အဲဒီအခန်းထဲမှာ Boiler uptake ပိုက်တွေ ဆုံပြီး Scrubber tower ထဲ ဝင်သွားတာတွေ့ရပါတယ်။ သူက ဘာလုပ်တာလည်းဆိုတော့ (flue gas) exhaust ထဲက လေထဲမှာ အောက်စီဂျင်တော့ နည်းနေပါပြီ။ လေက ပူနေတယ်။ မသန့်ရှင်းတဲ့ အမှုန့်တွေ ဆာလဖာဒိုင် အောက်ဆိုက်လို မလိုလားတဲ့ gas တွေရှိနေသေးတော့ sea water နဲ့ spray လုပ်ပြီး ဆေးပစ်တာပါ။ အပေါ်ဘက်မှာ demister ခေါ်တဲ့ အခြောက်ခံတဲ့ အကန့်ပါလေ့ရှိပါတယ်။ သန့်ပြီးအေးပြီး IG က Cargo tank ထဲထည့်ဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်ပြီပေါ့။
Scrubber tower ကထွက်တဲ့ IG ကို မှုတ်ပေးဖို့ Blower နှစ်လုံးရှိပါတယ်။ Blower အဝင်နဲ့ အထွက် valve တွေကိုလည်း Manual ဖွင့်၊ပိတ် စမ်းကြည့်ပါတယ်။ CCR မှာ Valve status အမှန်ပြတယ်ဆိုတော့ limit switch တွေကောင်းတယ်ပေါ့။ အဲဒီနောက် ပိုက်က delivery line နဲ့ purge to atmosphere နှစ်ခု ခွဲထွက်သွားပါတယ် position control
valve နှစ်ဘက်လုံးမှာ တပ်ထားပါတယ်။ ATM purge valve က jam ဖြစ်နေလို့ စက်-၂ ကို ဖြုတ်ပြီး service လုပ်ဖို့ ပြော ပါတယ်။ positioner control လည်း မကောင်းဘူးလို့ ဓာတ်ကြိုးကပြောပါတယ်။ Delivery line ကို IGG ကထွက်လာတဲ့ Delivery line က လာဆုံပါတယ်။ IGG ဘက်က valve ကို ပိတ်ထားပြီး လေပိုက်တွေ ဖြုတ်ထားတာတွေ့ပါတယ်။ အဲဒီ အခန်းထဲမှာဘဲ O2 analyzer control panel တွေ့ပါတယ်။ Delivery line က gas မှာ O2 content ဘယ်လောက် ရှိလည်း စစ်တာပါ။ များသောအားဖြင့် 5% - 8% အတွင်း ထိန်းချုပ်ပါတယ်။ Purge line အဆုံးမှာ flung တစ်ခုပိတ်ထားပြီး limit switch တစ်လုံးနဲ့ detect လုပ်ထားပါတယ်။
Delivery line တစ်လျောက် လိုက်လာယင် Main deck မှာ Deck Seal module ရှိပါတယ်။ tank ထဲမှာ Sea water level တစ်ခု အထိ ထိန်းထားပြီး IG
အဝင်ပိုက်ကို ရေထဲမှာထည့်ထားပါတယ်။ အထွက် ပိုက်က ရေမျက်နှာပြင် အထက် ကနေ Cargo tank(COT) တွေဆီ ဆက်ထားပါတယ်။ အဲဒီတော့ COT ဘက်က မီးလောင်နိုင်တဲ့ အငွေ့တွေနဲ့ ရောက်ပြီးသား IG တွေ နောက်ပြန်မထွက်လာနိုင်အောင် Seal လုပ်ပေးထားတဲ့ သဘောပါ။ One way valve နဲ့ သဘောချင်းတူပါတယ်။ COT ဘက်က ပိုက်မှာ Tube အသေးလေးတွေနဲ့ ဖေါက်ပြီး O2 analyzer တစ်ခု pressure transmitter တစ်ခု နဲ့ pressure switch တစ်ခုကို pump room ထဲမှာ ထည့်ထားပါတယ်။ အဲဒီ တိုင်းလို့ ရတဲ့ pressure အရ Delivery position valve ကို အနည်းအများ ထိန်းဖွင့်ပေးမှာပါ။ PV breaker ကိုတော့ electrical control မှာ
မဆိုင်လို့ သေချာမကြည့်ခဲ့ဘူး။
အကုန်လျှောက်ကြည့်ပြီးတော့ CCR ထဲက Control panel ကိုစပြီး စစ်ပါတယ်။ သူတို့ manual မောင်းဖို့ ကျော်ခွထားတဲ့ ကြိုးတွေ အကုန်ဖြုတ်လိုက်ပါတယ်။ အစဆုံး simulation input ပေးပြီး စမ်းဖို့လုပ်ပါတယ်။ မစမ်းခင် isolation လုပ်ပါတယ်။ Boiler နှစ်လုံးစလုံး မမောင်းထားပါဘူး။ Blower ၂ လုံးရဲ့ starter panel မှာ blower motor အထွက်ကြိုးတွေ ဖြုတ်ထားလိုက်ပါတယ်။ Deck seal ရဲ့ sea water pump ကိုတော့ မောင်းထားပြီး ရေ level မှန် မမှန် စစ်ပါတယ်။ Main panel မှာ Deck seal pump ရဲ့ pressure နဲ့ Low level Alarm မပြပါဘူး။ ဒါဆိုယင် စမ်းလို့ ရပြီပေါ့။
အစဆုံး Mode ၃ ခုရှိတဲ့ထဲက Flue Gas Inerting Mode ကိုရွေးထားပါတယ်။ နောက်ပြီး (1) scrubber cooling pump ခလုတ်ဖွင့်လိုက်ပါတယ်။ run signal LED မလင်းသလို PLC မှာလည်း signal မရပါဘူး။ ER ထဲဆင်း Starter panel သွားကြည့်တော့ Local / remote ခလုတ် ကပ်နေတယ်။ အသစ်မရှိလို့ service လုပ်ပေးတော့ အဆင်ပြေသွားတယ်။ CCR main panel မှာ Scrubber motor run LED လင်းသွားပါပြီ။ Sea water Flow, Pressure နဲ့ level Alarm တွေ မရှိတော့ပါဘူး။ Drain valve က open မပြလို့ တစ်ခါ ER floor ထိဆင်း junction box ကို ဆင်းကြည့်ရပါတယ်။ Junction Box ဖွင့်ကြည့်တော့ Limit Switch သေချာ မထိဘူး။ ညှိပေးပြီး valve ကို အဖွင့်အပိတ် စမ်းတော့ မှန်သွားပါပြီ။ Open position မှာ ထားလိုက်ပါတယ်။ Main panel ပြန်ကြည့် ပါတယ်။ Air inlet မှာ alarm မရှိတော့ ဒီအတိုင်းထားလိုက်ပါတယ်။
နောက် (2) blower 1 (50%) ကိုရွေးပါတယ်။ Blower 1 inlet valve နဲ့ outlet valve နှစ်ခုလုံး open ပြနေပါတယ်။ PLC မှာကြည့်တော့ outlet valve open signal အထွက်မပြပါဘူး။ Blower နေရာသွား ကြည့်တော့ valve ကပွင့်နေတယ်။ solenoid မှာလည်း power ရောက်နေတယ်။ မသင်္ကာလို့ PLC အထွက် signal ကို တိုင်းကြည့်တော့ အထွက် 24V ရှိနေတယ်။ PLC module ရဲ့ အဲဒီ channel ပျက်သွားပြီထင်တယ်။ PLC output module အသစ် တစ်ခု ရှိတယ်ဆိုတော့ လဲကြည့်လိုက်တယ်။ out put 24V မထွက်တော့ဘူး။ outlet valve လည်း ပိတ်သွားပြီး close signal ပြသွားပါပြီ။
နောက်ပြီး (3) Boiler uptake အတွက် Boiler 2(Stbd) ကိုရွေးလိုက်ပါတယ်။
(4) System Switch ကို 1-Normal Operation မှာထားလိုက်တော့ System Ready to Start Flu Gas LED လင်းလာပါတယ်။ Inert Gas deliver လုပ်ဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်နေပါပြီ။
(4) System Start pulse ကို လှည့်လိုက်ပါတယ်။
(5) Inert Gas or Air to Deck ကို စလိုက်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ Boiler 2 uptake valve open LED လင်းလာပါတယ်။ Blower 1 running LED လင်းလာပြီး Blower 1 outlet valve close ကနေ open status ပြောင်းသွားပါတယ်။ Flue Gas System Running LED လင်းလာပါတယ်။ ခဏနေတော့ Oxygen high Alarm တက်လာပြီး System ရပ်သွားပါတယ်။ Deliver line မှာ O2 မြင့်နေလို့ ဖြတ်ချတာပါ။ ဒီအပိုင်းအထိ Control PLC အလုပ်လုပ်တယ်ပေါ့။
နောက်တစ်ဆင့် O2 analyzer ကိုသွားကြည့်ပါတယ်။ sample line အဝင် valve ကိုပိတ်ပြီး gas bottle နဲ့ ဆက်တဲ့ valve ကို ဖွင့်လိုက်ပါတယ်။ Gas bottle က N2 98%, O2 2%. Analyzer output ကြည့်တော့ O2 က 0% ပြနေပါတယ်။ တစ်ကယ့် result ထက် နည်းနေမှာပေါ့။ 2% ရအောင် ပြန် calibrate လုပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ နောက်ပြီး လေအဝင်နဲ့ span gas အဝင် valve ကို ညှိပြီး O2 % ကိုတစ်ဖြည်းဖြည်းချင်း အတင်အချလုပ်ကြည့်ပါတယ်။ O2 high 8% နဲ့ low 5% မှာ output ထွက်မထွက် ကြည့်တော့ ထွက်ပါတယ်။ O2 analyzer က ထွက်တဲ့ O2 % တန်ဖိုးကို 4-20mA နဲ့ထုတ်ပြီး Local panel, IGG local panel, Boiler control panel, IGS Main panel က display တွေနဲ့ Recorder ကို Series ဆက်ထားပါတယ်။ Display Value တူရဲ့လား လိုက်ကြည့်ပြီး တစ်ခုကို မညီလို့ နည်းနည်း ပြန်ညှိပေးရပါတယ်။ နောက်ထပ် Deck line အတွက် pump room ထဲက O2 analyzer နောက်တစ်ခုကို calibrate ထပ်လုပ်ပါတယ်။
နောက်တစ်ခုက Pressure control ပါ။ Transmitter က pump room ထဲမှာ၊ KS90 controller ကတော့ CCR ထဲက panel မှာပါ။ Pressure Value ကလည်း 4-20mA နဲ့ KS90 Controller နဲ့ recorder ကို series ချိတ်ထားပါတယ်။ ညီမညီ စစ်ကြည့်တော့ အဆင်ပြေပါတယ်။ KS90 output ကို Delivery Valve နဲ့ Purge Valve တွေရဲ့ Positioner တွေနဲ့ Series ဆက်ထားပါတယ်။ Deck line ရဲ့ pressure ပေါ်မူတည်ပြီး Valve အကျဉ်း၊ အကျယ် လိုတဲ့ position အလိုအလျောက် ညှိပေးမှာပါ။ အဲဒီ control series ကြိုးကို interlock contact နှစ်ခု ထည့်ထားပါတယ်။ O2 control relay contact နဲ့ deck line pressure switch control contact တွေပါ။ အဲဒီ contact တွေက ဖြတ်ချလိုက်ယင် Control Valve နှစ်ခုက Fail safe position တွေဆီ ရွေ့သွားမှာပါ။ Fail Safe တွေကတော့ Delivery Valve က Close ဖြစ်ပြီး Purge Valve က Open ဖြစ်ပါတယ်။
အခု purge valve positioner မကောင်းဘူးဆိုတော့ အဲဒီမှာရှိတဲ့ control ကြိုးကို jumper နဲ့ short လုပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ Valve ကတော့ manually open ထားလိုက်ပါတယ်။ ပြီတော့မှ pump room ထဲက pressure transmitter ကို hand pump လေးနဲ့ ထိုးပြီး pressure အတင်အချ simulate လုပ်ကြည့်တော့ Delivery valve က အဖွင့်အပိတ် အကျဉ်း အကျယ် လိုက် ကစားပါတယ်။ O2 control relay နဲ့ pressure switch relay တွေကို simulate open လုပ်ကြည့်တော့လည်း Fail Safe နဲ့ Valve ပိတ်သွားပါတယ်။
ဒါဆိုယင် System ကတော့ ကောင်းနေပါပြီ။ Blower motor ကြိုးတွေ ပြန်တပ်ပေးခဲ့ပါတယ်။ သင်္ဘောကလူတွေကို သေချာရှင်းပြပြီး Purge valve positioner အသစ်မှာပြီးတပ်လိုက်ဖို့မှာခဲ့ပါတယ်။ IGG ကတော့ အချိန်မရတော့ ထားခဲ့ရပါတယ်။
System က နည်းနည်း ရှုပ်တော့ Outline ဓာတ်ပုံနဲ့ တိုက်ကြည့်ပြီး သေချာပြန်ဖတ်ကြည့်ကြပါ။ အားလုံး အဆင်ပြေကြပါစေ။
No comments:
Post a Comment