Sunday 23 April 2017

Crane (၁) - Engine room crane

[zawgyi]

သေဘၤာတစ္စီးက ေခၚလာပါတယ္။ ER overhead crane စစ္ေပးဖို႔ပါ။ Crane က load မ ထားယင္ ျပန္ေလွ်ာက်တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေရာက္ၿပီး ခဏေနေတာ့ စက္-၃ နဲ႔ ဓာတ္ႀကိဳးကို အကူအညီေတာင္းၿပီး စမ္းၾကပါတယ္။ Power ဖြင့္ ေရွ႕၊ ေနာက္၊ ဘယ္၊ ညာ ေရႊ႕တာေတာ့ အေကာင္းပါ။ ခ်ိတ္ကို Hoist up/ down
လုပ္ၾကည့္တာလည္း ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ပါဘဲ။ 
ဒါနဲ႔ စက္ပစၥည္း ခပ္ႀကီးႀကီး တစ္ခုကို မ ၾကည့္ခိုင္းပါတယ္။ Hoist up လုပ္တာ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလထဲမွာ hold
လုပ္ထားေတာ့ ေအာက္ကို ျပန္ေလွ်ာက်လာပါတယ္။ 
တက္လို႔ ရမယ့္ေနရာ crane ကို ေရႊ႕ၿပီး တက္ၾကည့္ပါတယ္။ Brake disc ကိုကိုင္ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ပူေနပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ ေနတယ္ဆိုေတာ့၊ power ေကာင္းေနတယ္။ Control ျပႆနာမရွိဘူး။ Limit switch တို႔ interlock တို႔ကို စဥ္းစားဖို႔မလိုေတာ့ဘူး။ Weight ကို ဆြဲမ ႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ motor ေကာင္းတယ္။ Hold မလုပ္ႏိုင္တာဆိုေတာ့ brake တစ္ခုဘဲရွိေတာ့တယ္။ Electrical လား Mechanical လား စစ္ၾကည့္ရမွာေပါ့။ 
ဒါနဲ႔ Hoist up / down လုပ္ၿပီး အနီးကပ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ပါတယ္။ Brake disc ကို ညႇပ္ေပးတဲ့ jaw ေတြ က motor ဆြဲယင္ ဟေပးၿပီး ရပ္လိုက္ယင္ ကပ္သြားပါတယ္။ brake coil ကို resistance တိုင္းၾကည့္ေတာ့ low ohm ျပတဲ့အတြက္ ေကာင္းတယ္လို ယူဆပါတယ္။ jaw ေတြရဲ႕ liner ေတြေခ်ာ္ေနၿပီလား။ load ကို မထိန္းထားႏိုင္လို႔ tension screw ကို အရမ္းက်ပ္ထားၾကတယ္ ထင္ရဲ႕။ disc နဲ gripping jaw ေတြ motor လည္ယင္ သိပ္မလြတ္ေတာ့ disc ပူလာတာျဖစ္မယ္။ 
Manual ကိုျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဒီ crane မွာ liner စားသြားယင္ jaw အေျခမွာ ထည့္ထားတဲ့ ႀကိဳး နဲ႔ brake disc ထိၿပီး Alarm ျပတဲ့ စံနစ္ပါ ပါတယ္။ control panel မွာ brake liner wear off Alarm မီးလုံး လင္းမေနဘူး ဆိုေတာ့ liner ရွိေသးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ 
ေနာက္ၿပီးမွ brake assembly ကို ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ gap က တစ္ဘက္ေစာင္းေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး liner wear off ျဖစ္ယင္ အလိုအေလ်ာက္ gap ျပန္ညႇိေပးတဲ့ compensation cam ႏွစ္ခုမွာ တစ္ဘက္က spring ျပဳတ္ထြက္ၿပီး ေစာင္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီ brake assembly ရဲ႕ mechanism ေတြကို႔ သိပ္မသိေတာ့ အသစ္ရွိယင္ brake တစ္ခုလုံး လဲေပးမယ္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ spare မရွိပါဘူး။ သေဘၤာကလည္း အေရးႀကီးေနေတာ့ ျပင္ၾကည့္ရမွာေပါ့။ brake assembly ကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီး workshop ယူလာခဲ့ပါတယ္။

drawing အရ သူေနရာနဲ႔သူ ျပန္တည့္ေအာင္ cam ေတြေနရာခ်ၿပီး ျပန္ဆင္လိုက္ပါတယ္။ cam နဲ႔ tension bolt ေနရာေတြမွာ grease မရွိေအာင္ ေသခ်ာသုတ္ပါတယ္။ manual ထဲမွာေရးထားတာက အဲဒီေနရာေတြမွာ grease ရွိယင္ ေသခ်ာ အလုပ္မလုပ္ဘူး ေျပာပါတယ္။ ၿပီးမွ supply ထည့္ၿပီး စမ္းၾကည့္ပါတယ္။ gap နည္းနည္း ေဝးေနေတာ့ spring ကန္တဲ့အား ေက်ာ္ၿပီး jaw ကို coil က မဆြဲႏိုင္ပါဘူး။ နီးေအာင္ ညွိေပးေတာ့မွ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ 
ၿပီးမွ crane ေပၚမွာ ျပန္တပ္gap နဲ႔ brake tension မွ်ေအာင္ညွိပါတယ္။ မနည္းလြန္း မမ်ားလြန္းေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ျပန္စမ္းၾကည့္ပါတယ္။ အဆင္ေျပပါတယ္။ Gap မွန္သြားေတာ့ brake လည္း ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္တယ္ ပူလည္း သိပ္မပူေတာ့ဘူးေပါ့။
Brake assembly အသစ္ spare မွာထားဖို႔ေတာ့ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

[unicode]
 သင်္ဘောတစ်စီးက ခေါ်လာပါတယ်။ ER overhead crane စစ်ပေးဖို့ပါ။ Crane က load မ ထားယင် ပြန်လျှောကျတယ်လို့ ပြောပါတယ်။ ရောက်ပြီး ခဏနေတော့ စက်-၃ နဲ့ ဓာတ်ကြိုးကို အကူအညီတောင်းပြီး စမ်းကြပါတယ်။ Power ဖွင့် ရှေ့၊ နောက်၊ ဘယ်၊ ညာ ရွှေ့တာတော့ အကောင်းပါ။ ချိတ်ကို Hoist up/ down
လုပ်ကြည့်တာလည်း ချောချောမွေ့မွေ့ ပါဘဲ။
ဒါနဲ့ စက်ပစ္စည်း ခပ်ကြီးကြီး တစ်ခုကို မ ကြည့်ခိုင်းပါတယ်။ Hoist up လုပ်တာ အဆင်ပြေပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ လေထဲမှာ hold
လုပ်ထားတော့ အောက်ကို ပြန်လျှောကျလာပါတယ်။
တက်လို့ ရမယ့်နေရာ crane ကို ရွှေ့ပြီး တက်ကြည့်ပါတယ်။ Brake disc ကိုကိုင်ကြည့်တော့ တော်တော်လေး ပူနေပါတယ်။ အလုပ်လုပ် နေတယ်ဆိုတော့၊ power ကောင်းနေတယ်။ Control ပြဿနာမရှိဘူး။ Limit switch တို့ interlock တို့ကို စဉ်းစားဖို့မလိုတော့ဘူး။ Weight ကို ဆွဲမ နိုင်တယ်ဆိုတော့ motor ကောင်းတယ်။ Hold မလုပ်နိုင်တာဆိုတော့ brake တစ်ခုဘဲရှိတော့တယ်။ Electrical လား Mechanical လား စစ်ကြည့်ရမှာပေါ့။
ဒါနဲ့ Hoist up / down လုပ်ပြီး အနီးကပ် သေသေချာချာ ကြည့်ပါတယ်။ Brake disc ကို ညှပ်ပေးတဲ့ jaw တွေ က motor ဆွဲယင် ဟပေးပြီး ရပ်လိုက်ယင် ကပ်သွားပါတယ်။ brake coil ကို resistance တိုင်းကြည့်တော့ low ohm ပြတဲ့အတွက် ကောင်းတယ်လို ယူဆပါတယ်။ jaw တွေရဲ့ liner တွေချော်နေပြီလား။ load ကို မထိန်းထားနိုင်လို့ tension screw ကို အရမ်းကျပ်ထားကြတယ် ထင်ရဲ့။ disc နဲ gripping jaw တွေ motor လည်ယင် သိပ်မလွတ်တော့ disc ပူလာတာဖြစ်မယ်။
Manual ကိုပြန်ဖတ်ကြည့်တော့ ဒီ crane မှာ liner စားသွားယင် jaw အခြေမှာ ထည့်ထားတဲ့ ကြိုး နဲ့ brake disc ထိပြီး Alarm ပြတဲ့ စံနစ်ပါ ပါတယ်။ control panel မှာ brake liner wear off Alarm မီးလုံး လင်းမနေဘူး ဆိုတော့ liner ရှိသေးတယ်ဆိုတဲ့ သဘောပေါ့။
နောက်ပြီးမှ brake assembly ကို သေချာကြည့်တော့ gap က တစ်ဘက်စောင်းနေတယ်။ နောက်ပြီး liner wear off ဖြစ်ယင် အလိုအလျောက် gap ပြန်ညှိပေးတဲ့ compensation cam နှစ်ခုမှာ တစ်ဘက်က spring ပြုတ်ထွက်ပြီး စောင်းနေတယ်။ ကျွန်တော်လည်း အဲဒီ brake assembly ရဲ့ mechanism တွေကို့ သိပ်မသိတော့ အသစ်ရှိယင် brake တစ်ခုလုံး လဲပေးမယ်ပြောလိုက်ပါတယ်။ ဖြစ်ချင်တော့ spare မရှိပါဘူး။ သင်္ဘောကလည်း အရေးကြီးနေတော့ ပြင်ကြည့်ရမှာပေါ့။ brake assembly ကို ဖြုတ်ချပြီး workshop ယူလာခဲ့ပါတယ်။

drawing အရ သူနေရာနဲ့သူ ပြန်တည့်အောင် cam တွေနေရာချပြီး ပြန်ဆင်လိုက်ပါတယ်။ cam နဲ့ tension bolt နေရာတွေမှာ grease မရှိအောင် သေချာသုတ်ပါတယ်။ manual ထဲမှာရေးထားတာက အဲဒီနေရာတွေမှာ grease ရှိယင် သေချာ အလုပ်မလုပ်ဘူး ပြောပါတယ်။ ပြီးမှ supply ထည့်ပြီး စမ်းကြည့်ပါတယ်။ gap နည်းနည်း ဝေးနေတော့ spring ကန်တဲ့အား ကျော်ပြီး jaw ကို coil က မဆွဲနိုင်ပါဘူး။ နီးအောင် ညှိပေးတော့မှ အလုပ်လုပ်ပါတယ်။
ပြီးမှ crane ပေါ်မှာ ပြန်တပ်gap နဲ့ brake tension မျှအောင်ညှိပါတယ်။ မနည်းလွန်း မများလွန်းပေါ့။ ပြီးတော့ ပြန်စမ်းကြည့်ပါတယ်။ အဆင်ပြေပါတယ်။ Gap မှန်သွားတော့ brake လည်း ကောင်းကောင်း အလုပ်လုပ်တယ် ပူလည်း သိပ်မပူတော့ဘူးပေါ့။
Brake assembly အသစ် spare မှာထားဖို့တော့ ပြောခဲ့ပါတယ်။ 

No comments:

Post a Comment