ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေလာက္ကပါ။ သေဘၤာက Tanker, အႀကီးစားႀကီးမဟုတ္ပါဘူး။ Sudan မွာ ကုန္ခ်စရာရွိတယ္။ လမ္းမွာ Cargo pump control စံနစ္ အလုပ္မလုပ္ေတာ့လို႔။ Djibouti ဆိုတဲ့ Red Sea ထိပ္က ႏိုင္ငံေသးေသးေလးမွာ ဝင္ေခၚမယ္။ လမ္းမွာ ျပင္ယင္းလိုက္သြားေပါ့။ Port Sudan အထိဆို ၃ ရက္ေလာက္ အခ်ိန္ရမယ္တဲ့။
သေဘၤာေပၚေရာက္ေတာ့ စက္ခ်ဳပ္နဲ႔ ကုန္းခ်ဳပ္က လိုက္ျပပါတယ္။ ဒီသေဘၤာမွာ CCR အခန္း သက္သက္မရွိပါဘူး။ bridge ကေန control လုပ္ပါတယ္။ Cargo pump ေတြက Motor နဲ႔ ေမာင္းတာပါ။ Tank တစ္ခု တစ္လုံးနဲ႔ ၁၄ လုံးရွိပါတယ္။ Motor ေတြကို Variable Frequency Drive(VFD) ေတြနဲ႔ ေမာင္းပါတယ္။ Siemen VFD ၁၄ ခုေပါ့။ VFD ကို Siemens က ဒီမွာ Frequency Converter (FC) လို႔သုံးပါတယ္။ FC ေတြကို bridge က Omron PLC နဲ႔ ခ်ိတ္ထားၿပီး၊ PLC ကို SCADA computer နဲ႔ control လုပ္တာပါ။ ျပႆနာက SCADA PC နဲ႔ cargo pump ေတြကို operate လုပ္လို႔မရတာပါ။ Communication error ျပေနပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မတက္ခင္ ယူကေရးနီးယန္း ETO ေလး ႀကိဳးစား ထားၿပီးပါၿပီ။ မရေတာ့ Siemens regional support engineer ကို email နဲ႔ အကူအညီေတာင္းၿပီး ၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ႀကိဳးစားထားေပမဲ့ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ bridge က remote operate လုပ္မရေတာ့ FC panel မွာ locally operate လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားထားတာလည္း မရဘူး ေျပာပါတယ္။
Software ျပႆနာဆိုယင္ Maker ေတြဘဲ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတတ္ၾကေတာ့ လုပ္ရမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သိပ္မရွိလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ႀကိဳးစားၾကည့္ရမွာေပါ့။ ပထမ communication problem ဆိုေတာ့ အလြယ္ဆုံး ကစပါတယ္။ သိတယ္မဟုတ္လား။ Reset ေပါ့။ SCADA PC, PLC တစ္ခုစီ reset လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ မရပါဘူး။
Engine Room ကိုဆင္း။ FC ေတြမွာ ေပၚေနတဲ့ Alarm ေတြ လိုက္ၾကည့္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ FC ေတြမွာ Alarm တစ္ခုမကရွိၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ Alarm တစ္ခုဘဲရွိပါတယ္။ အကုန္လုံးမွာ တူေနတာကေတာ့ Ext Error ဆိုတဲ့ Alarm ပါ။ Manual မွာ ျပန္ရွာၾကည့္ေတာ့၊ E-stop နဲ႔ပါတ္သတ္ေနပါတယ္။ Emergency stop button ေတြကို series ခ်ိတ္ၿပီး external input အေနနဲ႔ ဝင္ထားပါတယ္။ တိုင္းၾကည့္ေတာ့ open ျဖစ္ေနပါတယ္။ E-Stop ေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ bypass လုပ္ၿပီး စမ္းၾကည့္ပါမယ္။ ေနာက္မွ ျပန္ရွာရမွာေပါ့။ bypass ႀကိဳးခြဆက္ FC ေတြလိုက္ reset လုပ္ေတာ့၊ Ext Error ေတြမရွိေတာ့ပါဘူး။ Bridge မွာ တစ္ေခါက္ျပန္စမ္း ေတာ့လည္း အဆင္မေျပေသးပါဘူး။
ဒီေတာ့ remote မရယင္ေန Local run လို႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။
FC တစ္လုံးဆီရဲ႕ တံခါးမွာ portable user interface unit ေလးေတြရွိပါတယ္။ Alarm message နဲ႔ status ကိုျပပါတယ္။ parameter ေတြ ျပင္ေတာ့လည္း အဲဒီမွာဘဲေျပာင္းရတာေပါ့။ Siemens ကပို႔ထားတဲ့ Local run ဖို႔ procedure အတိုင္း လိုက္လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ input parameter ေတြ ေျပာင္းထည့္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာင္းၿပီးယင္ remote ျပန္ run ယင္ ျပႆနာရွိမယ္လို႔ ေရးထားပါတယ္။ မတတ္ႏိုင္ဘူး ေျပာင္းထည့္ၿပီး စမ္းပါတယ္။ မရေသးပါဘူး။ Manual စာအုပ္ထူႀကီး ၃ အုပ္ကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ဖတ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့ parameter ကို ေျပာင္းၾကည့္၊ ျပင္ၾကည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ၾကည့္တာလည္း မရပါဘူး။ ႏွစ္ရက္နီးပါး ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ စိတ္ဓာတ္နည္းနည္း က်လာပါတယ္။ ေခါင္းလည္းပူေနၿပီ။ Red Sea ထဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ဝင္လာမိၿပီဆိုေတာ့ pirate သိပ္မစိုးရိမ္ရလို႔ ေသနတ္ကိုင္ လုံျခံဳေရး ၃ ေယာက္ေတာင္ ျပန္ဆင္းသြားၿပီ။ Sudan က သိပ္မေဝးေတာ့ဘူး ထင္တယ္။ ျပႆနာက မေျပလည္ေသးဘူး။
ေလေကာင္းေလသန္႔ေလး ထြက္ရႉ၊ စိတ္ကိုရွင္းရွင္းထာၿပီး ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္ပါတယ္။ ျပႆနာက FC ေတြ အားလုံးမွာျဖစ္တာ္ဆိုေတာ့၊ SCADA PC ေၾကာင့္လား၊ PLC ေၾကာင့္လား၊ FC ေတြထဲက parameters ေတြေၾကာင့္လား တစ္ခုခုဘဲ။ FC hardware အကုန္ပ်က္တာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ PC နဲ႔ PLC ဆိုယင္ Maker software နဲ႔ဘဲ diagnostics လုပ္လို႔ရမယ္။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာ တစ္ခုဘဲ က်န္ေတာ့တယ္။ FC ရဲ႕ parameter ေတြ original အတိုင္း ျပန္ရယင္ အေျဖတစ္ခုသိရမယ္ေပါ့။
ဒီေတာ့ Manual က်မ္းစာ ၃ အုပ္ကို ျပန္ေမႊရပါတယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ခုသြားေတြ႕တာက parameter ေတြကို set တစ္ခုအျဖစ္ file နံမည္တစ္ခု နဲ႔ backup save လုပ္လို႔ရတယ္။
portable UI unit ေလးနဲ႔ ကူးလို႔ရတယ္လို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ Original parameters ေတြ back up သိမ္းထားတာ ရွိလားလို႔ရွာၾကည့္ပါတယ္။ FC ၄-၅ လုံးမွာ မူရင္း parameter set လို႔ယူဆရတဲ့ back up parameter set ေတြ႕ရပါတယ္။ save လုပ္ထားတဲ့ ခုႏွစ္ အရ ခန္႔မွန္းၾကည့္တာပါ။ အဲဒီထဲက တစ္လုံးကို စမ္းၿပီး restore parameter လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ bridge မွာၾကည့္ေတာ့ communication ရပါတယ္။ Operate လုပ္ၾကည့္ေတာ့ အဆင္ေျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေပ်ာ္သြားတယ္။ တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံး ကူးထည့္၊ address မွန္ေအာင္ေျပာင္းေပးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ FC ၂ လုံး ကေတာ့ fault ဆက္ရွိေနေသးပါတယ္။ ဒါလည္း တစ္ခုကို communication module လဲ၊ ေနာက္တစ္ခုကို CPU board လဲေပးေတာ့ ေကာင္းသြားပါတယ္။
portable UI unit ေလးနဲ႔ ကူးလို႔ရတယ္လို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ Original parameters ေတြ back up သိမ္းထားတာ ရွိလားလို႔ရွာၾကည့္ပါတယ္။ FC ၄-၅ လုံးမွာ မူရင္း parameter set လို႔ယူဆရတဲ့ back up parameter set ေတြ႕ရပါတယ္။ save လုပ္ထားတဲ့ ခုႏွစ္ အရ ခန္႔မွန္းၾကည့္တာပါ။ အဲဒီထဲက တစ္လုံးကို စမ္းၿပီး restore parameter လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ bridge မွာၾကည့္ေတာ့ communication ရပါတယ္။ Operate လုပ္ၾကည့္ေတာ့ အဆင္ေျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေပ်ာ္သြားတယ္။ တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံး ကူးထည့္၊ address မွန္ေအာင္ေျပာင္းေပးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ FC ၂ လုံး ကေတာ့ fault ဆက္ရွိေနေသးပါတယ္။ ဒါလည္း တစ္ခုကို communication module လဲ၊ ေနာက္တစ္ခုကို CPU board လဲေပးေတာ့ ေကာင္းသြားပါတယ္။
ဒီေတာ့မွ bypass လုပ္ခဲ့တဲ့ E-stop open ျဖစ္ေနတာ ျပန္လိုက္ရွာၾကည့္ေတာ့ Main Deck Starboard က ခလုတ္ပ်က္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ spare မရွိလို႔ ယာယီဆက္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္မွ လဲဖို႔ ETO ေလး ကို မွာခဲ့ပါတယ္။ အကုန္စမ္းျပေတာ့ အားလုံး အဆင္ေျပပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ သေဘၤာ Sudan ေရာက္မွာေလ။ အခ်ိန္မီ cargo ခ်ဖို႔ အဆင္ေျပသြားၿပီဆိုေတာ့ စက္ခ်ဳပ္နဲ႔ ကုန္းခ်ဳပ္လည္း ေက်နပ္သြားပါတယ္။
ျပန္ျခဳံၾကည့္ရယင္ တစ္ကယ့္ ျပႆနာက E-stop မေကာင္းတာရယ္၊ FC ႏွစ္ခုက module တစ္ခုစီမေကာင္းတာရယ္ ေရာသြားၿပီး အေျဖမရွာႏိုင္ေတာ့ ETO ေလးက parameter ေတြ ေလွ်ာက္ေမႊယင္း local run ဖို႔ ႀကိဳးစားယင္း ရႈပ္ေထြးကုန္တာလို႔ ယူဆရပါတယ္။
ေခါင္းေအးေအးထားၿပီး Trouble-shoot လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ ေျပာျပတာပါ။
[unicode]
ပြီးခဲ့တဲ့ တစ်နှစ်လောက်ကပါ။ သင်္ဘောက Tanker, အကြီးစားကြီးမဟုတ်ပါဘူး။ Sudan မှာ ကုန်ချစရာရှိတယ်။ လမ်းမှာ Cargo pump control စံနစ် အလုပ်မလုပ်တော့လို့။ Djibouti ဆိုတဲ့ Red Sea ထိပ်က နိုင်ငံသေးသေးလေးမှာ ဝင်ခေါ်မယ်။ လမ်းမှာ ပြင်ယင်းလိုက်သွားပေါ့။ Port Sudan အထိဆို ၃ ရက်လောက် အချိန်ရမယ်တဲ့။
သင်္ဘောပေါ်ရောက်တော့ စက်ချုပ်နဲ့ ကုန်းချုပ်က လိုက်ပြပါတယ်။ ဒီသင်္ဘောမှာ CCR အခန်း သက်သက်မရှိပါဘူး။ bridge ကနေ control လုပ်ပါတယ်။ Cargo pump တွေက Motor နဲ့ မောင်းတာပါ။ Tank တစ်ခု တစ်လုံးနဲ့ ၁၄ လုံးရှိပါတယ်။ Motor တွေကို Variable Frequency Drive(VFD) တွေနဲ့ မောင်းပါတယ်။ Siemen VFD ၁၄ ခုပေါ့။ VFD ကို Siemens က ဒီမှာ Frequency Converter (FC) လို့သုံးပါတယ်။ FC တွေကို bridge က Omron PLC နဲ့ ချိတ်ထားပြီး၊ PLC ကို SCADA computer နဲ့ control လုပ်တာပါ။ ပြဿနာက SCADA PC နဲ့ cargo pump တွေကို operate လုပ်လို့မရတာပါ။ Communication error ပြနေပါတယ်။
ကျွန်တော်တို့မတက်ခင် ယူကရေးနီးယန်း ETO လေး ကြိုးစား ထားပြီးပါပြီ။ မရတော့ Siemens regional support engineer ကို email နဲ့ အကူအညီတောင်းပြီး ညွှန်ကြားတဲ့အတိုင်း ကြိုးစားထားပေမဲ့ မအောင်မြင်ပါဘူး။ bridge က remote operate လုပ်မရတော့ FC panel မှာ locally operate လုပ်ဖို့ကြိုးစားထားတာလည်း မရဘူး ပြောပါတယ်။
Software ပြဿနာဆိုယင် Maker တွေဘဲ ထိန်းချုပ်ထားတတ်ကြတော့ လုပ်ရမှာ မျှော်လင့်ချက်သိပ်မရှိလှပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ အတတ်နိုင်ဆုံး ကြိုးစားကြည့်ရမှာပေါ့။ ပထမ communication problem ဆိုတော့ အလွယ်ဆုံး ကစပါတယ်။ သိတယ်မဟုတ်လား။ Reset ပေါ့။ SCADA PC, PLC တစ်ခုစီ reset လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ မရပါဘူး။
Engine Room ကိုဆင်း။ FC တွေမှာ ပေါ်နေတဲ့ Alarm တွေ လိုက်ကြည့်တော့ တစ်ချို့ FC တွေမှာ Alarm တစ်ခုမကရှိပြီး တစ်ချို့ကတော့ Alarm တစ်ခုဘဲရှိပါတယ်။ အကုန်လုံးမှာ တူနေတာကတော့ Ext Error ဆိုတဲ့ Alarm ပါ။ Manual မှာ ပြန်ရှာကြည့်တော့၊ E-stop နဲ့ပါတ်သတ်နေပါတယ်။ Emergency stop button တွေကို series ချိတ်ပြီး external input အနေနဲ့ ဝင်ထားပါတယ်။ တိုင်းကြည့်တော့ open ဖြစ်နေပါတယ်။ E-Stop တွေက အများကြီးဆိုတော့ လောလောဆယ် bypass လုပ်ပြီး စမ်းကြည့်ပါမယ်။ နောက်မှ ပြန်ရှာရမှာပေါ့။ bypass ကြိုးခွဆက် FC တွေလိုက် reset လုပ်တော့၊ Ext Error တွေမရှိတော့ပါဘူး။ Bridge မှာ တစ်ခေါက်ပြန်စမ်း တော့လည်း အဆင်မပြေသေးပါဘူး။
ဒီတော့ remote မရယင်နေ Local run လို့ရအောင် ကြိုးစားကြည့်ဖို့ ဆုံးဖြတ်လိုက်ပါတယ်။
FC တစ်လုံးဆီရဲ့ တံခါးမှာ portable user interface unit လေးတွေရှိပါတယ်။ Alarm message နဲ့ status ကိုပြပါတယ်။ parameter တွေ ပြင်တော့လည်း အဲဒီမှာဘဲပြောင်းရတာပေါ့။ Siemens ကပို့ထားတဲ့ Local run ဖို့ procedure အတိုင်း လိုက်လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ အဲဒီမှာ input parameter တွေ ပြောင်းထည့်ရပါတယ်။ အဲဒီလိုပြောင်းပြီးယင် remote ပြန် run ယင် ပြဿနာရှိမယ်လို့ ရေးထားပါတယ်။ မတတ်နိုင်ဘူး ပြောင်းထည့်ပြီး စမ်းပါတယ်။ မရသေးပါဘူး။ Manual စာအုပ်ထူကြီး ၃ အုပ်ကို အပြန်ပြန် အလှန်လှန်ဖတ်၊ ဖြစ်နိုင်ခြေရှိတဲ့ parameter ကို ပြောင်းကြည့်၊ ပြင်ကြည့် အမျိုးမျိုးလုပ်ကြည့်တာလည်း မရပါဘူး။ နှစ်ရက်နီးပါး ကြိုးစားပြီးတော့ စိတ်ဓာတ်နည်းနည်း ကျလာပါတယ်။ ခေါင်းလည်းပူနေပြီ။ Red Sea ထဲ တော်တော်လေး ဝင်လာမိပြီဆိုတော့ pirate သိပ်မစိုးရိမ်ရလို့ သေနတ်ကိုင် လုံခြုံရေး ၃ ယောက်တောင် ပြန်ဆင်းသွားပြီ။ Sudan က သိပ်မဝေးတော့ဘူး ထင်တယ်။ ပြဿနာက မပြေလည်သေးဘူး။
လေကောင်းလေသန့်လေး ထွက်ရှူ၊ စိတ်ကိုရှင်းရှင်းထာပြီး ပြန်သုံးသပ်ကြည့်ပါတယ်။ ပြဿနာက FC တွေ အားလုံးမှာဖြစ်တာ်ဆိုတော့၊ SCADA PC ကြောင့်လား၊ PLC ကြောင့်လား၊ FC တွေထဲက parameters တွေကြောင့်လား တစ်ခုခုဘဲ။ FC hardware အကုန်ပျက်တာတော့ မဖြစ်နိုင်ဘူး။ PC နဲ့ PLC ဆိုယင် Maker software နဲ့ဘဲ diagnostics လုပ်လို့ရမယ်။ ကိုယ်လုပ်နိုင်တာ တစ်ခုဘဲ ကျန်တော့တယ်။ FC ရဲ့ parameter တွေ original အတိုင်း ပြန်ရယင် အဖြေတစ်ခုသိရမယ်ပေါ့။
ဒီတော့ Manual ကျမ်းစာ ၃ အုပ်ကို ပြန်မွှေရပါတယ်။ အဲဒီမှာ တစ်ခုသွားတွေ့တာက parameter တွေကို set တစ်ခုအဖြစ် file နံမည်တစ်ခု နဲ့ backup save လုပ်လို့ရတယ်။
portable UI unit လေးနဲ့ ကူးလို့ရတယ်လို့လည်း ပြောပါတယ်။ Original parameters တွေ back up သိမ်းထားတာ ရှိလားလို့ရှာကြည့်ပါတယ်။ FC ၄-၅ လုံးမှာ မူရင်း parameter set လို့ယူဆရတဲ့ back up parameter set တွေ့ရပါတယ်။ save လုပ်ထားတဲ့ ခုနှစ် အရ ခန့်မှန်းကြည့်တာပါ။ အဲဒီထဲက တစ်လုံးကို စမ်းပြီး restore parameter လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ bridge မှာကြည့်တော့ communication ရပါတယ်။ Operate လုပ်ကြည့်တော့ အဆင်ပြေတယ်။ ကျွန်တော်တို့လည်း ပျော်သွားတယ်။ တစ်လုံးပြီးတစ်လုံး ကူးထည့်၊ address မှန်အောင်ပြောင်းပေးတော့ တော်တော်များများ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။ FC ၂ လုံး ကတော့ fault ဆက်ရှိနေသေးပါတယ်။ ဒါလည်း တစ်ခုကို communication module လဲ၊ နောက်တစ်ခုကို CPU board လဲပေးတော့ ကောင်းသွားပါတယ်။
ဒီတော့မှ bypass လုပ်ခဲ့တဲ့ E-stop open ဖြစ်နေတာ ပြန်လိုက်ရှာကြည့်တော့ Main Deck Starboard က ခလုတ်ပျက်နေတာတွေ့ရပါတယ်။ spare မရှိလို့ ယာယီဆက်ပေးခဲ့ပြီး နောက်မှ လဲဖို့ ETO လေး ကို မှာခဲ့ပါတယ်။ အကုန်စမ်းပြတော့ အားလုံး အဆင်ပြေပါတယ်။ နောက်နေ့ သင်္ဘော Sudan ရောက်မှာလေ။ အချိန်မီ cargo ချဖို့ အဆင်ပြေသွားပြီဆိုတော့ စက်ချုပ်နဲ့ ကုန်းချုပ်လည်း ကျေနပ်သွားပါတယ်။
ပြန်ခြုံကြည့်ရယင် တစ်ကယ့် ပြဿနာက E-stop မကောင်းတာရယ်၊ FC နှစ်ခုက module တစ်ခုစီမကောင်းတာရယ် ရောသွားပြီး အဖြေမရှာနိုင်တော့ ETO လေးက parameter တွေ လျှောက်မွှေယင်း local run ဖို့ ကြိုးစားယင်း ရှုပ်ထွေးကုန်တာလို့ ယူဆရပါတယ်။
ခေါင်းအေးအေးထားပြီး Trouble-shoot လုပ်သင့်တယ်ဆိုတာ ပြောပြတာပါ။
[unicode]
ပြီးခဲ့တဲ့ တစ်နှစ်လောက်ကပါ။ သင်္ဘောက Tanker, အကြီးစားကြီးမဟုတ်ပါဘူး။ Sudan မှာ ကုန်ချစရာရှိတယ်။ လမ်းမှာ Cargo pump control စံနစ် အလုပ်မလုပ်တော့လို့။ Djibouti ဆိုတဲ့ Red Sea ထိပ်က နိုင်ငံသေးသေးလေးမှာ ဝင်ခေါ်မယ်။ လမ်းမှာ ပြင်ယင်းလိုက်သွားပေါ့။ Port Sudan အထိဆို ၃ ရက်လောက် အချိန်ရမယ်တဲ့။
သင်္ဘောပေါ်ရောက်တော့ စက်ချုပ်နဲ့ ကုန်းချုပ်က လိုက်ပြပါတယ်။ ဒီသင်္ဘောမှာ CCR အခန်း သက်သက်မရှိပါဘူး။ bridge ကနေ control လုပ်ပါတယ်။ Cargo pump တွေက Motor နဲ့ မောင်းတာပါ။ Tank တစ်ခု တစ်လုံးနဲ့ ၁၄ လုံးရှိပါတယ်။ Motor တွေကို Variable Frequency Drive(VFD) တွေနဲ့ မောင်းပါတယ်။ Siemen VFD ၁၄ ခုပေါ့။ VFD ကို Siemens က ဒီမှာ Frequency Converter (FC) လို့သုံးပါတယ်။ FC တွေကို bridge က Omron PLC နဲ့ ချိတ်ထားပြီး၊ PLC ကို SCADA computer နဲ့ control လုပ်တာပါ။ ပြဿနာက SCADA PC နဲ့ cargo pump တွေကို operate လုပ်လို့မရတာပါ။ Communication error ပြနေပါတယ်။
ကျွန်တော်တို့မတက်ခင် ယူကရေးနီးယန်း ETO လေး ကြိုးစား ထားပြီးပါပြီ။ မရတော့ Siemens regional support engineer ကို email နဲ့ အကူအညီတောင်းပြီး ညွှန်ကြားတဲ့အတိုင်း ကြိုးစားထားပေမဲ့ မအောင်မြင်ပါဘူး။ bridge က remote operate လုပ်မရတော့ FC panel မှာ locally operate လုပ်ဖို့ကြိုးစားထားတာလည်း မရဘူး ပြောပါတယ်။
Software ပြဿနာဆိုယင် Maker တွေဘဲ ထိန်းချုပ်ထားတတ်ကြတော့ လုပ်ရမှာ မျှော်လင့်ချက်သိပ်မရှိလှပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ အတတ်နိုင်ဆုံး ကြိုးစားကြည့်ရမှာပေါ့။ ပထမ communication problem ဆိုတော့ အလွယ်ဆုံး ကစပါတယ်။ သိတယ်မဟုတ်လား။ Reset ပေါ့။ SCADA PC, PLC တစ်ခုစီ reset လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ မရပါဘူး။
Engine Room ကိုဆင်း။ FC တွေမှာ ပေါ်နေတဲ့ Alarm တွေ လိုက်ကြည့်တော့ တစ်ချို့ FC တွေမှာ Alarm တစ်ခုမကရှိပြီး တစ်ချို့ကတော့ Alarm တစ်ခုဘဲရှိပါတယ်။ အကုန်လုံးမှာ တူနေတာကတော့ Ext Error ဆိုတဲ့ Alarm ပါ။ Manual မှာ ပြန်ရှာကြည့်တော့၊ E-stop နဲ့ပါတ်သတ်နေပါတယ်။ Emergency stop button တွေကို series ချိတ်ပြီး external input အနေနဲ့ ဝင်ထားပါတယ်။ တိုင်းကြည့်တော့ open ဖြစ်နေပါတယ်။ E-Stop တွေက အများကြီးဆိုတော့ လောလောဆယ် bypass လုပ်ပြီး စမ်းကြည့်ပါမယ်။ နောက်မှ ပြန်ရှာရမှာပေါ့။ bypass ကြိုးခွဆက် FC တွေလိုက် reset လုပ်တော့၊ Ext Error တွေမရှိတော့ပါဘူး။ Bridge မှာ တစ်ခေါက်ပြန်စမ်း တော့လည်း အဆင်မပြေသေးပါဘူး။
ဒီတော့ remote မရယင်နေ Local run လို့ရအောင် ကြိုးစားကြည့်ဖို့ ဆုံးဖြတ်လိုက်ပါတယ်။
FC တစ်လုံးဆီရဲ့ တံခါးမှာ portable user interface unit လေးတွေရှိပါတယ်။ Alarm message နဲ့ status ကိုပြပါတယ်။ parameter တွေ ပြင်တော့လည်း အဲဒီမှာဘဲပြောင်းရတာပေါ့။ Siemens ကပို့ထားတဲ့ Local run ဖို့ procedure အတိုင်း လိုက်လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ အဲဒီမှာ input parameter တွေ ပြောင်းထည့်ရပါတယ်။ အဲဒီလိုပြောင်းပြီးယင် remote ပြန် run ယင် ပြဿနာရှိမယ်လို့ ရေးထားပါတယ်။ မတတ်နိုင်ဘူး ပြောင်းထည့်ပြီး စမ်းပါတယ်။ မရသေးပါဘူး။ Manual စာအုပ်ထူကြီး ၃ အုပ်ကို အပြန်ပြန် အလှန်လှန်ဖတ်၊ ဖြစ်နိုင်ခြေရှိတဲ့ parameter ကို ပြောင်းကြည့်၊ ပြင်ကြည့် အမျိုးမျိုးလုပ်ကြည့်တာလည်း မရပါဘူး။ နှစ်ရက်နီးပါး ကြိုးစားပြီးတော့ စိတ်ဓာတ်နည်းနည်း ကျလာပါတယ်။ ခေါင်းလည်းပူနေပြီ။ Red Sea ထဲ တော်တော်လေး ဝင်လာမိပြီဆိုတော့ pirate သိပ်မစိုးရိမ်ရလို့ သေနတ်ကိုင် လုံခြုံရေး ၃ ယောက်တောင် ပြန်ဆင်းသွားပြီ။ Sudan က သိပ်မဝေးတော့ဘူး ထင်တယ်။ ပြဿနာက မပြေလည်သေးဘူး။
လေကောင်းလေသန့်လေး ထွက်ရှူ၊ စိတ်ကိုရှင်းရှင်းထာပြီး ပြန်သုံးသပ်ကြည့်ပါတယ်။ ပြဿနာက FC တွေ အားလုံးမှာဖြစ်တာ်ဆိုတော့၊ SCADA PC ကြောင့်လား၊ PLC ကြောင့်လား၊ FC တွေထဲက parameters တွေကြောင့်လား တစ်ခုခုဘဲ။ FC hardware အကုန်ပျက်တာတော့ မဖြစ်နိုင်ဘူး။ PC နဲ့ PLC ဆိုယင် Maker software နဲ့ဘဲ diagnostics လုပ်လို့ရမယ်။ ကိုယ်လုပ်နိုင်တာ တစ်ခုဘဲ ကျန်တော့တယ်။ FC ရဲ့ parameter တွေ original အတိုင်း ပြန်ရယင် အဖြေတစ်ခုသိရမယ်ပေါ့။
ဒီတော့ Manual ကျမ်းစာ ၃ အုပ်ကို ပြန်မွှေရပါတယ်။ အဲဒီမှာ တစ်ခုသွားတွေ့တာက parameter တွေကို set တစ်ခုအဖြစ် file နံမည်တစ်ခု နဲ့ backup save လုပ်လို့ရတယ်။
portable UI unit လေးနဲ့ ကူးလို့ရတယ်လို့လည်း ပြောပါတယ်။ Original parameters တွေ back up သိမ်းထားတာ ရှိလားလို့ရှာကြည့်ပါတယ်။ FC ၄-၅ လုံးမှာ မူရင်း parameter set လို့ယူဆရတဲ့ back up parameter set တွေ့ရပါတယ်။ save လုပ်ထားတဲ့ ခုနှစ် အရ ခန့်မှန်းကြည့်တာပါ။ အဲဒီထဲက တစ်လုံးကို စမ်းပြီး restore parameter လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ bridge မှာကြည့်တော့ communication ရပါတယ်။ Operate လုပ်ကြည့်တော့ အဆင်ပြေတယ်။ ကျွန်တော်တို့လည်း ပျော်သွားတယ်။ တစ်လုံးပြီးတစ်လုံး ကူးထည့်၊ address မှန်အောင်ပြောင်းပေးတော့ တော်တော်များများ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။ FC ၂ လုံး ကတော့ fault ဆက်ရှိနေသေးပါတယ်။ ဒါလည်း တစ်ခုကို communication module လဲ၊ နောက်တစ်ခုကို CPU board လဲပေးတော့ ကောင်းသွားပါတယ်။
ဒီတော့မှ bypass လုပ်ခဲ့တဲ့ E-stop open ဖြစ်နေတာ ပြန်လိုက်ရှာကြည့်တော့ Main Deck Starboard က ခလုတ်ပျက်နေတာတွေ့ရပါတယ်။ spare မရှိလို့ ယာယီဆက်ပေးခဲ့ပြီး နောက်မှ လဲဖို့ ETO လေး ကို မှာခဲ့ပါတယ်။ အကုန်စမ်းပြတော့ အားလုံး အဆင်ပြေပါတယ်။ နောက်နေ့ သင်္ဘော Sudan ရောက်မှာလေ။ အချိန်မီ cargo ချဖို့ အဆင်ပြေသွားပြီဆိုတော့ စက်ချုပ်နဲ့ ကုန်းချုပ်လည်း ကျေနပ်သွားပါတယ်။
ပြန်ခြုံကြည့်ရယင် တစ်ကယ့် ပြဿနာက E-stop မကောင်းတာရယ်၊ FC နှစ်ခုက module တစ်ခုစီမကောင်းတာရယ် ရောသွားပြီး အဖြေမရှာနိုင်တော့ ETO လေးက parameter တွေ လျှောက်မွှေယင်း local run ဖို့ ကြိုးစားယင်း ရှုပ်ထွေးကုန်တာလို့ ယူဆရပါတယ်။
ခေါင်းအေးအေးထားပြီး Trouble-shoot လုပ်သင့်တယ်ဆိုတာ ပြောပြတာပါ။
No comments:
Post a Comment