Sunday 31 December 2017

Generator (၁၂) - Engine Cannot Start / Stop

 
[Zawgyi]
ဒီျပႆနာကေတာ့ Generator ထက္ Engine Control နဲ႔ ပိုဆိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆြမ္းခံယင္း ငွက္သင့္ဆိုသလို ကိုယ့္ scope မဟုတ္ဘဲ ဝင္ပါရတဲ့ case ေလးပါ။ မခက္ေပမဲ့ သိထားေအာင္ ျပန္ေျပာပါရေစ။ 
သြားတုန္းကေတာ့ alternator chemical clean အၿပီး commissioning လုပ္ေပးဖို႔ သြားခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕က alternator ကိုင္ေနခ်ိန္မွာ generator ရဲ႕ engine ကိုလည္း maker rep အဖြဲ႕က overhaul လုပ္ေနၾကပါတယ္။ စက္က Cummin engine ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပီးလို႔ စမ္းဖို႔ အဆင္သင္ျ့ဖစ္တဲ့အခ်ိန္ သူတို႔ engine ျပန္လုံးၿပီး စဖို႔ ေစာင့္ေနၾကရပါတယ္။

အားလုံး အဆင္သင့္ျဖစ္ေတာ့ engine စဖို႔ႀကိဳးစားတာ မရပါဘူး။ သေဘၤာေပၚက ဓာတ္ႀကိဳးနဲ႔ အဖြဲ႕ကလည္း စစ္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ Control power လည္းရွိတယ္၊ procedure လည္းမွန္တယ္။ Start လုပ္ခ်ိန္မွာ engine ကလည္သြားေပမဲ့ စက္မႏိုးပါဘူး။ ဒီေတာ့ စက္ overhaul လုပ္တဲ့ Cummin ကပုဂၢိဳလ္ေတြကိုဘဲ ဘာမွားလဲ ၾကည့္ခိုင္းတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူတို႔ ဟိုနိႈက္ဒီနိႈက္နည္းနည္းပါးပါး ညိႇၿပီးေတာ့ စက္နိႈးလို႔ ရသြားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အပိုင္း voltage / frequency output ေတြတိုင္းၾကည့္၊ stable ျဖစ္မျဖစ္ စစ္ၿပီးေတာ့ load နဲ႔ မစမ္းခင္ Generator ခဏ ရပ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စက္က ရပ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ Stop ခလုတ္ကို အၾကာႀကီး နွိပ္ထားေပမဲ့ slow down ဘဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ရပ္မသြားပါဘူး။ ေနာက္ဆုံး စက္-၂ ႀကီးနဲ႔ Cummin က technician ေတြ မရရတဲ့နည္းနဲ႔ ရပ္လိုက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဓာတ္ႀကိဳးနဲ႔ အဖြဲ႕ေတြ ျပႆနာ အေျဖကို ရွာၾကေဖြၾက စစ္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဝင္ကူၿပီး drawing ဖတ္ၾကည့္ေပးပါတယ္။ 
ဒီစက္မွာ electronic fuel control သုံးထားပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ ဆီ အနည္းအမ်ားကို output voltage အနည္းအမ်ား ေျပာင္းၿပီး proportional valve နဲ႔ control လုပ္သြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက stop valve ကို relay တစ္ခုနဲ႔ ထိန္းထားပါတယ္။ Solenoid က normally close ျဖစ္ပါတယ္။ Start လုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ relay ဆြဲၿပီး stop solenoid ရဲ႕ valve ကိုဖြင့္ေပးထားတာပါ။ Local panel ထဲမွာရွိတဲ့ ေစာေစာက relay ကို ျဖဳတ္ၾကည့္ေတာ့ contact တစ္ခု ေလာင္ေနတာ ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ stop solenoid ကို ေသခ်ာျပန္ၾကည့္ပါတယ္။ Solenoid ဆီကိုလာတာ ႀကိဳး ႏွစ္စရွိပါတယ္။
Solenoid မွာ terminal ကတစ္ခုဘဲ ရွိပါတယ္။ အမွန္ဆိုယင္ positive တစ္စကို အဲဒီ terminal မွာဆက္ၿပီး negative တစ္စက body ground နဲ႔ ဆက္ရမွာပါ။ အခုေတာ့ ႀကိဳး ႏွစ္စလုံးကို ရွိတဲ့ terminal တစ္ခုမွာ ေပါင္းၿပီးဆက္ထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ relay ဆြဲလိုက္တာနဲ႔ short ျဖစ္မွာေပါ့။ ကံေကာင္းလို႔ relay တစ္ခုဘဲပ်က္တာ။ ဒါထက္ဆိုးတာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ Cummin က ဆရာေတြထဲက လက္သင္၊ လူသစ္ေတြပါလား မသိပါဘူး။ Engine overhaul လုပ္တုန္းက ျဖဳတ္ခ်တဲ့ solenoid ျပန္တပ္ေတာ့ ေသခ်ာ မမွတ္မိလို႔ ထင္ရာတပ္လိုက္တာလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ႀကိဳးက ႏွစ္စ terminal ကတစ္ခုထဲဆိုေတာ့ ရွိတဲ့ terminal မွာ ပူးထည့္လိုက္တာထင္တာဘဲ။ ေနာက္ၿပီး စက္နိႈးလို႔ မရေတာ့ solenoid ရဲ႕ mechanical adjustment နဲ႔ ဆီထြက္ေအာင္ ေလွ်ာ့ေပးတာလို႔ထင္ပါတယ္။ Close position မွာ ဆီမထြက္ထြက္ေအာင္ ညိႇထားလိုက္ေတာ့ စက္ေတာ့ နႈိးလို႔ရသြားတယ္။ ျပန္ရပ္လို႔မရေတာ့တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ solenoid ရဲ႕ wire connection မွန္ေအာင္ျပန္ဆက္၊ ဓာတ္ႀကိဳး ရွာလာတဲ့ relay အသစ္ ျပန္လဲလိုက္ပါတယ္။ Stop solenoid ကိုလည္း ပုံမွန္ျပန္ညိႇခိုင္းၿပီး ျပန္စမ္းၾကပါတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ start / stop ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ရသြားပါၿပီ။ က်န္တဲ့ စမ္းတာစစ္တာေတြ လုပ္ၿပီး ျပန္ခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။

[Unicode]

ဒီပြဿနာကတော့ Generator ထက် Engine Control နဲ့ ပိုဆိုင်ပါတယ်။ နောက်ပြီး ဆွမ်းခံယင်း ငှက်သင့်ဆိုသလို ကိုယ့် scope မဟုတ်ဘဲ ဝင်ပါရတဲ့ case လေးပါ။ မခက်ပေမဲ့ သိထားအောင် ပြန်ပြောပါရစေ။ 
သွားတုန်းကတော့ alternator chemical clean အပြီး commissioning လုပ်ပေးဖို့ သွားခဲ့တာပါ။ ကျွန်တော်တို့အဖွဲ့က alternator ကိုင်နေချိန်မှာ generator ရဲ့ engine ကိုလည်း maker rep အဖွဲ့က overhaul လုပ်နေကြပါတယ်။ စက်က Cummin engine ပါ။ ကျွန်တော်တို့ ပြီးလို့ စမ်းဖို့ အဆင်သင်ြ့ဖစ်တဲ့အချိန် သူတို့ engine ပြန်လုံးပြီး စဖို့ စောင့်နေကြရပါတယ်။ 
အားလုံး အဆင်သင့်ဖြစ်တော့ engine စဖို့ကြိုးစားတာ မရပါဘူး။ သင်္ဘောပေါ်က ဓာတ်ကြိုးနဲ့ အဖွဲ့ကလည်း စစ်ကြည့်ကြပါတယ်။ Control power လည်းရှိတယ်၊ procedure လည်းမှန်တယ်။ Start လုပ်ချိန်မှာ engine ကလည်သွားပေမဲ့ စက်မနိုးပါဘူး။ ဒီတော့ စက် overhaul လုပ်တဲ့ Cummin ကပုဂ္ဂိုလ်တွေကိုဘဲ ဘာမှားလဲ ကြည့်ခိုင်းတာပေါ့။ ဒါနဲ့ သူတို့ ဟိုနှိုက်ဒီနှိုက်နည်းနည်းပါးပါး ညှိပြီးတော့ စက်နှိုးလို့ ရသွားပါတယ်။
ကျွန်တော်တို့ အပိုင်း voltage / frequency output တွေတိုင်းကြည့်၊ stable ဖြစ်မဖြစ် စစ်ပြီးတော့ load နဲ့ မစမ်းခင် Generator ခဏ ရပ်ပါတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ စက်က ရပ်လို့ မရတော့ပါဘူး။ Stop ခလုတ်ကို အကြာကြီး နှိပ်ထားပေမဲ့ slow down ဘဲ ဖြစ်သွားတယ်။ ရပ်မသွားပါဘူး။ နောက်ဆုံး စက်-၂ ကြီးနဲ့ Cummin က technician တွေ မရရတဲ့နည်းနဲ့ ရပ်လိုက်ကြပါတယ်။ အဲဒီတော့ ဓာတ်ကြိုးနဲ့ အဖွဲ့တွေ ပြဿနာ အဖြေကို ရှာကြဖွေကြ စစ်ကြည့်ကြပါတယ်။ ကျွန်တော်လည်း ဝင်ကူပြီး drawing ဖတ်ကြည့်ပေးပါတယ်။ 
ဒီစက်မှာ electronic fuel control သုံးထားပါတယ်။ လိုအပ်တဲ့ ဆီ အနည်းအများကို output voltage အနည်းအများ ပြောင်းပြီး proportional valve နဲ့ control လုပ်သွားပါတယ်။ နောက်တစ်ခုက stop valve ကို relay တစ်ခုနဲ့ ထိန်းထားပါတယ်။ Solenoid က normally close ဖြစ်ပါတယ်။ Start လုပ်တဲ့ အချိန်မှာ relay ဆွဲပြီး stop solenoid ရဲ့ valve ကိုဖွင့်ပေးထားတာပါ။ Local panel ထဲမှာရှိတဲ့ စောစောက relay ကို ဖြုတ်ကြည့်တော့ contact တစ်ခု လောင်နေတာ တွေ့ပါတယ်။ ဒါနဲ့ stop solenoid ကို သေချာပြန်ကြည့်ပါတယ်။ Solenoid ဆီကိုလာတာ ကြိုး နှစ်စရှိပါတယ်။ Solenoid မှာ terminal ကတစ်ခုဘဲ ရှိပါတယ်။ အမှန်ဆိုယင် positive တစ်စကို အဲဒီ terminal မှာဆက်ပြီး negative တစ်စက body ground နဲ့ ဆက်ရမှာပါ။ အခုတော့ ကြိုး နှစ်စလုံးကို ရှိတဲ့ terminal တစ်ခုမှာ ပေါင်းပြီးဆက်ထားပါတယ်။ ဒီတော့ relay ဆွဲလိုက်တာနဲ့ short ဖြစ်မှာပေါ့။ ကံကောင်းလို့ relay တစ်ခုဘဲပျက်တာ။ ဒါထက်ဆိုးတာတွေ ဖြစ်နိုင်တာပေါ့။ Cummin က ဆရာတွေထဲက လက်သင်၊ လူသစ်တွေပါလား မသိပါဘူး။ Engine overhaul လုပ်တုန်းက ဖြုတ်ချတဲ့ solenoid ပြန်တပ်တော့ သေချာ မမှတ်မိလို့ ထင်ရာတပ်လိုက်တာလို့ ယူဆရပါတယ်။ ကြိုးက နှစ်စ terminal ကတစ်ခုထဲဆိုတော့ ရှိတဲ့ terminal မှာ ပူးထည့်လိုက်တာထင်တာဘဲ။ နောက်ပြီး စက်နှိုးလို့ မရတော့ solenoid ရဲ့ mechanical adjustment နဲ့ ဆီထွက်အောင် လျှော့ပေးတာလို့ထင်ပါတယ်။ Close position မှာ ဆီမထွက်ထွက်အောင် ညှိထားလိုက်တော့ စက်တော့ နှိုးလို့ရသွားတယ်။ ပြန်ရပ်လို့မရတော့တာ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
ဒါနဲ့ solenoid ရဲ့ wire connection မှန်အောင်ပြန်ဆက်၊ ဓာတ်ကြိုး ရှာလာတဲ့ relay အသစ် ပြန်လဲလိုက်ပါတယ်။ Stop solenoid ကိုလည်း ပုံမှန်ပြန်ညှိခိုင်းပြီး ပြန်စမ်းကြပါတယ်။ ဒီတစ်ခါတော့ start / stop ချောချောမောမော ရသွားပါပြီ။ ကျန်တဲ့ စမ်းတာစစ်တာတွေ လုပ်ပြီး ပြန်ခဲ့ကြပါတော့တယ်။

No comments:

Post a Comment