Monday 15 January 2018

Viscosity Control (၁) - Not Functioning


[Zawgyi]
မၾကာခင္က တစ္ျခား ကုမၸဏီတစ္ခုက အကူအညီေတာင္းလို႔ လိုက္ကူေပးခဲ့တဲ့ အလုပ္ေလးပါ။ သူတို႔လူ Philippino တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ သြားခဲ့တာပါ။ Container သေဘၤာတစ္စီးမွာ Viscosity Control System အလုပ္မလုပ္လို႔ သြားစစ္ေပးခဲ့ရတာပါ။ Port ထဲကိုဝင္ဖို႔ စာရြက္စာတန္းလုပ္ရတာနဲ႔ ဘာနဲ႔ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ နည္းေနပါၿပီ။ ေရာက္ေတာ့ စက္-၂ က လိုက္ျပပါတယ္။ Control က ECR ထဲမွာ ရွိၿပီး Valve နဲ႔ Sensor ကေတာ့ ေအာက္ထပ္ purifier room ထဲမွာရွိပါတယ္။

အမ်ဳိးအစားက DAEHO Viscosum V15 ပါ။ Pneumatic control type ပါ။ ME အတြက္တစ္ခု Generator အတြက္တစ္ခုပါ။ ျပႆနာက Controller မွာ အနီေရာင္ pointer နဲ႔ set value တစ္ခုေပးလိုက္ေပမဲ့ present value အနက္ေရာင္ pointer က လိုက္မေျပာင္း၊ မညႇိေပးဘူးဆိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ Viscosity Controller အေၾကာင္း နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ HFO လို viscosity ျမင့္တဲ့ ဆီေတြကို အင္ဂ်င္မွာ တိုက္႐ိုက္ သုံးလို႔မရတာ သိၿပီးျဖစ္မွာပါ။ အပူေပးၿပီး ဆီကို က်ဲေအာင္ အယင္လုပ္ရပါတယ္။ ဆီအျပစ္အက်ဲ (viscosity) ကို တစ္သမတ္ထဲ ထိန္းဖို႔ ဒီလို controller ေတြသုံးပါတယ္။ Viscosity Controller မွာ electrical control နဲ႔ pneumatic control ကြဲပါေသးတယ္။ အခုစံနစ္က pneumatic control ပါ။ အလုပ္လုပ္ပုံကေတာ့ သိပ္မရႈပ္ပါဘူး။ controller ကေန set value (SV) တစ္ခုေပးပါတယ္။ ဥပမာ 22 cSt ထားပါေတာ့။ သူ႔ထက္ present value (PV) ကမ်ားေနယင္ air pressure တစ္ခုေပးၿပီး steam / thermal oil valve ကို ဖြင့္ေပးပါတယ္။ ဆီကိုအပူေပးပါမယ္။ ပူလာလိူ႔ viscosity က်လာယင္ viscosity sensor က feedback ျပန္ေပးေတာ့ SV နဲ႔ PV နီးလာတာနဲ႔ တစ္ျဖည္းျဖည္းပိတ္ေပး ရမွာပါ။ ၾကားျဖတ္ၿပီး ေျပာရယင္ သုံးေလ့ရွိတဲ့ viscosity ရဲ႕ယူနစ္ ကေတာ့ cSt (centistroke) ဒါမွမဟုတ္ mPa.s (millipascal.second) ပါ။
 စၿပီး စစ္မယ္ဆိုေတာ့ ECR ထဲက controller ကို အယင္ၾကည့္ပါတယ္။ Consoles ေပၚမွာ controller ႏွစ္လုံးက ေဘးခ်င္းယွဥ္ရက္ ရွိေနပါတယ္။ ပထမ ME အတြက္ controller ကိုစစ္ၾကည့္ပါတယ္။ Range ကိုၾကည့္ေတာ့ input က 2 bar ျဖစ္ၿပီး output က (0.2 - 1) bar ျဖစ္ပါတယ္။ အဝင္ေလက 2 bar ရွိပါတယ္။ Set value ကိုေျပာင္းၿပီး အထြက္ ေလ pressure ၾကည့္ပါတယ္။
SV pointer အနီက PV pointer အနက္ထက္ အမ်ားႀကီးပိုမွ 1.0 bar ေရာက္ပါတယ္။ SV ေလ်ာ့ခ်ေတာ့လည္း PV ထက္ နည္းနည္း ေလ်ာ့တာနဲ႔ 0.2 bar ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒီစံနစ္မွာ positioner မပါ ပါဘူး။ Air pressure အရ diaphragm valve ကို အဖြင့္၊ အပိတ္ လုပ္ေပးတာပါ။ 0.2 bar မွာ fully open ျဖစ္ၿပီး 1 bar မွာ fully close ျဖစ္ရမွာပါ။
ပါလာတဲ့ အေဖၚကို valve position ၾကည့္ခိုင္းၿပီး output air pressure ကို ကစားေပးပါတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႔ pressure အလိုက္ valve အဖြင့္အပိတ္ position စစ္ၾကည့္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။
Steam valve အဖြင့္အပိတ္လုပ္ၿပီး ခဏေစာင့္ၾကည့္တာေတာင္ PV value ျပတဲ့ အနက္ေရာင္ pointer က လုံးဝ မလႈပ္ပါဘူး။ Sensor မေကာင္းလို႔လား၊ feedback air ပိုက္ လမ္းမွာ ပိတ္လို႔၊ ေပါက္လို႔လား၊ controller အထဲက မေကာင္းတာလား တစ္ခုခုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ viscosity sensor အေၾကာင္း နည္းနည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ Sensor အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတဲ့အထဲက ဒီမွာသုံးထားတဲ့ sensor ကေတာ့ ဆီကို rpm နည္းနည္းနဲ႔ လည္ေနတဲ့ gear pump ထဲကို ျဖတ္စီးခိုင္းပါတယ္။ ဆီရဲ႕ အျပစ္အက်ဲေပၚမူတည္ၿပီး ပိုက္နံရံနဲ႔ ထိတဲ့ friction force ကြာပါတယ္။ အဲဒီကျဖတ္ထြက္လာတဲ့ pressure နဲ႔ မျဖတ္ဘဲထြက္လာတဲ့ pressure ကြာျခားခ်က္ကို differential pressure sensor ကယွဥ္ၾကည့္ၿပီး feedback ေလ pressures  (0.2-1) bar ျပန္ေပးတာပါ။ စက္-၂ ေျပာတာက မေန႔ကဘဲ အဲဒီ differential pressure sensor ကို servicing လုပ္ထားတယ္။ ေကာင္းတယ္လို႔ ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္နဲ႔ ေျပာပါတယ္။ ထားပါေတာ့ က်န္တဲ့အပိုင္းက စစ္လို႔ရတာ ၾကည့္ေတာ့ pump ကလည္ေနတာျမင္ရတယ္။  sensor အဝင္ ေလ pressure ရွိေနတယ္။ တစ္ကယ္က sensor အထြက္ pressure ကို Gauge / pressure calibrator နဲ႔ တိုင္းၾကည့္သင့္ပါတာ္။ ေနာက္ၿပီး hand pump နဲ႔ sensor အထြက္က ထိုးၿပီး feedback line ကို စစ္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြကလည္း hand pump / calibrator မယူလာမိ။ ဒီေတာ့ ဘာမွဆက္လုပ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေကာက္ခ်က္ခ်ေတာ့ controller က output မမွန္တာ ေသခ်ာတယ္။ P-I Control ႏွစ္ခုကို ကစားၾကည့္ေပမဲ့ အဆင္မေျပပါဘူး။ feedback ကိစၥက စစ္လို႔ရသေလာက္စစ္ၿပီးၿပီ။ Control ထဲက ပ်က္တာ ဟုတ္၊မဟုတ္ေတာ့ မေသခ်ာဘူး။
Generator အတြက္ ေနာက္ Controller တစ္ခုကလည္း  သိပ္မကြာပါဘူး။ Controller output air pressure က 10-12 cSt ေလာက္နဲ႔ အဖြင့္အပိတ္ေျပာင္းေနပါတယ္။ PV က 20 cSt ေလာက္မွာရွိတာပါ။ 
အတူလာတဲ့ ဖားကလည္း controller ေတြျဖဳတ္ခ်ၿပီး Workshop ယူသြားခ်င္တယ္။ သူ႔ကို super နဲ႔ စကားေျပာခိုင္းလိုက္တယ္။ သေဘၤာထြက္ခ်ိန္က နီးေနပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ၃ ပတ္ေလာက္မွာ ျပန္လာမယ္ ဆိုပါတယ္။ Super နဲ႔ စက္ခ်ဳပ္သေဘာတူလို႔ controller ႏွစ္လုံး ျဖဳတ္ၿပီးယူခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ Workshop မွာ Service and calibration လုပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေခါက္မွ ျပန္တပ္ဖို႔ေပါ့။ လိုအပ္လာယင္ ဆက္ရွာဖို႔ Hand pump နဲ႔ pressure calibrator ယူသြားဖို႔ သတိေပးလိုက္ပါတယ္။

[Unicode]
မကြာခင်က တစ်ခြား ကုမ္ပဏီတစ်ခုက အကူအညီတောင်းလို့ လိုက်ကူပေးခဲ့တဲ့ အလုပ်လေးပါ။ သူတို့လူ Philippino တစ်ယောက်နဲ့ အတူ သွားခဲ့တာပါ။ Container သင်္ဘောတစ်စီးမှာ Viscosity Control System အလုပ်မလုပ်လို့ သွားစစ်ပေးခဲ့ရတာပါ။ Port ထဲကိုဝင်ဖို့ စာရွက်စာတန်းလုပ်ရတာနဲ့ ဘာနဲ့ အချိန်တော်တော် နည်းနေပါပြီ။ ရောက်တော့ စက်-၂ က လိုက်ပြပါတယ်။ Control က ECR ထဲမှာ ရှိပြီး Valve နဲ့ Sensor ကတော့ အောက်ထပ် purifier room ထဲမှာရှိပါတယ်။ 
အမျိုးအစားက DAEHO Viscosum V15 ပါ။ Pneumatic control type ပါ။ ME အတွက်တစ်ခု Generator အတွက်တစ်ခုပါ။ ပြဿနာက Controller မှာ အနီရောင် pointer နဲ့ set value တစ်ခုပေးလိုက်ပေမဲ့ present value အနက်ရောင် pointer က လိုက်မပြောင်း၊ မညှိပေးဘူးဆိုပါတယ်။
ဒီနေရာမှာ Viscosity Controller အကြောင်း နည်းနည်း ပြောပြချင်ပါတယ်။ HFO လို viscosity မြင့်တဲ့ ဆီတွေကို အင်ဂျင်မှာ တိုက်ရိုက် သုံးလို့မရတာ သိပြီးဖြစ်မှာပါ။ အပူပေးပြီး ဆီကို ကျဲအောင် အယင်လုပ်ရပါတယ်။ ဆီအပြစ်အကျဲ (viscosity) ကို တစ်သမတ်ထဲ ထိန်းဖို့ ဒီလို controller တွေသုံးပါတယ်။ Viscosity Controller မှာ electrical control နဲ့ pneumatic control ကွဲပါသေးတယ်။ အခုစံနစ်က pneumatic control ပါ။ အလုပ်လုပ်ပုံကတော့ သိပ်မရှုပ်ပါဘူး။ controller ကနေ set value (SV) တစ်ခုပေးပါတယ်။ ဥပမာ 22 cSt ထားပါတော့။ သူ့ထက် present value (PV) ကများနေယင် air pressure တစ်ခုပေးပြီး steam / thermal oil valve ကို ဖွင့်ပေးပါတယ်။ ဆီကိုအပူပေးပါမယ်။ ပူလာလိူ့ viscosity ကျလာယင် viscosity sensor က feedback ပြန်ပေးတော့ SV နဲ့ PV နီးလာတာနဲ့ တစ်ဖြည်းဖြည်းပိတ်ပေး ရမှာပါ။ ကြားဖြတ်ပြီး ပြောရယင် သုံးလေ့ရှိတဲ့ viscosity ရဲ့ယူနစ် ကတော့ cSt (centistroke) ဒါမှမဟုတ် mPa.s (millipascal.second) ပါ။
စပြီး စစ်မယ်ဆိုတော့ ECR ထဲက controller ကို အယင်ကြည့်ပါတယ်။ Consoles ပေါ်မှာ controller နှစ်လုံးက ဘေးချင်းယှဉ်ရက် ရှိနေပါတယ်။ ပထမ ME အတွက် controller ကိုစစ်ကြည့်ပါတယ်။ Range ကိုကြည့်တော့ input က 2 bar ဖြစ်ပြီး output က (0.2 - 1) bar ဖြစ်ပါတယ်။ အဝင်လေက 2 bar ရှိပါတယ်။ Set value ကိုပြောင်းပြီး အထွက် လေ pressure ကြည့်ပါတယ်။ SV pointer အနီက PV pointer အနက်ထက် အများကြီးပိုမှ 1.0 bar ရောက်ပါတယ်။ SV လျော့ချတော့လည်း PV ထက် နည်းနည်း လျော့တာနဲ့ 0.2 bar ဖြစ်သွားပါပြီ။ ဒီစံနစ်မှာ positioner မပါ ပါဘူး။ Air pressure အရ diaphragm valve ကို အဖွင့်၊ အပိတ် လုပ်ပေးတာပါ။ 0.2 bar မှာ fully open ဖြစ်ပြီး 1 bar မှာ fully close ဖြစ်ရမှာပါ။
ပါလာတဲ့ အဖေါ်ကို valve position ကြည့်ခိုင်းပြီး output air pressure ကို ကစားပေးပါတယ်။ အဲဒီမှာ သူ့ pressure အလိုက် valve အဖွင့်အပိတ် position စစ်ကြည့်တော့ မှန်ပါတယ်။
Steam valve အဖွင့်အပိတ်လုပ်ပြီး ခဏစောင့်ကြည့်တာတောင် PV value ပြတဲ့ အနက်ရောင် pointer က လုံးဝ မလှုပ်ပါဘူး။ Sensor မကောင်းလို့လား၊ feedback air ပိုက် လမ်းမှာ ပိတ်လို့၊ ပေါက်လို့လား၊ controller အထဲက မကောင်းတာလား တစ်ခုခုဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
ဒီနေရာမှာ viscosity sensor အကြောင်း နည်းနည်း ပြောချင်ပါတယ်။ Sensor အမျိုးမျိုး ရှိတဲ့အထဲက ဒီမှာသုံးထားတဲ့ sensor ကတော့ ဆီကို rpm နည်းနည်းနဲ့ လည်နေတဲ့ gear pump ထဲကို ဖြတ်စီးခိုင်းပါတယ်။ ဆီရဲ့ အပြစ်အကျဲပေါ်မူတည်ပြီး ပိုက်နံရံနဲ့ ထိတဲ့ friction force ကွာပါတယ်။ အဲဒီကဖြတ်ထွက်လာတဲ့ pressure နဲ့ မဖြတ်ဘဲထွက်လာတဲ့ pressure ကွာခြားချက်ကို differential pressure sensor ကယှဉ်ကြည့်ပြီး feedback လေ pressures  (0.2-1) bar ပြန်ပေးတာပါ။ စက်-၂ ပြောတာက မနေ့ကဘဲ အဲဒီ differential pressure sensor ကို servicing လုပ်ထားတယ်။ ကောင်းတယ်လို့ ယုံကြည်ချက်အပြည့်နဲ့ ပြောပါတယ်။ ထားပါတော့ ကျန်တဲ့အပိုင်းက စစ်လို့ရတာ ကြည့်တော့ pump ကလည်နေတာမြင်ရတယ်။  sensor အဝင် လေ pressure ရှိနေတယ်။ တစ်ကယ်က sensor အထွက် pressure ကို Gauge / pressure calibrator နဲ့ တိုင်းကြည့်သင့်ပါတာ်။ နောက်ပြီး hand pump နဲ့ sensor အထွက်က ထိုးပြီး feedback line ကို စစ်သင့်ပါတယ်။ ကိုယ်တွေကလည်း hand pump / calibrator မယူလာမိ။ ဒီတော့ ဘာမှဆက်လုပ်လို့ မရတော့ပါဘူး။ ကောက်ချက်ချတော့ controller က output မမှန်တာ သေချာတယ်။ P-I Control နှစ်ခုကို ကစားကြည့်ပေမဲ့ အဆင်မပြေပါဘူး။ feedback ကိစ္စက စစ်လို့ရသလောက်စစ်ပြီးပြီ။ Control ထဲက ပျက်တာ ဟုတ်၊မဟုတ်တော့ မသေချာဘူး။ 
Generator အတွက် နောက် Controller တစ်ခုကလည်း  သိပ်မကွာပါဘူး။ Controller output air pressure က 10-12 cSt လောက်နဲ့ အဖွင့်အပိတ်ပြောင်းနေပါတယ်။ PV က 20 cSt လောက်မှာရှိတာပါ။ 
အတူလာတဲ့ ဖားကလည်း controller တွေဖြုတ်ချပြီး Workshop ယူသွားချင်တယ်။ သူ့ကို super နဲ့ စကားပြောခိုင်းလိုက်တယ်။ သင်္ဘောထွက်ချိန်က နီးနေပါပြီ။ နောက်တစ်ခေါက် ၃ ပတ်လောက်မှာ ပြန်လာမယ် ဆိုပါတယ်။ Super နဲ့ စက်ချုပ်သဘောတူလို့ controller နှစ်လုံး ဖြုတ်ပြီးယူခဲ့ပါတယ်။ သူတို့ Workshop မှာ Service and calibration လုပ်ပြီး နောက်တစ်ခေါက်မှ ပြန်တပ်ဖို့ပေါ့။ လိုအပ်လာယင် ဆက်ရှာဖို့ Hand pump နဲ့ pressure calibrator ယူသွားဖို့ သတိပေးလိုက်ပါတယ်။

No comments:

Post a Comment