နည်းနည်းတော့ ကြာသွားပြီ။ Tanker တစ်စီးရဲ့ ME control မှာ Dead slow နဲ့ မောင်းမရဘူးလို့ ဆိုပါတယ်။ အင်ဒိုက မြို့လေးတစ်ခုဆီ ခရီး အဆင့်ဆင့်သွားပြီး ကြည့်ပေးခဲ့ရပါတယ်။ သင်္ဘောပေါ် ရောက်တာနဲ့ ER ထဲသွားကြည့်ကြပါတယ်။
Maker က NorControl ပါ။ ဟိုတုန်းက အမျိုးအစား။ သုံးထားတာက Digital Governor Unit- DGU 8800e ဆိုတဲ့ Governor Control စံနစ်။ Actuator အမျိုးအစားက electrical servo motor သုံးထားတဲ့ အမျိုးအစားပါ။ သူနဲ့ တွဲပြီး AutoChief 4 Remote Control သုံးထားပါတယ်။ လောလောဆယ်တော့ အလုပ်မလုပ်လို့ Fuel rack linkage ဖြုတ်ပြီး Emergency mode နဲ့ သုံးနေရတယ် ပြောပါတယ်။
Maker က NorControl ပါ။ ဟိုတုန်းက အမျိုးအစား။ သုံးထားတာက Digital Governor Unit- DGU 8800e ဆိုတဲ့ Governor Control စံနစ်။ Actuator အမျိုးအစားက electrical servo motor သုံးထားတဲ့ အမျိုးအစားပါ။ သူနဲ့ တွဲပြီး AutoChief 4 Remote Control သုံးထားပါတယ်။ လောလောဆယ်တော့ အလုပ်မလုပ်လို့ Fuel rack linkage ဖြုတ်ပြီး Emergency mode နဲ့ သုံးနေရတယ် ပြောပါတယ်။
ဇာတ်ကြောင်းပြန်မေးကြည့်တော့ ဒီပြဿနာက ကြာပါပြီ။ ပထမ servo motor bearing seized ဖြစ်နေခဲ့ပါသတဲ့။ နောက် အဖွဲ့တစ်ခုက servo motor ကိုဖြုတ်ပြီး Servicing လုပ်ပါတယ်။ ပြန်တပ်ပြီး Normal mode မောင်းတာ ဒီပြဿနာ တက်နေတယ်ပြောပါတယ်။ ရောက်တာနဲ့ System ကို လိုက်ကြည့် Manual စာအုပ်ကို Run through ဖတ်ပြီး အခြေအနေကို နားလည်အောင် လုပ်ပါတယ်။
NorControl ရဲ့ သဘာဝက Hardware အပြင် software (parameter) တွေနဲ့ တော်တော်လေး ကလိလို့ ရပါတယ်။ ဒီတော့ ရှေ့အဆက်ဆက် ဘာတွေလုပ်ထားသလဲ ပြန်စစ်ကြည့်ရပါမယ်။
ပထမ ဒီစနစ်ရဲ့ Over view ကို နည်းနည်းပါးပါး မြင်သာအောင် ပြောပြပါမယ်။ Control အနေနဲ့ ဘာတွေပါလဲဆိုတော့ Governor control အတွက် DGU, Safety အတွက် SSU, Remote control / telegraph အတွက် AutoChief ဆိုပြီး စနစ်တွေရှိပါတယ်။ အဲဒီ စနစ်တွေ ကလည်း အပြန်အလှန် ဆက်သွယ်ထားပါတယ်။ အခု Governor နဲ့ ပတ်သတ်တာဆိုတော့ DGU ကို အဓိကထား စစ်ပါမယ်။
DGU8800e control က ECR console ပေါ်မှာ ရှိပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ နောက်ဆုံးက e ဆိုတဲ့ စာလုံးက electrical actuator ကို ဆိုလိုပါတယ်။ တစ်ခြား သင်္ဘောတွေမှာတော့ pneumatic/ hydraulic actuator တွေလည်း ရှိပါတယ်။ သူကနေ Actuator လို့ခေါ်တဲ့ servo motor ကို မောင်းပြီး fuel အနည်းအများကို အလုပ်လုပ်စေပါတယ်။ ဒီတော့ Engine အခြေမှာ ရှိတဲ့ servo motor ကိုလည်း သွားကြည့်ပါတယ်။ လက်ရှိ အနေအထားမှာတော့ Servo motor ရဲ့ linkage ကို ဖြုတ်ထားတာတွေ့ရပါတယ်။ နောက်တစ်ခုက အဲဒီ DGU အတွက် control power ရယ်၊ Servomotor အတွက် supply power ရယ်ကို ထုတ်ပေးတာက Digital Servo Unit (DSU) လို့ နံမည်ပေးထားတဲ့ ပုံးတစ်ခုက Main Switchboard Panel တွေရဲ့ နောက်မှာ ရှိပါတယ်။ အဲဒါတွေ လိုက်ကြည့် မှတ်ထားလိုက်ပါတယ်။
ပြီးတော့ DGU control ကနေ စပြီး စစ်ပါတယ်။ ပထမဆုံး DGU အဖုံးဖွင့်ပြီး အထဲက power ခလုတ်ကို ပိတ်ပြီး ပြန်ဖွင့်လိုက်ပါတယ်။ Reset လုပ်လိုက်တာပေါ့။ Initialize လုပ်ပြီး ခဏနေတော့ DGU panel မှာ ဘယ်ဘက် အခြမ်းက rEG UP လို့ ပေါ်လာပြီး ညာဘက်က ELA UP လို့ ပေါ်နေပါတယ်။ ပြောဖို့ ကျန်ခဲ့တာက ဒီ DGU panel မှာ အပိုင်း နှစ်ခု ရှိပါတယ်။ Regulator နဲ့ Actuator ပါ။ Regulator က Engine speed ကို တည်ငြိမ်မှုရအောင် command နဲ့ feedback ကို ကြည့်ပြီး တွက်ထုတ်ပေးတာပါ။ Regulator က ထွက်လာတဲ့ signal ကို ကြည့်ပြီး Actuator Motor ကို တစ်ကယ် မောင်းနှင်ပေးတာက Actuator ဘက်ခြမ်းကပါ။ Panel ကိုလည်း နှစ်ခြမ်းခွဲပြီး ထားပါတယ်။
အခု ဘယ်ဘက်ခြမ်းက rEG UP ဆိုတာ Regulator ဘက်က ကောင်းတယ်ပေါ့။ ညာဘက်ခြမ်း ELA UP ဆိုတာက Actuator Control ကောင်းတယ်လို့ ဆိုလိုတာပါ။ နောက်ထပ်စစ်တာက Command နဲ့ တစ်ကယ့် Actuator Position ကို ကြည့်ပါမယ်။ NorControl ရဲ့ သဘာဝအတိုင်း Parameter (Op Code) နံပါတ်နဲ့ တန်ဘိုးတွေကို ဖတ်ကြည့်ရပါတယ်။ Parameter နံပါတ် ဘယ်လောက်က ဘာအဓိပ္ပာယ်ရှိတယ် ဆိုတာ Manual ကြည့်ပြီး သိအောင် လုပ်ရပါတယ်။
Actuator ဘက်ခြမ်းက Parameter (2) က command ၊ Parameter (3) က Actuator ရဲ့ တစ်ကယ့် position ၊ Parameter (4) က အဲဒီနှစ်ခု ကွာခြားချက်။ ကြည့်လိုက်တော့ လက်ရှိ Stop အနေအထားမှာ Command က 0 ဖြစ်နေပေမဲ့ တစ်ကယ့် Actuator position မှာ 115 လောက် ပြနေပါတယ်။ Parameter (4) မှာလည်း -115 ပြနေပါတာ်။ ဒါနဲ့ ME ဆီ ဆင်းပြီး Actuator ရဲ့ Cam ကို ကြည့်လိုက်တော့ neutral position လောက် မှာ ရှိပါတယ်။ Actuator ရဲ့ position ကို feedback ပေးတာက Servo Motor မှာ တွဲတပ်ထားတဲ့ encoder unit ကပါ။ သူတို့ servo motor ပြန်တပ်တဲ့ အချိန် encoder ကို မချိန်ခဲ့ဘူးနဲ့ တူပါတယ်။
ကြားဖြတ်ပြောချင်တာက Encoder အကြောင်းပါ။ Encoder နှစ်မျိုး ရှိပါတယ်။ တစ်မျိုးက Absolute Encoder ဖြစ်ပြီး၊ နောက်တစ်မျိုးက Incremental Encoder ပါ။ Absolute Encoder ဆိုတာက မူရင်း ပုံသေနေရာတစ်ခု (reference point) ကနေ ဘယ်လောက် ကွာသွားလဲ ဆိုတာ signal ပြန်ပေးပါတယ်။ Incremental Encoder ကတော့ ပုံသေ reference point နေရာသတ်မှတ်မထား ပါဘူး။ ရောက်တဲ့နေရာကနေ အခြေခံယူပြီး တန်ဘိုး တွက်ပေးတာပါ။ Incremental Encoder တွေက reference point နဲ့ ပြန်ချိန်စရာ မလိုပါဘူး။ ဒီမှာတော့ Absolute Encoder သုံးထားပါတယ်။ ဒီတော့ Reference point ပြန်မချိန်ရင် neutral position မှာ တန်ဘိုး တစ်ခု ပြပြီး မှားနေပါမယ်။
ကြားဖြတ်ပြောချင်တာက Encoder အကြောင်းပါ။ Encoder နှစ်မျိုး ရှိပါတယ်။ တစ်မျိုးက Absolute Encoder ဖြစ်ပြီး၊ နောက်တစ်မျိုးက Incremental Encoder ပါ။ Absolute Encoder ဆိုတာက မူရင်း ပုံသေနေရာတစ်ခု (reference point) ကနေ ဘယ်လောက် ကွာသွားလဲ ဆိုတာ signal ပြန်ပေးပါတယ်။ Incremental Encoder ကတော့ ပုံသေ reference point နေရာသတ်မှတ်မထား ပါဘူး။ ရောက်တဲ့နေရာကနေ အခြေခံယူပြီး တန်ဘိုး တွက်ပေးတာပါ။ Incremental Encoder တွေက reference point နဲ့ ပြန်ချိန်စရာ မလိုပါဘူး။ ဒီမှာတော့ Absolute Encoder သုံးထားပါတယ်။ ဒီတော့ Reference point ပြန်မချိန်ရင် neutral position မှာ တန်ဘိုး တစ်ခု ပြပြီး မှားနေပါမယ်။
ဒါနဲ့ encoder ကို ကြိုးတွေ မဖြုတ်ပဲ မော်တာနဲ့ တွဲထားတဲ့ အပိုင်း ဖြုတ်ပြီး လက်နဲ့ လှည့်ပေးပါတယ်။ ECR ထဲမှာ တစ်ယောက်က ကြည့်ပေးတော့ Parameter (3) တန်ဘိုးတွေ ပြောင်းလာတယ် ပြောပါတယ်။ အဲဒီတန်ဘိုး 0 နဲ့ အနီးဆုံး ရအောင် လှည့်ပြီး ညှိတာ 0.4 အထိပဲ ရလို့ ထားလိုက်ပါတယ်။
ဒါဆိုရင် စမ်းမောင်းကြည့်တာပေါ့။ နေဦး မမောင်းခင် တခြား parameter တွေ ကြည့်ဦးမှ။ ဒါနဲ့ Manual နောက်ပိုင်းက Check list တစ်ခုမှာ Maker setup လုပ်သွားခဲ့တဲ့ parameter စာရင်းကို ကြည့်ပြီး လိုက်တိုက်ကြည့်တာပေါ့။ ဒါပေမဲ့ ပြဿနာတစ်ခုက Parameter တွေက ပုံမှန် Operator level အတွက် parameter ၁၄ ခု လောက်ပဲ ပေါ်ပါတယ်။ နောက်ပိုင်းက parameter တွေကို ဝင်ဖို့ Service mode ဝင်ရပါမယ်။ အဲဒီ mode ဝင်ဖို့ Pass Code လိုပါတယ်။ Crew တွေ မေးကြည့်တော့လည်း မသိဘူးတဲ့။ ဘယ်လိုလုပ်ရမလဲ။ မတတ်နိုင်ဘူး။ trial & error နည်းနဲ့ ထည့်ပြီး ရှာရတာပေါ့။ IT သမား လေသံနဲ့ ပြောရရင် brute force နည်းနဲ့ hack လုပ်တာပေါ့။ ကံကောင်းတဲ့ အချက်က၊ ရှေးက စက်တွေဆိုတော့ ဘယ်နှစ်ကြိမ် မှားမှား lock ဖြစ်မသွားလို့။ ခုနောက်ပိုင်း security စနစ်တွေမှာ ၃ ကြိမ်မှားရင် lock လုပ်လိုက်တာတွေ ရှိပါတယ်။ နောက်ထပ် ပိုကံကောင်းတာက pass code က 00 ကနေ 50 ထိ အများဆုံး ပေးနိုင်တာဆိုတော့ အများကြီး ကြိုးစားဖို့ မလိုဘူး။ ဒါနဲ့ Pass Code ထည့်တဲ့ Para (99) မှာ တစ်ခုပြီး တစ်ခု ထည့်ကြည့်လိုက်တော့ ၄၀ ကျော်လောက်မှာ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။ တစ်ခြား Parameter တန်ဘိုးတွေစစ်ကြည့်တော့ ပြောင်းထားတာ မတွေ့ပါဘူး။
ဒီတော့ စက်ချုပ်ကို အကြောင်းကြားလိုက်ပါတယ်။ စမ်းကြည့်လို့ ရပြီလို့။ သူတို့တွေ Fuel rack linkage တွေ ပြန်တပ်ပြီး စမ်းကြပါတယ်။ ကျောက်ချထားတာမို့ ခဏပဲ စမ်းပါတယ်။ နောက် ၂ နာရီလောက် စောင့်ပြီး သင်္ဘော ရွှေ့တော့ တစ်ကယ် မောင်းပြီး စမ်းကြည့်ကြပါတယ်။ စက်နှိုး Dead slow နဲ့ မောင်းကြည့်၊ Ahead / Astern မောင်းကြည့်ကြပါတယ်။ Rpm ကလည်း သုတို့လက်ခံနိုင်တဲ့ Range ထဲမှာရှိနေပါတယ်။ သင်္ဘောကလည်း နီးနီးလေးပဲ ရွှေ့ပြီး Cargo တင်ဖို့ Terminal မှာ ရပ်လိုက်ပြီမို့ နည်းနည်းစမ်းကြည့်ပြီး စက်ချုပ်က လက်ခံလိုက်ပါတယ်။
အမှန်ကတော့ ဒီလို Servo motor မျိုးကို Service လုပ်ပြီး ပြန်သုံးတာ သိပ်မကောင်းပါဘူး။ Maker တွေ ချိန်ညှိထားတဲ့ parameter တွေနဲ့ မကိုက်ညီတာတွေ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ နောက် ၂ လလောက် အကြာ ပြဿနာတက်လို့ သွားတက်ကြည့်တော့ Servo motor တစ်ကယ် အလုပ်မလုပ်တော့တာ တွေ့ရတာနဲ့ servo motor အသစ် လဲဖို့ အကြံပေးခဲ့ရပါတယ်။
ဝင်းအောင် (ပခုက္ကူ)
၂၂-၂-၂၀၂၀
No comments:
Post a Comment