ဒီတစ်ခေါက် Batam မှာ တွေ့ခဲ့ရတာကတော့ ကိုညီညီရဲ့ ဘေဘီလေး ဖြစ်တဲ့ Muira boiler အမျိုးအစား ပါ။ Type နည်းနည်း ကွာပါတယ်။ အကြမ်းဖျင်း တူတယ်လို့ ပြောနိုင်ပါတယ်။ ပြဿနာက Auto Mode နဲ့ run လို့ မရဘူး ပြောပါတယ်။
သင်္ဘော ပေါ်မှာ သူကြီး၊ စက် ၂ နဲ့ ဓာတ်ကြိုးက ရွှေတွေပါ။ ဓာတ်ကြိုးလေးက ကိုယ့်စာဖတ် ပရိတ်သတ် တစ်ယောက်၊ fb friend ဖြစ်နေပါတယ်။ အကူအညီ အများကြီး ရပါတယ်။ Online မှာပဲ မိတ်ဆွေဖြစ်ပြီး အပြင်မှာ မဆုံဖူးသေးတဲ့သူတွေ ဒီဇင်ဘာ ရန်ကုန်ပြန်တုန်းကလည်း တော်တော်လေး ဆုံဖြစ်တယ်။ စိတ်ချမ်းသာမိပါတယ်။ အခုလည်း ဒီမှာ ဆုံရပြန်ပြီ။
ထားပါတော့။ ပြဿနာကို မေးကြည့်တော့ ဒီ boiler က တစ်လျောက်လုံး Manual နဲ့ မောင်းလာခဲ့တာ ဆိုပါတယ်။ အခု Dock ဝင်တော့ Auto Mode နဲ့ မောင်းနိုင်အောင် လုပ်ပါတယ်။ ကျွန်တော် မလာခင် ဘာတွေ လုပ်ထားလဲ မေးကြည့်တော့ ကျွန်တော့ကို လာကူဖို့ ခေါ်တဲ့ ကုမ္ပဏီရဲ့ အင်ဒို Technician တစ်ယောက်က လုပ်ခဲ့တာတွေကို ကျွန်တော်က ဆက်ရှင်းပေးရမှာပါ။ သူက ခွင့်ပြန်သွားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ သူဘာတွေ လုပ်ခဲ့လဲ ဆိုတော့ PLC မကောင်းလို့ PLC လဲထားတယ်တဲ့။ Flame eye relay နဲ့ sensor လဲထားတယ်။ Magnetic Contactor တချို့ လဲထားတယ် ဆိုပါတယ်။ ကျွန်တော် ရောက်တဲ့နေ့က water level indicator အတွက် Differential Pressure Transmitter လဲတာ တွေ့ပါတယ်။
ပထမ Manual mode နဲ့ မောင်းကြည့်ခိုင်းပါတယ်။ မီးချက်ချင်း မတောက်လို့ နှစ်ခါ သုံးခါ ကြိုးစားကြည့်မှ မီးတောက် သွားပါတယ်။ နောက် Auto mode မောင်းတော့ Fan တွေလည်၊ ဆီ pump တွေကိုလည်ပြီး မီးမတောက်ပါဘူး။ ဒုတိယတစ်ခါ ထပ်စမ်းတော့ မီးတောက်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ၅ စက္ကန့်လောက် နေတော့ ပြန်ငြိမ်း သွားပါတယ်။ ၂ ခါ လောက် စမ်းကြည့်တော့လည်း အတူတူ ပါပဲ။
ပထမ system ကို ရင်းနှီးအောင် လိုက်ကြည့်ပါတယ်။ ဘွိုင်လာရဲ့ နောက်ဘက်တစ်နေရာမှာ Pilot pump နဲ့ booster pump တွေ တွေ့ပါတယ်။ ဒါတွေက ဆီ pressure ရအောင် မောင်းပေးတဲ့ pump တွေပေါ့။
အမိုးပေါ်တက်ကြည့်ပါတယ်။ ဒီနေရာမှာ ကိုညီညီ ရေးခဲ့တဲ့ Note ထဲက ဆီပိုက်တွေ အသွားအလာနဲ့ solenoid တွေကို လိုက်ကြည့်ပါတယ်။ FO heater ကနေထွက်လာတဲ့ ပိုက်၊ heater အတွက် Thermostat တွေနဲ့ Temp Controller တစ်ခု၊ pilot DO line နဲ့ အဲဒီပေါ်က Solenoid တွေ၊ Ignition transformer နဲ့ Electrode ဆီ ဝင်သွားတဲ့ ကြိုး ၂ ချောင်း၊ Flame Eye detector ၊ FD fan နဲ့ Damper motor အဲဒါတွေ တွေ့ပါတယ်။
ပြီးတာနဲ့ အောက်ထပ် ပြန်ဆင်းပြီး control panel ကို ဖွင့်ကြည့်ပါတယ်။ Schneider PLC အသစ်တစ်ခု တွေ့ပါတယ်။ နောက်၊ flame eye relay ၊ level controller ၊ timer ၊ relay (MC) နဲ့ တွေ့နေကျ တစ်ခြား Panel component တွေ တွေ့ပါတယ်။
ပြီးတာနဲ့ အောက်ထပ် ပြန်ဆင်းပြီး control panel ကို ဖွင့်ကြည့်ပါတယ်။ Schneider PLC အသစ်တစ်ခု တွေ့ပါတယ်။ နောက်၊ flame eye relay ၊ level controller ၊ timer ၊ relay (MC) နဲ့ တွေ့နေကျ တစ်ခြား Panel component တွေ တွေ့ပါတယ်။
ကြည့်စရာရှိတာ လိုက်ကြည့်ပြီးပြီဆိုတော့ စဉ်းစားစရာတွေ စဉ်းစားပါမယ်။ ပထမ Manual နဲ့ မီးတောက်တယ်။ ဆိုတော့ Nozzle, fuel line, pilot, ignition transformer, electrode, solenoid တွေ ကောင်းတယ်လို့ ယူဆနိုင်ပါတယ်။ Combustion Indicator လေးက လင်းနေတယ်ဆိုတော့ Flame eye detector နဲ့ relay က ကောင်းတယ်ပေါ့။ ဒါဆို စစ်စရာတောင် တော်တော်လေး ကုန်သွားပြီ။
ဒီတော့ Manual operation နဲ့ Auto operation ဘာကွာလဲ ယှဉ်ကြည့်ရပါတော့မယ်။ Drawing မှာ ဖတ်ကြည့်ပါတယ်။ Drawing က စာလုံး သေးပြီး တချို့နေရာတွေ မထင်မရှားဖြစ်နေတော့ နည်းနည်း ဖြတ်လမ်း လိုက်ကြည့်ပါတယ်။ ပထမ Manual operation လုပ်ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ Manual operation လုပ်တော့ FD fan ဖွင့်ပြီး Pre-purging run ပါတယ်။ ပြီးတော့ ဆီ pump run ပါတယ်။ ပြီးတာနဲ့ Pilot burner push button နဲ့ Main solenoid selector switch နှစ်ခု တစ်ပြိုင်ထဲ On လိုက်ပါတယ်။ အဲဒီ အချိန်မှာ ဘယ် MC တွေ ကပ်သွားလဲ ဆိုတာ လိုက်ကြည့်ပါတယ်။ IGX, 20VX နဲ့ 20DX ဆိုတဲ့ MC ၃ လုံး ဆွဲသွားပါတယ်။ ခဏနေတော့ 20DX က ပြန်ကွာ သွားပါတယ်။ ကျန်တဲ့ IGX နဲ့ 20VX က အမြဲကပ်နေပါတော့တယ်။ ဓာတ်ကြိုးလေး ပြောပြချက်နဲ့ ကျွန်တော်ယူဆလိုက်တာက IGX ဆိုတာ Ignition transformer ၊ 20VX က Main Solenoid Valve ၊ 20DX က Damper motor ပေါ့။ (နောက် ပြန်ဖတ်ကြည့်တော့ အတိအကျ မမှန်ပါဘူး။)
ပုံမှန် boiler မောင်းတဲ့ sequence အရ Ignition နဲ့ Pilot pump / solenoid ဖွင့်ပါမယ်။ Damper အကျဉ်းဆုံး ပိတ်ပေးပါမယ်။ ပြီးရင် Main burner fuel valve ဖွင့်ပါမယ်။ မီးတောက်ပြီးရင် Ignition နဲ့ Pilot pump / valve ပိတ်ရပါမယ်။ Damper အကျယ်ဆုံး ပြန်ဖွင့်ပေးပါမယ်။
အခု Manual မောင်းတော့ Pilot burner နဲ့ Main fuel valve ကို တစ်ပြိုင်နက်ထဲ ဖွင့်တာ တွေ့ရပါတယ်။ နောက် drawing ပြန်ဖတ်ကြည့်တော့မှ ပို ရှင်း သွားတယ်။ Pilot burner push button နှိပ်လိုက်တဲ့ အချိန်မှာ Pilot pump ရယ်၊ Pilot Solenoid ရယ်၊ damper motor ရယ်၊ Ignition Transformer ရယ် On ပါမယ်။ Pilot ခလုတ်လွှတ်တာနဲ့ pilot pump က ချက်ချင်းရပ်သွားမှာပါ။ Damper လည်း ပြန်ပွင့်ပါမယ်။ IGX နဲ့ 20VX က တောက်လျောက် ကပ်နေပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ Timer နဲ့ Ignition Transformer နဲ့ Pilot Solenoid ကို ပြန်ဖြတ်ပါတယ်။
Auto Mode မှာတော့ PLC က output တစ်ခုစီနဲ့ထိန်းပါတယ်။ Auto mode run ကြည့်တဲ့ အချိန် စက္ကန့်ပိုင်းပဲ ခြားပြီး IGX, 20VX နဲ့ 20DX တွေ ဆွဲသွားပါတယ်။ မီးတောက် ပါတယ်။ Flame Eye relay ဆွဲသလို combustion indicator လည်းပြပါတယ်။ ခဏနေတော့ relay တွေ အကုန် ပြန်ပြီး Off ဖြစ်သွားတယ်။ မီးလည်း ငြိမ်းသွားတယ်။ Flame Eye failure alarm တော့ မလာပါဘူး။
ဖြစ်နိုင်ချေတွေ စဉ်းစားကြည့်ပါတယ်။ Flame eye sensor က ဖြတ်ချလို့လား၊ ဆီ valve ပိတ်လိုက်လို့လား၊ damper ဖွင့်လိုက်လို့ ဆီ/ လေ အချိုး မညီပဲ မီးငြိမ်းသွားတာလား။ အဲဒီအထဲမှာ Flame eye relay ဆွဲနေတာတွေ့ရတဲ့အတွက် Flame Eye က မဖြစ်နိုင်ဘူး။
Boiler အမိုးပေါ်တက်ကြည့်ပြီး ပြန် run ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ စပြီး ခဏအကြာ မီးတောက်လာပါတယ်။ Damper က အကျဉ်းဆုံး အနေအထားမှာပါ။ မီးအားကောင်းပြီး ငြိမ်ပါတယ်။ ၅ စက္ကန့်လောက် အကြာ ရုတ်တရက် မီးငြိမ်းသွားပြီး damper ပြန်ပွင့်သွားပါတယ်။ မီးငြိမ်းပြီးမှ damper ပွင့်တာဆိုတော့ damper ကြောင့် မဖြစ်နိုင်သလို၊ ဆီ/လေ အချိုးကြောင့်လည်း မဟုတ်ဘူးလို့ ယူဆပါတယ်။ ဒါဆို ဘာလို့ ဖြတ်ချတာလဲ။
Boiler အမိုးပေါ်တက်ကြည့်ပြီး ပြန် run ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ စပြီး ခဏအကြာ မီးတောက်လာပါတယ်။ Damper က အကျဉ်းဆုံး အနေအထားမှာပါ။ မီးအားကောင်းပြီး ငြိမ်ပါတယ်။ ၅ စက္ကန့်လောက် အကြာ ရုတ်တရက် မီးငြိမ်းသွားပြီး damper ပြန်ပွင့်သွားပါတယ်။ မီးငြိမ်းပြီးမှ damper ပွင့်တာဆိုတော့ damper ကြောင့် မဖြစ်နိုင်သလို၊ ဆီ/လေ အချိုးကြောင့်လည်း မဟုတ်ဘူးလို့ ယူဆပါတယ်။ ဒါဆို ဘာလို့ ဖြတ်ချတာလဲ။
တစ်ခုစဉ်းစားမိတာက PLC နဲ့ Program က အသစ်ရေးထားတာ။ ေရးတဲ့သူက လက်တွေ့ စမ်းသပ် မကြည့်ရသေးဘူးဆိုတော့ program အပေါ်လည်း သံသယဖြစ်မိပါတယ်။ သူ simulation လုပ်ထားတာ အကုန်ကောင်းတယ် ပြောပါတယ်။ မူရင်း Omron PLC ရဲ့ program ကို မှီးပြီး သူကျွမ်းကျင်တဲ့ Schneider PLC နဲ့ ပြန်ရေးထားတာပါ။
နောက်နေ့ ကွန်ပျူတာယူလာပြီး PLC နဲ့ ချိတ် စစ်ပါတယ်။ Auto run တဲ့ အချိန် monitor လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ ဘယ်အချိန်မှာ ဘာ signal တွေ ထွက်သလဲဆိုတာ စစ်ကြည့်ကါတယ်။ အထူးသဖြင့် Main Fuel Valve အဝင် နေရာ logic တွေပါ။ ရှာရင်းဖွေရင်း၊ စစ်ကြည့်ရင်းနဲ့ နောက်ဆုံးတော့ PLC internal timer တစ်ခုက ဖြတ်ချနေတာ တွေ့ရပါတယ်။ Timer type ကို TP (pulse timer) အစား TOn (On timer) နဲ့ ပြောင်းလိုက်ပြီး စမ်းတော့ အဆင်ပြေသွားပါတယ်။ စမ်းကြည့်တော့ မီးတောက်တယ်။ ပြန်ဖြတ်မချတော့ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ Pre-purge timer ကိုလည်း သိပ်မကြိုက်ပါဘူး။ ပြင်ဖို့ ကြိုးစားပေမဲ့ အပြင်ဘက်က Analog timer တွေနဲ့ ညိနေလို့ အဆင်မပြေပါဘူး။ အချိန်သိပ်မရလို့ ဒီတိုင်းပဲ ထားခဲ့ပါတယ်။ မီးတောက်ဖို့ အရင် ဦးစားပေး လုပ်လိုက်ရတာပါ။
Super ကို စမ်းပြလိုက်ပါတယ်။ အဆင်ပြေပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ Feed water ကိုလည်း Auto ရချင်တယ်လို့ ပြောပါတယ်။ အဲဒီအကြောင်းကို နောက် ဆက်ရေးပေးပါမယ်။
( Commercial Break လေးပြီးရင် ပြန်လာခဲ့ပါမယ် 😊)
ဝင်းအောင် (ပခုက္ကူ)
၁၃-၂-၂၀၂၀
No comments:
Post a Comment