Tanker တစ္စီးမွာပါ။ တစ္ျခားျပႆနာတစ္ခုအတြက္လာရင္း ၾကဳံခဲ့တာေလးပါ။ ခပ္ရွင္းရွင္းေလးမို႔ မေရးေတာ့ဘူး စိတ္ကူထားတာ။ ဟိုေန႔က ညီေလး စိုးမိုးေက်ာ္ရဲ႕ ပို႔စ္ေတြေတာ့ ေရးခ်င္စိတ္ ေပၚလာတာနဲ႔ ေရးလိုက္တာပါ။
အမ်ားသုံး အိမ္သာ exh fan မလည္လို႔တဲ့။ ေအာက္ထပ္မွာ တစ္ျခားကိစၥရွိေနလို႔ အေဖၚတစ္ေယာက္ သြားၾကည့္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လိုက္သြားေတာ့ တပ္ထားတာ ရွင္းရွင္းေလး။ Single phase 220V ကို Starter မပါပဲ ခလုတ္နဲ႔ DOL တပ္ထားတယ္။ ေရာက္သြားေတာ့ အဲဒီ အစ္ကိုကေျပာတယ္ အခုႀကိဳးေျပာင္းတပ္ၿပီးစမ္းတာ exhaust မရပဲ supply လည္ေနတယ္တဲ့။ Supply coil ကေကာင္းေနၿပီး Exhaust coil ပ်က္ေနတယ္ထင္တယ္တဲ့။ ဘယ္လို direction ေျပာင္းၿပီး ယာယီသုံးလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္မလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာင္သြားတယ္။ Single phase မွာ Supply coil / Exhaust coil လို႔ direction သီျခားခြဲထားတာ မဟုတ္။ ေနာက္ၿပီး ထပ္ရွင္းျပပါမယ္။
ခလုတ္ကိုၾကည့္ေတာ့ forward / reverse selector switch လည္းမဟုတ္။ ႐ိုး႐ိုး On / Off rotary switch ေလးပဲ။ အဲဒီအစ္ကို ကို ေမးၾကည့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္အဲလို ေျပာတာလဲ ဆိုေတာ့ သူရွင္းျပပါတယ္။ Junction box ထဲမွာ terminal ၃ ခုရွိပါတယ္။ ေမာ္တာဆီက ႀကိဳး ၄ ေခ်ာင္းလာတယ္။ 1 မွာ တစ္ေခ်ာင္း၊ 2 မွာ တစ္ေခ်ာင္း နဲ႔ 3 မွာ ႏွစ္ေခ်ာင္းပူး ဆက္ထားတယ္။ 1 နဲ႔ 2 ကို ခြၿပီး capacitor တစ္လုံး တပ္ထားတယ္။ Power supply ႀကိဳး ႏွစ္ေခ်ာင္းက 1 နဲ႔ 3 မွာ ဆက္ထားတယ္။ ခလုတ္ဖြင့္ရင္လည္း 220V လာတယ္။ ေမာ္တာဘက္က ႀကိဳးေတြကို coil resistance တိုင္းၾကည့္ေတာ့ 2 နဲ႔ 3 ၾကားမွာပဲ resistance ရွိတယ္။
ဒါနဲ႔ supply ႀကိဳးကို 2 နဲ႔ 3 မွာ ေျပာင္းဆက္ၿပီး ခလုတ္ ဖြင့္လိုက္ေတာ့ ေမာ္တာ လည္တယ္။ ဒါေပမဲ့ supply direction ပဲ လည္တယ္တဲ့။ Capacitor တိုင္းၾကည့္ေတာ့ 40 MicroF ေရးထားေပမဲ့ 0.5 MicroF ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္တိုင္ ေမာ္တာ coil ေတြတိုင္းၾကည့္ေတာ့လည္း သူေျပာတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ coil တစ္ခု open ျဖစ္သြားၿပီး capacitor လည္း မေကာင္းဘူး။ ေမာ္တာတစ္ခုလုံး ျဖဳတ္လဲဖို႔ စီစဥ္လိုက္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရွင္းျပရပါတယ္။ Single phase induction motor ေတြမွာ coil ႏွစ္စုံ ပါေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ coil ႏွစ္စုံက in phase ျဖစ္ေနခဲ့ရင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ phase shift မရွိရင္ မလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ coil တစ္ခုကို phase shift ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးရပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ capacitor နဲ႔ ခံေပးရပါတယ္။ (တစ္ခ်ဳိ႕ resistance split type ေတြမွာေတာ့ capacitor မပါပဲ ရပါတယ္။)
တစ္ကယ္လို႔ direction ေျပာင္းခ်င္ရင္ phase shift ျဖစ္ရမယ့္ coil ကိုေျပာင္းေပးလိုက္ရပါတယ္။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ အစက main coil ကို တိုက္႐ိုက္ဆက္ၿပီး aux coil ကို capacitor နဲ႔ series ဆက္ထားတယ္ဆိုပါေတာ့။ တစ္ကယ္လို႔ direction ေျပာင္းခ်င္ရင္ aux coil ကို တိုက္႐ိုက္ဆက္ၿပီး main coil ကို capacitor နဲ႔ series ဆက္ေပးရပါတယ္။ (ပုံမွာ ၾကည့္ပါ။)
ကဲ အခု ျပႆနာကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္။ အစက main coil ကို တိုက္႐ိုက္ဆက္ထားၿပီး aux coil ကို capacitor နဲ႔ series ဆက္ထားတဲ့ သေဘာပါ။ Main coil ေလာင္သြား / open ျဖစ္သြားတယ္။ Capacitor လည္း မေကာင္းေတာ့ မလည္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ 2-3 aux coil ကို power ေပးစမ္းတဲ့အခါ သူ႔အတိုင္းဆို မလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ starting torque တစ္ဘက္ဘက္ကို စလွည့္ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ လွည့္တဲ့ direction ဘက္ လည္သြားမွပါ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေလက အျပင္ဘက္ကေန အထဲကို ဝင္တဲ့ flow ျဖစ္ေနေတာ့ propeller ကို တိုးၿပီး supply direction အတိုင္း နည္းနည္း လည္ေနေတာ့ ေမာ္တာ အဲဒီ direction အတိုင္း ဆက္လည္သြားတာပါ။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၂၀၁၉ ဇြန္လ ၁ ရက္မွစၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စာေတြကို ယူနီကုဒ္က အေပၚ၊ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္ကေအာက္ ေျပာင္းလဲ ပါမယ္။ ၂၀၂၀ ဇႏၷဝါရီ ၁ ရက္မွ စၿပီး ယူနီကုဒ္ တစ္မ်ဳိးထဲ ေရးပါေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ယူနီကုဒ္ကို ေျပာင္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။
[Unicode]
Tanker တစ်စီးမှာပါ။ တစ်ခြားပြဿနာတစ်ခုအတွက်လာရင်း ကြုံခဲ့တာလေးပါ။ ခပ်ရှင်းရှင်းလေးမို့ မရေးတော့ဘူး စိတ်ကူထားတာ။ ဟိုနေ့က ညီလေး စိုးမိုးကျော်ရဲ့ ပို့စ်တွေတော့ ရေးချင်စိတ် ပေါ်လာတာနဲ့ ရေးလိုက်တာပါ။
အများသုံး အိမ်သာ exh fan မလည်လို့တဲ့။ အောက်ထပ်မှာ တစ်ခြားကိစ္စရှိနေလို့ အဖေါ်တစ်ယောက် သွားကြည့်ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ နောက်ပြီး လိုက်သွားတော့ တပ်ထားတာ ရှင်းရှင်းလေး။ Single phase 220V ကို Starter မပါပဲ ခလုတ်နဲ့ DOL တပ်ထားတယ်။ ရောက်သွားတော့ အဲဒီ အစ်ကိုကပြောတယ် အခုကြိုးပြောင်းတပ်ပြီးစမ်းတာ exhaust မရပဲ supply လည်နေတယ်တဲ့။ Supply coil ကကောင်းနေပြီး Exhaust coil ပျက်နေတယ်ထင်တယ်တဲ့။ ဘယ်လို direction ပြောင်းပြီး ယာယီသုံးလို့ရအောင် လုပ်ပေးလို့ရအောင် လုပ်ပေးနိုင်မလဲတဲ့။ ကျွန်တော်ကြောင်သွားတယ်။ Single phase မှာ Supply coil / Exhaust coil လို့ direction သီခြားခွဲထားတာ မဟုတ်။ နောက်ပြီး ထပ်ရှင်းပြပါမယ်။
ခလုတ်ကိုကြည့်တော့ forward / reverse selector switch လည်းမဟုတ်။ ရိုးရိုး On / Off rotary switch လေးပဲ။ အဲဒီအစ်ကို ကို မေးကြည့်တယ်။ ဘာကြောင့်အဲလို ပြောတာလဲ ဆိုတော့ သူရှင်းပြပါတယ်။ Junction box ထဲမှာ terminal ၃ ခုရှိပါတယ်။ မော်တာဆီက ကြိုး ၄ ချောင်းလာတယ်။ 1 မှာ တစ်ချောင်း၊ 2 မှာ တစ်ချောင်း နဲ့ 3 မှာ နှစ်ချောင်းပူး ဆက်ထားတယ်။ 1 နဲ့ 2 ကို ခွပြီး capacitor တစ်လုံး တပ်ထားတယ်။ Power supply ကြိုး နှစ်ချောင်းက 1 နဲ့ 3 မှာ ဆက်ထားတယ်။ ခလုတ်ဖွင့်ရင်လည်း 220V လာတယ်။ မော်တာဘက်က ကြိုးတွေကို coil resistance တိုင်းကြည့်တော့ 2 နဲ့ 3 ကြားမှာပဲ resistance ရှိတယ်။
ဒါနဲ့ supply ကြိုးကို 2 နဲ့ 3 မှာ ပြောင်းဆက်ပြီး ခလုတ် ဖွင့်လိုက်တော့ မော်တာ လည်တယ်။ ဒါပေမဲ့ supply direction ပဲ လည်တယ်တဲ့။ Capacitor တိုင်းကြည့်တော့ 40 MicroF ရေးထားပေမဲ့ 0.5 MicroF လောက်ပဲ ရှိတယ်။
ကျွန်တော့်ကိုယ်တိုင် မော်တာ coil တွေတိုင်းကြည့်တော့လည်း သူပြောတဲ့ အတိုင်းပါပဲ။ ဒီတော့ coil တစ်ခု open ဖြစ်သွားပြီး capacitor လည်း မကောင်းဘူး။ မော်တာတစ်ခုလုံး ဖြုတ်လဲဖို့ စီစဉ်လိုက်ပါတယ်။
ပြီးတော့ ရှင်းပြရပါတယ်။ Single phase induction motor တွေမှာ coil နှစ်စုံ ပါလေ့ရှိပါတယ်။ အဲဒီ coil နှစ်စုံက in phase ဖြစ်နေခဲ့ရင်၊ တစ်နည်းအားဖြင့် phase shift မရှိရင် မလည်နိုင်ပါဘူး။ ဒီတော့ coil တစ်ခုကို phase shift ဖြစ်အောင် လုပ်ပေးရပါတယ်။ များသောအားဖြင့် capacitor နဲ့ ခံပေးရပါတယ်။ (တစ်ချို့ resistance split type တွေမှာတော့ capacitor မပါပဲ ရပါတယ်။)
တစ်ကယ်လို့ direction ပြောင်းချင်ရင် phase shift ဖြစ်ရမယ့် coil ကိုပြောင်းပေးလိုက်ရပါတယ်။ ရှင်းအောင်ပြောရရင် အစက main coil ကို တိုက်ရိုက်ဆက်ပြီး aux coil ကို capacitor နဲ့ series ဆက်ထားတယ်ဆိုပါတော့။ တစ်ကယ်လို့ direction ပြောင်းချင်ရင် aux coil ကို တိုက်ရိုက်ဆက်ပြီး main coil ကို capacitor နဲ့ series ဆက်ပေးရပါတယ်။ (ပုံမှာ ကြည့်ပါ။)
ကဲ အခု ပြဿနာကို ပြန်ကြည့်ရအောင်။ အစက main coil ကို တိုက်ရိုက်ဆက်ထားပြီး aux coil ကို capacitor နဲ့ series ဆက်ထားတဲ့ သဘောပါ။ Main coil လောင်သွား / open ဖြစ်သွားတယ်။ Capacitor လည်း မကောင်းတော့ မလည်နိုင်တော့ပါဘူး။ 2-3 aux coil ကို power ပေးစမ်းတဲ့အခါ သူ့အတိုင်းဆို မလည်နိုင်ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ starting torque တစ်ဘက်ဘက်ကို စလှည့်ပေးလိုက်ရင်တော့ လှည့်တဲ့ direction ဘက် လည်သွားမှပါ။
ဖြစ်ချင်တော့ လေက အပြင်ဘက်ကနေ အထဲကို ဝင်တဲ့ flow ဖြစ်နေတော့ propeller ကို တိုးပြီး supply direction အတိုင်း နည်းနည်း လည်နေတော့ မော်တာ အဲဒီ direction အတိုင်း ဆက်လည်သွားတာပါ။
မှတ်ချက်။ ။ ၂၀၁၉ ဇွန်လ ၁ ရက်မှစပြီး ကျွန်တော့်စာတွေကို ယူနီကုဒ်က အပေါ်၊ ဇော်ဂျီဖောင့်ကအောက် ပြောင်းလဲ ပါမယ်။ ၂၀၂၀ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက်မှ စပြီး ယူနီကုဒ် တစ်မျိုးထဲ ရေးပါတော့မယ်။ ကျွန်တော်တို့တွေ ယူနီကုဒ်ကို ပြောင်းကြဖို့ တိုက်တွန်းပါတယ်။
No comments:
Post a Comment