Sunday, 24 March 2019

Generator (22) - Current not equal at same KW


ဒီအေၾကာင္းက fault finding ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ droop မခ်ိန္ဖူးဘူးဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဖတ္ရေအာင္ ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။
အင္ဒိုနီးရွား Tanker တစ္စီးမွာ Tank radar ကိစၥနဲ႔ တက္ေနတုန္း super က အကူအညီေတာင္းလာပါတယ္။ Generator # 2 နဲ႔ #3 parallel ေမာင္းေနတာ kW ညီၿပီး current မညီလို႔ ကူရွင္းေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ တစ္ခိုင္လုံးေရႊ မဟုတ္ဘူး။ တစ္စီးလုံး 'အ' ေတြခ်ည္းပါ။ စက္ခန္းထဲမွာ သေဘၤာသားေတြ တစ္ျပဳံႀကီးရယ္၊ Super နဲ႔ သူေခၚလာခဲ့တဲ့ 'အ' shore technician ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ technician ႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က အသက္ ခပ္ႀကီးႀကီး အဘိုးႀကီးပါ။ သူတို႔ ဒီမီးစက္ေတြကို နႈိက္ထား၊ ကလိထားၿပီးပါၿပီ။ သူတို႔ ႀကိဳးစားၿပီး မရေတာ့တဲ့အဆုံးမွ super က တစ္ဆင့္ အကူအညီေတာင္းလာတာပါ။
သူတို႔ေျပာျပပါတယ္။ Voltage နဲ႔ Frequency တူေအာင္ ညႇိထားၿပီးၿပီ။ Auto mode load sharing မွာ kW ညီပါတယ္။ Current က ကြာေနပါတယ္။ Load မ်ားတဲ့အခါ ပိုကြာတယ္ ဆိုပါတယ္။ လက္ရွိ AE #1 က overhaul လုပ္ေနလို႔ ေမာင္းမရပါဘူး။ AE# 2 နဲ႔ AE# 3 တြဲထားပါတယ္။ လက္ရွိ တစ္လုံးကို 250 kW စီေလာက္ ရွိပါတယ္။ current မွာ AE#2 က 100A ေလာက္ပိုေနပါတယ္။
Generator ေတြက Hyundai အမ်ဳိးအစားေတြပါ။ Drawing ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သုံးထားတာ CCC မဟုတ္ပဲ Droop compensation နဲ႔ သုံးထားပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ Droop ခ်ိန္လိုက္ရင္ ရၿပီလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ပါတယ္။ သုံးထားတဲ့ AVR အမ်ဳိးအစားက 6GA2 490 ႏွစ္ထပ္ AVR အမ်ဳိးအစားပါ။ ဒီ AVR မွာ preset ၃ ခု ပဲ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုက Voltage အတြက္။ က်န္တဲ့ ႏွစ္ခုက Gain အတြက္။ Droop ခ်ိန္တာက AVR ေပၚမွာ မရွိဘူး။ R2 ဆိုတဲ့ Potentiometer ႏွစ္ခုတြဲေလးပါ။ Excitation circuit ထဲမွာ ရွိပါတယ္။ ရွာၾကည့္ရမွာပဲ။
AE #2 အေပၚဖုံးဖြင့္ၿပီး တက္ၾကည့္ပါတယ္။ T4, T5 transformer ေတြနဲ႔ AVR ၾကားထဲက ႀကိဳးေတြအတိုင္း ရွာလိုက္ေတာ့ R2 ကို ေတြ႕ပါတယ္။ Pot ႏွစ္လုံးတြဲကို shaft တစ္ခုထဲနဲ႔ ဆက္ထားတာပါ။ စက္ေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ဒီေပၚမွာတက္၊ ႀကိဳးေတြၾကားထဲက လက္နႈိက္ၿပီး ညႇိရမွာ သိပ္ေတာ့ မေခ်ာင္လွပါဘူး။ တစ္ျခား ႀကိဳးေတြကို မထိေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ရပါလိမ့္မယ္။
တစ္ခု ေတာ္ေသးတာက excitation circuit ဆိုေတာ့ အဲဒီေနရာက voltage သိပ္ မျမင့္လို႔ေပါ့။
အေနအထား သိသြားၿပီဆိုေတာ့ Droop ညႇိတာ စပါေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံ အဆင့္က စပါမယ္။ 
(၁) No load voltage တူေအာင္ ညႇိရပါမယ္။ AE #2 ကို load ျဖဳတ္ခ်လိုက္ၿပီး No load အေနအထားမွာ Volt တိုင္းၾကည့္ပါတယ္။ 442V ရွိပါတယ္။ Operating voltage က 440V ဆိုေတာ့ idle run မွာ ဒီေလာက္က အဆင္ေျပပါတယ္။ 
ဒါနဲ႔ parallel ျပန္ခ်ိတ္။ Load ကို AE #2 ေပၚ ျပန္ေရႊ႕ၿပီး AE #3 ကို off-load ျဖဳတ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ AE #3 မွာေတာ့ no load မွာ 445V ျဖစ္ေနတာနဲ႔ 442V ရေအာင္ MSB ေပၚက trimmer pot ေလးနဲ႔ ညႇိလိုက္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ပထမအဆင့္ No load voltage ေတာ့ ညီသြားပါၿပီ။
(၂) Droop ကိုညႇိၿပီး current / p.f တူေအာင္ ခ်ိန္ရပါမယ္။ ဒီေတာ့ ႏွစ္လုံး parallel ျပန္တြဲၿပီး Load ကို တင္ႏိုင္သမွ် တင္ခိုင္းလိုက္တာ 300 kW စီေလာက္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ သူ႔ full load 700 kW နဲ႔ဆိုရင္ 45% ေလာက္ ရွိပါတယ္။ KW ညီၿပီး stable ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ AE #2 က current 120A ေလာက္ ပိုပါတယ္။
အဲဒီအေနအထားမွာ Radio ယူသြားၿပီး AE #2 အေပၚတက္သြားပါတယ္။ တစ္ေယာက္ကို ECR ထဲမွာ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး radio နဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာေပးခိုင္းပါတယ္။ R2 ထိပ္က Lock nut ကိုလွည့္ ေလွ်ာ့လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးမွ shaft ထိပ္က slot ထဲ test pen ေလးထည့္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လွည့္ေပးပါတယ္။ Current ညီသြားမွ lock ျပန္လုပ္ၿပီး အဖုံးပိတ္လိုက္ပါတယ္။ 
MSB မွာ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး load အတင္အခ် လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ အခုေတာ့ Generator ႏွစ္လုံး kW ေရာ Current ေရာ ညီသြားပါၿပီ။ ဘယ္လိုလဲ။ Voltage Droop ညႇိတာ မခက္ပါဘူးေနာ္။ တစ္ျခား AVR အမ်ားစုမွာေတာ့ Droop ညႇိတဲ့ preset က AVR ေပၚမွာပဲရွိလို႔ ပိုလြယ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ၂၀၁၉ ဇြန္လ ၁ ရက္မွစၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စာေတြကို ယူနီကုဒ္က အေပၚ၊ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္ကေအာက္ ေျပာင္းလဲ ပါမယ္။ ၂၀၂၀ ဇႏၷဝါရီ ၁ ရက္မွ စၿပီး ယူနီကုဒ္ တစ္မ်ဳိးထဲ ေရးပါေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ယူနီကုဒ္ကို ေျပာင္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

[Unicode]

ဒီအကြောင်းက fault finding တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ droop မချိန်ဖူးဘူးဆိုတဲ့ သူငယ်ချင်းတွေ ဖတ်ရအောင် ရေးပေးလိုက်ပါတယ်။
အင်ဒိုနီးရှား Tanker တစ်စီးမှာ Tank radar ကိစ္စနဲ့ တက်နေတုန်း super က အကူအညီတောင်းလာပါတယ်။ Generator # 2 နဲ့ #3 parallel မောင်းနေတာ kW ညီပြီး current မညီလို့ ကူရှင်းပေးဖို့ ပြောပါတယ်။ ဒီမှာတော့ တစ်ခိုင်လုံးရွှေ မဟုတ်ဘူး။ တစ်စီးလုံး 'အ' တွေချည်းပါ။ စက်ခန်းထဲမှာ သင်္ဘောသားတွေ တစ်ပြုံကြီးရယ်၊ Super နဲ့ သူခေါ်လာခဲ့တဲ့ 'အ' shore technician နှစ်ယောက်ကို တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီ technician နှစ်ယောက်မှာ တစ်ယောက်က အသက် ခပ်ကြီးကြီး အဘိုးကြီးပါ။ သူတို့ ဒီမီးစက်တွေကို နှိုက်ထား၊ ကလိထားပြီးပါပြီ။ သူတို့ ကြိုးစားပြီး မရတော့တဲ့အဆုံးမှ super က တစ်ဆင့် အကူအညီတောင်းလာတာပါ။
သူတို့ပြောပြပါတယ်။ Voltage နဲ့ Frequency တူအောင် ညှိထားပြီးပြီ။ Auto mode load sharing မှာ kW ညီပါတယ်။ Current က ကွာနေပါတယ်။ Load များတဲ့အခါ ပိုကွာတယ် ဆိုပါတယ်။ လက်ရှိ AE #1 က overhaul လုပ်နေလို့ မောင်းမရပါဘူး။ AE# 2 နဲ့ AE# 3 တွဲထားပါတယ်။ လက်ရှိ တစ်လုံးကို 250 kW စီလောက် ရှိပါတယ်။ current မှာ AE#2 က 100A လောက်ပိုနေပါတယ်။
Generator တွေက Hyundai အမျိုးအစားတွေပါ။ Drawing ဖတ်ကြည့်လိုက်တော့ သုံးထားတာ CCC မဟုတ်ပဲ Droop compensation နဲ့ သုံးထားပါတယ်။ ဒါဆိုရင် Droop ချိန်လိုက်ရင် ရပြီလို့ ကောက်ချက်ချလိုက်ပါတယ်။ သုံးထားတဲ့ AVR အမျိုးအစားက 6GA2 490 နှစ်ထပ် AVR အမျိုးအစားပါ။ ဒီ AVR မှာ preset ၃ ခု ပဲ ရှိပါတယ်။ တစ်ခုက Voltage အတွက်။ ကျန်တဲ့ နှစ်ခုက Gain အတွက်။ Droop ချိန်တာက AVR ပေါ်မှာ မရှိဘူး။ R2 ဆိုတဲ့ Potentiometer နှစ်ခုတွဲလေးပါ။ Excitation circuit ထဲမှာ ရှိပါတယ်။ ရှာကြည့်ရမှာပဲ။
AE #2 အပေါ်ဖုံးဖွင့်ပြီး တက်ကြည့်ပါတယ်။ T4, T5 transformer တွေနဲ့ AVR ကြားထဲက ကြိုးတွေအတိုင်း ရှာလိုက်တော့ R2 ကို တွေ့ပါတယ်။ Pot နှစ်လုံးတွဲကို shaft တစ်ခုထဲနဲ့ ဆက်ထားတာပါ။ စက်မောင်းနေတဲ့အချိန် ဒီပေါ်မှာတက်၊ ကြိုးတွေကြားထဲက လက်နှိုက်ပြီး ညှိရမှာ သိပ်တော့ မချောင်လှပါဘူး။ တစ်ခြား ကြိုးတွေကို မထိအောင် ဂရုစိုက်ရပါလိမ့်မယ်။ တစ်ခု တော်သေးတာက excitation circuit ဆိုတော့ အဲဒီနေရာက voltage သိပ် မမြင့်လို့ပေါ့။
အနေအထား သိသွားပြီဆိုတော့ Droop ညှိတာ စပါတော့မယ်။ ဒီတော့ အခြေခံ အဆင့်က စပါမယ်။ 
(၁) No load voltage တူအောင် ညှိရပါမယ်။ AE #2 ကို load ဖြုတ်ချလိုက်ပြီး No load အနေအထားမှာ Volt တိုင်းကြည့်ပါတယ်။ 442V ရှိပါတယ်။ Operating voltage က 440V ဆိုတော့ idle run မှာ ဒီလောက်က အဆင်ပြေပါတယ်။ 
ဒါနဲ့ parallel ပြန်ချိတ်။ Load ကို AE #2 ပေါ် ပြန်ရွှေ့ပြီး AE #3 ကို off-load ဖြုတ်ချလိုက်ပါတယ်။ AE #3 မှာတော့ no load မှာ 445V ဖြစ်နေတာနဲ့ 442V ရအောင် MSB ပေါ်က trimmer pot လေးနဲ့ ညှိလိုက်ပါတယ်။ ဒါဆိုရင် ပထမအဆင့် No load voltage တော့ ညီသွားပါပြီ။
(၂) Droop ကိုညှိပြီး current / p.f တူအောင် ချိန်ရပါမယ်။ ဒီတော့ နှစ်လုံး parallel ပြန်တွဲပြီး Load ကို တင်နိုင်သမျှ တင်ခိုင်းလိုက်တာ 300 kW စီလောက် ဖြစ်သွားပါတယ်။ သူ့ full load 700 kW နဲ့ဆိုရင် 45% လောက် ရှိပါတယ်။ KW ညီပြီး stable ဖြစ်တဲ့အချိန်မှာ AE #2 က current 120A လောက် ပိုပါတယ်။
အဲဒီအနေအထားမှာ Radio ယူသွားပြီး AE #2 အပေါ်တက်သွားပါတယ်။ တစ်ယောက်ကို ECR ထဲမှာ စောင့်ကြည့်ပြီး radio နဲ့ ဆက်သွယ်ပြောပေးခိုင်းပါတယ်။ R2 ထိပ်က Lock nut ကိုလှည့် လျှော့လိုက်ပါတယ်။ ပြီးမှ shaft ထိပ်က slot ထဲ test pen လေးထည့်ပြီး ဖြည်းဖြည်းချင်း လှည့်ပေးပါတယ်။ Current ညီသွားမှ lock ပြန်လုပ်ပြီး အဖုံးပိတ်လိုက်ပါတယ်။ 
MSB မှာ စောင့်ကြည့်ပြီး load အတင်အချ လုပ်ကြည့်ပါတယ်။ အခုတော့ Generator နှစ်လုံး kW ရော Current ရော ညီသွားပါပြီ။ ဘယ်လိုလဲ။ Voltage Droop ညှိတာ မခက်ပါဘူးနော်။ တစ်ခြား AVR အများစုမှာတော့ Droop ညှိတဲ့ preset က AVR ပေါ်မှာပဲရှိလို့ ပိုလွယ်ပါတယ်

မှတ်ချက်။ ။ ၂၀၁၉ ဇွန်လ ၁ ရက်မှစပြီး ကျွန်တော့်စာတွေကို ယူနီကုဒ်က အပေါ်၊ ဇော်ဂျီဖောင့်ကအောက် ပြောင်းလဲ ပါမယ်။ ၂၀၂၀ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက်မှ စပြီး ယူနီကုဒ် တစ်မျိုးထဲ ရေးပါတော့မယ်။ ကျွန်တော်တို့တွေ ယူနီကုဒ်ကို ပြောင်းကြဖို့ တိုက်တွန်းပါတယ်။

No comments:

Post a Comment