Sunday 1 October 2017

Generator (၉ - ဂ) - Bus Tie Breaker cannot be closed


[Zawgyi]
ဒီတစ္ခါ သေဘၤာက tanker ခပ္ငယ္ငယ္ တစ္စီးပါ။ သေဘၤာသားေတြက ေရႊေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ ပါတယ္။ Super က ေျပာေတာ့ သေဘၤာမွာ power က တစ္ျခမ္းဘဲရတယ္ တစ္ျခမ္းက မရဘူးေျပာပါတယ္။ ညဘက္ႀကီး လာေခၚလို႔ လိုက္သြားရတယ္။ မနက္ျဖန္ တိုင္ဝမ္သြားမယ့္ သေဘၤာတဲ့။ သိပ္ေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိဘူး။ ခန္႔မွန္းၾကည့္တာေတာ့ Bus Tie Breaker အလုပ္မလုပ္တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူက MSB နဲ႔ ESB ကို ဆက္ေပးတဲ့ link ျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ switchboard ေတြမွာေတာ့ MSB ကို တစ္ပိုင္းစီ ထားၿပီး link လုပ္ေပးတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ တက္ၾကည့္လိုက္တာေပါ့။ 
သေဘၤာေပၚမွာ ဓာတ္ႀကိဳး မပါဘူး။ ေရာက္သြားေတာ့ သေဘၤာကလည္း လင္းတဲ့ေနရာလင္း၊ ေမွာင္တဲ့ေနရာေမွာင္လို႔။ ျမန္မာစက္-၂ ႀကီးက ECR ထဲေခၚသြားၿပီး သူနားလည္သလို ေျပာျပတယ္။ သေဘၤာတစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ power မေရာက္ဘူး ေျပာပါတယ္။ Black out ျဖစ္ယင္ေတာ့ Emergency generator က auto လည္တယ္တဲ့။ E-gen လည္ယင္ MSB ကို power ျပန္ပို႔ေပးတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း နားမလည္ဘဲ မ်က္ေစ့လည္သြားတယ္။ E-gen က MSB ကို ျပန္ၿပီး power ေပးတယ္လို႔ တစ္ခါမွေတာ့ မၾကားဖူးဘူး။ သေဘၤာေဟာင္းလို႔ design မတူတာလားေပါ့။ MSB မွာ လိုက္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း Bus ကိုတစ္ပိုင္းစီခြဲထားတာမ်ဳိး မေတြ႕ပါဘူး။ အျဖစ္ႏိုင္ဆုံးကေတာ့ ESB မွာရွိေလ့ရွိတဲ့ Bus Tie breaker ျပႆနာ လို႔ဘဲထင္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ ေနာက္ၿပီးမွ စစ္ၾကည့္ပါမယ္။ သေဘၤာက ေဟာင္းတဲ့အျပင္ drawing ေတြလည္း မရွိဘူးေျပာပါတယ္။ ဓာတ္ႀကိဳးမရွိေတာ့ drawing ရဲ႕ အေရးႀကီးတာကို မသိတာလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ လက္ရွိ AE ၂ လုံးရွိတာ တစ္လုံးကပ်က္ေနတယ္။ Engine overhaul လုပ္ရမယ္တဲ့။ ေကာင္းတဲ့ AE တစ္လုံးထဲ run ေနရပါတယ္။
သေဘၤာ မနက္ထြက္လို႔ ရေအာင္ လိုတာေလာက္ လုပ္ေပးၿပီး က်န္တာ ဟိုေရာက္လို႔ Dock ဝင္မွ အကုန္ျပင္မယ္ ေျပာပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ အေရးတႀကီး Air compressor ေတြလည္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။  Air မရွိယင္ ME ႏႈိးမရမွာစိုးလို႔တဲ့ေလ။ အဲဒီ ျပႆနာ အယင္ သြားၾကည့္ပါတယ္။ Compressor 1 ကို တိုင္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဝင္ power ကို မရွိတာပါ။ အဝင္ Breaker ဘယ္မွာလဲေမးေတာ့ MSB က Breaker ကိုျပတယ္ On ထားတယ္တဲ့။ compressor 2 က power ရွိေတာ့ အဲဒါ အယင္စစ္ၾကည့္ပါတယ္။ DOL starter ဆိုေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ Magnetic Contactor မေကာင္းတာ ေတြ႕လို႔ spare ရွာၿပီး လဲေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမာင္းလို႔ရသြားတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာဘဲ တစ္လုံးထဲေသာ ေမာင္းေနတဲ့ AE က ေရေတြယိုလို႔ ရပ္လိုက္ရပါတယ္။ စက္-၂ နဲ႔ စက္-၃ ကျပင္ဖို႔လုပ္ၾကတာေပါ့။ Engine Room ထဲက AE ေတြတစ္လုံးမွ မလည္ေတာ့ black out ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒီမွာ e-gen ထလည္ၿပီး မီးတစ္ခ်ဳိ႕ ျပန္လာပါတယ္။ ေစာေစာက power မရွိတဲ့ compressor 1 ကလည္း power မီးလင္းေနတာေတြ႕တယ္။ စမ္းၾကည့္ေတာ့ ေကာင္းေနတယ္။ ဒီေတာ့မွ သေဘာေပါက္သြားတယ္။ သူတို႔ ေျပာတဲ့ power တစ္ျခမ္းမရဘူးဆိုတာ ESB ရဲ႕ bus tie breaker အလုပ္မလုပ္လို႔ ဆိုတာ ေသခ်ာသြားၿပီေပါ့။ 
ESB မွာရွိတဲ့ distribution panel က critical ျဖစ္တဲ့ tools ေတြ နဲ႔ lighting တစ္ခ်ဳိ႕ကို Power ေပးဖို႔ ခြဲထားေလ့ရွိပါတယ္။ MSB မွာ power ရွိယင္ bus tie breaker close လုပ္ေပးမွာပါ။ ဒီေတာ့မွ MSB ရဲ႕ power ESB ေပၚေရာက္ၿပီး ေစာေစာက ခြဲထားတဲ့ tools ေတြဆီ power ေရာက္မွာပါ။ MSB black out ျဖစ္ယင္ bus tie breaker open ျဖစ္ၿပီး E-gen က power ကို E-gen ACB က တစ္ဆင့္ ESB ကို ေပး ေတာ့ ESB ေပၚက tools ေတြမွာ power ရွိတာပါ။ ေစာေစာက compressor 1 ရဲ႕ breaker က ESB မွာ ရွိလို႔ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ MSB power ရွိခ်ိန္ bus tie breaker အလုပ္မလုပ္လို႔ ESB မွာ power မရွိတာပါ။ အခု E-gen လည္ေတာ့မွ ESB မွာ power ေရာက္ၿပီး Compressor 1 ဆီ power ေရာက္တာပါ။ Compressor 1 ရဲ႕ Starter က ဘာမွ မပ်က္ပါဘူး။ 
ဒီေတာ့ E-gen room ကိုသြားၿပီး bus tie breaker ကိုၾကည့္ရပါတယ္။ Merlin gerin ရဲ႕ Compact type breaker ပါ။ AE ျပင္ၿပီး MSB power ရတဲ့အထိေစာင့္ပါတယ္။ MSB power ေရာက္ေတာ့ ESB မွာ သြားၾကည့္ပါတယ္။ E-gen breaker ကေတာ့ open ျဖစ္သြားပါတယ္။ Voltage sensing relay နဲ႔ timer အလုပ္လုပ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ bus tie breaker က close ျဖစ္မသြားပါဘူး။ Timer အထြက္ကို volt တိုင္းၾကည့္ေတာ့ 220V ရွိပါတယ္။ Breaker ရဲ႕ close coil အဝင္ terminal မွာလည္း 220V ရွိပါတယ္။ Breaker ေပၚက mode ကို Manual ေျပာင္းလိုက္ၿပီး close push button ကို နွိပ္လိုက္ေတာ့ breaker close ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ UVT လည္း ေကာင္းတာေပါ့။ UVT မေကာင္းယင္ close လုပ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး closing mechanism လည္း ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ close coil မေကာင္းတာလို႔ ယူဆပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ သုံးရဖို႔ေတာ့ ဒီ Manual mode နဲ႔ဘဲ operate လုပ္ဖို႔ အၾကံေပးခဲ့ပါတယ္။ Dock ဝင္ေတာ့မွ breaker ျပင္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ အသစ္လဲဖို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ Super လည္း သေဘာတူပါတယ္။ စက္ခ်ဳပ္ကို ရွင္းျပၿပီး ဘယ္လို operate လုပ္ရတယ္ဆိုတာ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။

[Unicode]

ဒီတစ်ခါ သင်္ဘောက tanker ခပ်ငယ်ငယ် တစ်စီးပါ။ သင်္ဘောသားတွေက ရွှေတွေတော်တော်များများပါ ပါတယ်။ Super က ပြောတော့ သင်္ဘောမှာ power က တစ်ခြမ်းဘဲရတယ် တစ်ခြမ်းက မရဘူးပြောပါတယ်။ ညဘက်ကြီး လာခေါ်လို့ လိုက်သွားရတယ်။ မနက်ဖြန် တိုင်ဝမ်သွားမယ့် သင်္ဘောတဲ့။ သိပ်တော့ ရှင်းရှင်းလင်းလင်း မသိဘူး။ ခန့်မှန်းကြည့်တာတော့ Bus Tie Breaker အလုပ်မလုပ်တာ ဖြစ်နိုင်တယ်ပေါ့။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ သူက MSB နဲ့ ESB ကို ဆက်ပေးတဲ့ link ဖြစ်နေလို့ပါဘဲ။ တစ်ချို့ switchboard တွေမှာတော့ MSB ကို တစ်ပိုင်းစီ ထားပြီး link လုပ်ပေးတာလည်း ရှိပါတယ်။ ဘာဘဲဖြစ်ဖြစ် တက်ကြည့်လိုက်တာပေါ့။ 
သင်္ဘောပေါ်မှာ ဓာတ်ကြိုး မပါဘူး။ ရောက်သွားတော့ သင်္ဘောကလည်း လင်းတဲ့နေရာလင်း၊ မှောင်တဲ့နေရာမှောင်လို့။ မြန်မာစက်-၂ ကြီးက ECR ထဲခေါ်သွားပြီး သူနားလည်သလို ပြောပြတယ်။ သင်္ဘောတစ်ချို့နေရာတွေမှာ power မရောက်ဘူး ပြောပါတယ်။ Black out ဖြစ်ယင်တော့ Emergency generator က auto လည်တယ်တဲ့။ E-gen လည်ယင် MSB ကို power ပြန်ပို့ပေးတယ်တဲ့။ ကျွန်တော်လည်း နားမလည်ဘဲ မျက်စေ့လည်သွားတယ်။ E-gen က MSB ကို ပြန်ပြီး power ပေးတယ်လို့ တစ်ခါမှတော့ မကြားဖူးဘူး။ သင်္ဘောဟောင်းလို့ design မတူတာလားပေါ့။ MSB မှာ လိုက် ကြည့်လိုက်တော့လည်း Bus ကိုတစ်ပိုင်းစီခွဲထားတာမျိုး မတွေ့ပါဘူး။ အဖြစ်နိုင်ဆုံးကတော့ ESB မှာရှိလေ့ရှိတဲ့ Bus Tie breaker ပြဿနာ လို့ဘဲထင်ပါတယ်။ ထားပါတော့။ နောက်ပြီးမှ စစ်ကြည့်ပါမယ်။ သင်္ဘောက ဟောင်းတဲ့အပြင် drawing တွေလည်း မရှိဘူးပြောပါတယ်။ ဓာတ်ကြိုးမရှိတော့ drawing ရဲ့ အရေးကြီးတာကို မသိတာလား မပြောတတ်ပါဘူး။ လက်ရှိ AE ၂ လုံးရှိတာ တစ်လုံးကပျက်နေတယ်။ Engine overhaul လုပ်ရမယ်တဲ့။ ကောင်းတဲ့ AE တစ်လုံးထဲ run နေရပါတယ်။
သင်္ဘော မနက်ထွက်လို့ ရအောင် လိုတာလောက် လုပ်ပေးပြီး ကျန်တာ ဟိုရောက်လို့ Dock ဝင်မှ အကုန်ပြင်မယ် ပြောပါတယ်။ လောလောဆယ် အရေးတကြီး Air compressor တွေလည်အောင်လုပ်ပေးဖို့ ပြောပါတယ်။  Air မရှိယင် ME နှိုးမရမှာစိုးလို့တဲ့လေ။ အဲဒီ ပြဿနာ အယင် သွားကြည့်ပါတယ်။ Compressor 1 ကို တိုင်းကြည့်လိုက်တော့ အဝင် power ကို မရှိတာပါ။ အဝင် Breaker ဘယ်မှာလဲမေးတော့ MSB က Breaker ကိုပြတယ် On ထားတယ်တဲ့။ compressor 2 က power ရှိတော့ အဲဒါ အယင်စစ်ကြည့်ပါတယ်။ DOL starter ဆိုတော့ ရှင်းပါတယ်။ Magnetic Contactor မကောင်းတာ တွေ့လို့ spare ရှာပြီး လဲပေးလိုက်ပါတယ်။ ဒီတော့ မောင်းလို့ရသွားတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာဘဲ တစ်လုံးထဲသော မောင်းနေတဲ့ AE က ရေတွေယိုလို့ ရပ်လိုက်ရပါတယ်။ စက်-၂ နဲ့ စက်-၃ ကပြင်ဖို့လုပ်ကြတာပေါ့။ Engine Room ထဲက AE တွေတစ်လုံးမှ မလည်တော့ black out ဖြစ်သွားတာပေါ့။ အဲဒီမှာ e-gen ထလည်ပြီး မီးတစ်ချို့ ပြန်လာပါတယ်။ စောစောက power မရှိတဲ့ compressor 1 ကလည်း power မီးလင်းနေတာတွေ့တယ်။ စမ်းကြည့်တော့ ကောင်းနေတယ်။ ဒီတော့မှ သဘောပေါက်သွားတယ်။ သူတို့ ပြောတဲ့ power တစ်ခြမ်းမရဘူးဆိုတာ ESB ရဲ့ bus tie breaker အလုပ်မလုပ်လို့ ဆိုတာ သေချာသွားပြီပေါ့။ 
ESB မှာရှိတဲ့ distribution panel က critical ဖြစ်တဲ့ tools တွေ နဲ့ lighting တစ်ချို့ကို Power ပေးဖို့ ခွဲထားလေ့ရှိပါတယ်။ MSB မှာ power ရှိယင် bus tie breaker close လုပ်ပေးမှာပါ။ ဒီတော့မှ MSB ရဲ့ power ESB ပေါ်ရောက်ပြီး စောစောက ခွဲထားတဲ့ tools တွေဆီ power ရောက်မှာပါ။ MSB black out ဖြစ်ယင် bus tie breaker open ဖြစ်ပြီး E-gen က power ကို E-gen ACB က တစ်ဆင့် ESB ကို ပေး တော့ ESB ပေါ်က tools တွေမှာ power ရှိတာပါ။ စောစောက compressor 1 ရဲ့ breaker က ESB မှာ ရှိလို့ဖြစ်မှာပါ။ ဒါကြောင့် MSB power ရှိချိန် bus tie breaker အလုပ်မလုပ်လို့ ESB မှာ power မရှိတာပါ။ အခု E-gen လည်တော့မှ ESB မှာ power ရောက်ပြီး Compressor 1 ဆီ power ရောက်တာပါ။ Compressor 1 ရဲ့ Starter က ဘာမှ မပျက်ပါဘူး။ 
ဒီတော့ E-gen room ကိုသွားပြီး bus tie breaker ကိုကြည့်ရပါတယ်။ Merlin gerin ရဲ့ Compact type breaker ပါ။ AE ပြင်ပြီး MSB power ရတဲ့အထိစောင့်ပါတယ်။ MSB power ရောက်တော့ ESB မှာ သွားကြည့်ပါတယ်။ E-gen breaker ကတော့ open ဖြစ်သွားပါတယ်။ Voltage sensing relay နဲ့ timer အလုပ်လုပ်သွားပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ bus tie breaker က close ဖြစ်မသွားပါဘူး။ Timer အထွက်ကို volt တိုင်းကြည့်တော့ 220V ရှိပါတယ်။ Breaker ရဲ့ close coil အဝင် terminal မှာလည်း 220V ရှိပါတယ်။ Breaker ပေါ်က mode ကို Manual ပြောင်းလိုက်ပြီး close push button ကို နှိပ်လိုက်တော့ breaker close ဖြစ်သွားပါတယ်။ ဒီတော့ UVT လည်း ကောင်းတာပေါ့။ UVT မကောင်းယင် close လုပ်လို့ မရနိုင်ပါဘူး။ နောက်ပြီး closing mechanism လည်း ကောင်းတယ်လို့ ပြောနိုင်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ close coil မကောင်းတာလို့ ယူဆပါတယ်။ လောလောဆယ် သုံးရဖို့တော့ ဒီ Manual mode နဲ့ဘဲ operate လုပ်ဖို့ အကြံပေးခဲ့ပါတယ်။ Dock ဝင်တော့မှ breaker ပြင်ဖို့ ဒါမှမဟုတ် အသစ်လဲဖို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။ Super လည်း သဘောတူပါတယ်။ စက်ချုပ်ကို ရှင်းပြပြီး ဘယ်လို operate လုပ်ရတယ်ဆိုတာ သင်ပေးခဲ့ပါတယ်။

No comments:

Post a Comment