Friday 4 December 2020

Miscellaneous Equipment (8) - Current Relay and Navigation Light

 တစ်ခါတလေ ဒီလို ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ပြဿနာလေးတွေလည်း ပြောပြချင်ပါတယ်။ အမြဲတမ်းတော့ ခေါင်းစားရတာချည်း ဘယ်ဟုတ်ပါ့မလဲပေါ့နော်။ 

ဇာတ်လမ်းက ဒီလို။ Bunker barge လေးတစ်စီး dock ဝင်တော့ သူတို့ electrical အပိုင်းက စစ်စရာတွေ စာရင်းနဲ့ပေးလာပါတယ်။ အဲဒီထဲက အချိန်ရသလို လုပ်သွားရပါတယ်။ အဲဒီစာရင်းထဲမှာ ပြဿနာတစ်ခုက Morse light problem လို့ ရေးထားတယ်။ ဒါနဲ့ ကုန်းချုပ်ကို မေးရတာပေါ့။ ဘာဖြစ်တာလဲလို့။ ခုတော့ ဘာမှ မဖြစ်ပါဘူးတဲ့။ ဒါပေမဲ့ Morse light က မီးလုံး ခဏခဏ ကျွမ်းနေတယ်။ အဲဒါ စစ်ပေးပါတဲ့။ ကျွန်တော်လည်း လက်ရှိအနေအထား ကောင်း၊ မကောင်း စစ်ကြည့်ပါတယ်။ ဖြစ်ချင်တော့ Morse light ဆိုတာ Christmas tree ရွက်တိုင်ထိပ်က အပေါ်ဆုံး မီးလုံး။ Yard ထဲမှာဆိုတော့ ငြမ်းမဆင်ဘဲ အပေါ်တက်ခွင့် မရှိပါဘူး။ ဒီတော့ အောက်ကပဲ ရသလောက် စစ်ကြည့်တာပေါ့။ နောက် drawing ဖတ်ကြည့်ပါတယ်။ Fuse တွေစစ်၊ မီးလုံးရဲ့ resistance တိုင်းကြည့်ပါတယ်။ အဲဒီမှာ သတိထားမိတာက ကျန်တဲ့ Navigation light တွေမှာ 60W x 1 လို့ တွေ့တယ်။ ဒီ Morse light မှာတော့ 25W x 3 ဆိုတာ တွေ့ရပါတယ်။ ဒီတော့ 25W မီးလုံး ၃ လုံး တပ်ထားတာလို့ ယူဆလိုက်ပါတယ်။ Ohm တိုင်းကြည့်တော့ ကျန်တဲ့ မီးလုံးအထွက်တွေက 62 ohm လောက် ရှိပြီး ဒီ မီးလုံးအထွက်က 57 ohm လောက် ရှိပါတယ်။ ဒါ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ၃လုံးပေါင်း 75W ဆိုတော့ ဒီလောက်ရှိမှာပေါ့။ Earth leakage လည်း မရှိပါဘူး။ မီးအဖွင့် အပိတ်လုပ်ကြည့်တော့ ကောင်းနေပါတယ်။ Alarm မလာပါဘူး။ ပုံမှန်ပါပဲ။ Voltage လည်း 220V အမှန် ထွက်ပါတယ်။
ဒီတော့ ကျွန်တော်က Recommendation အနေနဲ့ မီးလုံး အထိုင် holder တွေ လဲသင့်တယ်လို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။ တစ်ခါတလေ holder တွေရဲ့ bumper function မကောင်းတော့ရင် vibration ကြောင့် မီးလုံး မြန်မြန် ကျွမ်းတတ်လို့ပါ။ တစ်ကယ့် root cause ရယ်လို့ အတိအကျတော့ မပြောနိုင်ဘူးပေါ့။

တစ်ရက်တော့ ကျွန်တော် တခြား သင်္ဘောတစ်စီးမှာ ရောက်နေတုန်း အဲဒီ case ကို follow up လုပ်တဲ့ အစ်ကိုတစ်ယောက်က ဖုန်းဆက်လာပါတယ်။ သင်္ဘောက မီးလုံးအထိုင်လဲဖို့ ဆုံးဖြတ်ပြီး ငြမ်းဆင်ပေးတာမို့ မီးလုံး အထိုင်လဲလိုက်တယ်တဲ့။ နောက် မီးလုံးတွေ ပြန်တပ်စမ်းကြည့်တော့ Alarm အမြဲလာနေတယ်တဲ့။ အဲဒါ ဘာဖြစ်နိုင်သလဲ မေးလာပါတယ်။ ဒါနဲ့ မေးရတာပေါ့။ ခင်ဗျား မီးလုံးတွေ အသစ်လဲသလား ဆိုတော့ လဲတယ်တဲ့။ ဒါဆို Watt မှန်ရဲ့လားဆိုတော့ သူက မသေချာတဲ့ လေသံနဲ့ 75W လို့ထင်တာပဲတဲ့။ 75W က သုံးလုံးပေါင်းလား တစ်လုံး 75W လားဆိုတော့ တစ်လုံး 75W ထင်တယ်တဲ့။ 

စိတ်ထဲကတော့ သွားပြီလို့ အောက်မေ့လိုက်ပါတယ်။ သေချာအောင် အပေါ် တက်ကြည့်ပေးဖို့ပြောတော့ ငြမ်းဖျက်လိုက်ပြီမို့ တက်မရတော့ဘူးတဲ့။ သင်္ဘောကလည်း ထွက်ကာနီးပြီ ပြောပါတယ်။ ဒါဆိုရင် ထပ်ပြီး Confirm လုပ်ရအောင် Fuse ပြတ်နေသလား စစ်ခိုင်းပါတယ်။ Fuse အထွက် မီးလုံးဘက် အခြမ်းကို ohm တိုင်းခိုင်းပါတယ်။ Fuse မပြတ်ဘူး။ Resistance က 20 ohm ဝန်းကျင် ရှိပါသတဲ့။ 
နောက်ဆုံး confirmation အနေနဲ့ သူ့ဘေးက Channel မှာရှိတဲ့ မီးလုံးတစ်ခုရဲ့ အထွက် ကြိုး နှစ်စကို လဲတပ်ပြီး ဖွင့်ခိုင်းကြည့်တော့လည်း Alarm က လာနေပါတယ်။ ဒါဆိုရင်တော့ သေချာသွားပါပြီ။ ကျွန်တော် ဖတ်ခဲ့တုန်းက drawing အရ အဲဒီ circuit မှာ မီးလုံး ကောင်းမကောင်း စစ်တာကို Current relay တွေသုံးထားတာပါ။ အဲဒီ Current relay ပျက်သွားလို့ပါ​။ 

သူ့ကို 25W မီးလုံး ၃ လုံး ရယ်၊  Spec တူတဲ့ Current relay တစ်လုံးရယ် ရှာဝယ်ထားဖို့၊ နောက်ရက် သင်္ဘောထွက်မှ Anchorage လိုက်ပြီး လဲပေးဖို့ ပြောလိုက်ရပါတယ်။
နောက်နေ့ သူလဲပေးလိုက်တော့ အားလုံး အဆင်ပြေသွားပါတယ်။  


ဒီနေရာမှာ Current relay က မီးလုံးနဲ့ Series ချိတ်ပြီး သုံးပါတယ်။ မီးလုံးကျွမ်းရင် ဖြစ်စေ၊ open circuit ဖြစ်ရင် ဖြစ်စေ Current မစီးတော့ relay မဆွဲဘဲ Alarm ထွက်အောင် ဒီဇိုင်း လုပ်ထားလေ့ ရှိပါတယ်။ အခု ပြဿနာက မီးလုံး မမှန်တာ တပ်လိုက်တော့ 75W x 3 ဖြစ်သွားပြီး current ၃ ဆ များသွားတဲ့အတွက် Current relay ခံနိုင်ရည် ကျော်ပြီး ကြွသွားတာပါ။

နောက်ပိုင်း Navigation light စနစ်တွေမှာတော့ current relay အစား electronic card တွေနဲ့ current detection လုပ်ကြပါတယ်။
ဒီလိုပြဿနာ လွယ်လွယ်လေးတွေလည်း ကြုံရတတ်ပါတယ်လို့။

ဝင်းအောင် (ပခုက္ကူ)
၄-၁၂-၂၀၂၀

No comments:

Post a Comment