Wednesday 15 March 2017

ICCP (1) - Control Panel Problem


ပြီးခဲ့တဲ့ အတွေ့အကြုုံ တစ်ခုကို ပြန်ရေးလိုက်ပါတယ်။ မိတ်ဆွေတစ်ယောက်အကူအညီတောင်းလို့ လိုက်ကြည့်ပေးတာပါ။ သင်္ဘောကျင်းတစ်ခုမှာပါ။
သူက Anode တွေ Ref Cell တွေ စစ်ကြည့်ပြီး လိုအပ်တာ လဲပြီးပြီပြောပါတယ်။ သင်္ဘော ရေချပြီး စမ်းတော့ ICCP control panel က ပြဿနာ တက်ပါတယ်။ Panel ရဲ့ capacity က 200A ပါ။  Manual mode မှာ 10%, 20% တင် ကြည့်တော့ display မှာ 20A, 40A ပြတယ်တဲ့။ ဒါပေမယ့် Anode output ကိုဆက်ထားတဲ့ cable က မီးခိုးတွေ ထွက်လာပြီး လောင်သွားတယ်တဲ့။
Clamp meter နဲ့တိုင်းထားတာ display နဲ့ တကယ်ထွက်တဲ့ Ampere အရမ်းကွာတယ် ပြောပါတယ်။ display 40A ပြနေတဲ့အချိန် မီတာမှာ 150A ကျော်တယ်တဲ့။
ကျွန်တော် ရောက်သွား တော့ လောင်သွားတဲ့ ကြိုး လဲပြီးပါပြီ။ panel ဖွင့်ပြီး လိုက်ကြည့်တော့ ပုံမှန်မဟုတ်တာ ထူးခြားတာ မတွေ့ရဘူး။ ကြိုးမှားတာ၊ short ဖြစ်နေတာ၊ loose contact ဖြစ်နေတာ မတွေ့ မိဘူး။
Power ဖွင့်ပြီး Manual mode နဲ့ current ပေးကြည့်တယ်။ 5% မှာ display 10A, clamp meter တိုင်းတာ 38A, 10% မှာ display 20A တိုင်းရတာ 80A. နည်းနည်း ညှော်နံ့ ရလို့ ပိတ်လိုက်ရတယ်။ အဲဒီတော့ ကျွန်တော် စဉ်းစားကြည့်တယ်။  display က command ပေးတဲ့အတိုင်း လိုက်တက်လာတယ် ဆိုတော့ controller က ကောင်းနေတဲ့ သဘောရှိတယ်။ တစ်ကယ့် current output နဲ့ display နဲ့ မညီဘူးဆိုတော့ feedback (သို့) current sensing က တစ်ခုခုဖြစ်ဖို့များနေပြီ။
ကြည့်လိုက်တော့ current transformer (CT) ကိုသုံးပြီး current feedback ယူထားတာမဟုတ်ဘူး။  Electrode အထွက်က ကြိုးလေးတစ်ချောင်း နဲ့ ပြန်ပြီး controller ကို feedback ပေးထားတယ်။ အဲဒီကြိုးကို cable tie ဖြတ် ဆွဲကြည့်လိုက်တော့ တစ်ဘက်က ပြတ်ပြီး ပါလာတယ်။ ပြတ်တဲ့နေရာက heat shrink လေး ခွဲလိုက်တော့ resistor တစ်လုံး (50 ohm)။ ခြေထောက် အခြေကနေ ကျိုးနေတာ။ ဒါကြောင့်ကိုး။ feedback current မရောက်တော့ controller က current ပိုပြီး မြှင့် ထုတ်ပေးယင်း over current ဖြစ်ပြီး ကြိုး လောင်သွားတာဖြစ်မယ်။
Resister ရှာဝယ်ပြီး လဲလိုက်တယ်။ ပြန်စမ်းကြည့်တော့ အဆင်ပြေသွားပြီ။ display နဲ့ တစ်ကယ့် အထွက် current အတော်လေး နီးနီးစပ်စပ်ရပါတယ်။ Reference voltage display နဲ့ တိုင်းကြည့်တာနဲ့လည်း အနီးစပ်ဆုံး တူပါတယ်။ တစ်ချက် သတိထားဖို့က Ref volt တိုင်းယင် earth (သင်္ဘော ကိုယ်ထည်) က +ve ထားပြီး ref cell က -ve ထား တိုင်းရပါတယ်။



Auto Mode ကိုစမ်းတော့ ပုံမှန်ပါဘဲ။ Ref volt က 180 mV လောက်ရှိတယ်။ output current က 0A.
အဲဒါမြင်တော့ သူငယ်ချင်းက "ဟာ output current မှ မထွက်တာ။ တစ်ခုခုမှားနေပြီထင်တယ်" တဲ့။
ကျွန်တော်က ရယ်ပြီး ရှင်းပြရတယ်။ ICCP အလုပ်လုပ်ပုံလေး။
ဒီလိုပါ။ ICCP (Impressed Current Cathodic Protection) ဆိုတာ သင်္ဘော ကိုယ်ထည်ကို သံချေးမကိုက်အောင် အကာအကွယ်ပေးတာ။ Galvanic corrosion ဆိုတာ သတ္တု ပစ္စည်း ၂ ခု အတူတူ ထားယင် လျှစ်စစ်အရ ပိုပြီး active ဖြစ်တဲ့ သတ္တုကို corrosion ဖြစ်တယ်။ အဲဒီတော့ Anode ကို positive charge တွေ ပေးပြီး သင်္ဘော ကိုယ်ထည်က negative အနေနဲ့ ပြန်ပတ်စီးပြီး သင်္ဘော ကိုယ်ထည်က corrosion သိပ်မဖြစ်အောင် လုပ်ထားတဲ့ စံနစ်။ တစ်နည်းအားဖြင့် သင်္ဘောကိုယ်ထည်ကို Cathode (negative electrode) ဖြစ်အောင် လုပ်ပြီး corrosion မဖြစ်အောင် အကာအကွယ် ပေးထားတာပေါ့။ ဒါပေမဲ့ Anode ကို အမြဲ current ထုတ်ပေးမနေဘူး။ Reference Cell ကနေ ရေနဲ့ သင်္ဘော ကိုယ်ထည်ကြားက voltage ကို စောင့်ကြည့်နေတယ်။ သတ်မှတ်ထားတဲ့ volt ကျော်ယင် voltage အနည်း အများပေါ် မူတည်ပြီး current ရာနှုံးတစ်ခုထုတ်ပေးတယ်။ များသောအားဖြင့် 250mV ကျော်မှ current ထုတ်ပါတယ်။
နောက်ဆုံး အားလုံး ပြေလည်သွားတယ်ပေါ့ဗျာ။

No comments:

Post a Comment