Saturday 6 June 2020

Miscellaneous Equipment (6) - Outside Emergency Light Faulty


ကျွန်တော့်ကို လူတစ်ယောက်က ညစာ ထမင်းစားပြီးပြီလားလို့ မေးတယ်။ ကျွန်တော်က စားပြီးပြီလို့ ဖြေလိုက်တယ်။ ခင်ဗျားတို့အိမ်မှာ ဘာဟင်းချက်လဲဆိုတော့ ဝက်သားချက်တယ်လို့ ဖြေလိုက်တယ်။ အဲဒီလူက ကျွန်တော် ညစာကို ဝက်သားဟင်းနဲ့ အိမ်မှာ စားခဲ့တယ်လို့ ယူဆလိုက်တယ်။ တစ်ကယ်က ကျွန်တော် အပြင်မှာ သူငယ်ချင်းနဲ့ ကြေးအိုးစားခဲ့တာကို သူမသိဘူး။ တစ်ခါတလေ မပြည့်စုံတဲ့ အချက်အလက်တွေအပေါ်မှာ ကောက်ချက်ချပြီး ပြဿနာ လုပ်တော့ ဖြေရှင်းရတဲ့သူ ချာချာလည်ရော။ 
ပြဿနာအစက  bunker barge လေး တစ်စင်းကို မိုးကြိုးပစ်ပါတယ်။ ဘာတွေထိခိုက်သွားလဲ စစ်ကြတာပေါ့။ Navigation System တွေ ရေဒါတွေထိသွားတယ်။ ဒါက Furuno ကို ခေါ်ပြီး ရှင်းခိုင်းတာပေါ့။ နောက်ပြဿနာ တစ်ခုက Outside Emergency Light တွေအတွက် Breaker trip ဖြစ်နေတယ်။ တင်လို့မရဘူးတဲ့။ ကျွန်တော် သွားစစ်ပေးရတယ်။
သင်္ဘောပေါ်မှာ ဓာတ်ကြိုးမရှိပါဘူး။ စက်ချုပ်က အင်ဒိုပါ။ သူ လိုက်ပြပါတယ်။ Bridge Console အောက်မှာရှိတဲ့ Emergency Distribution box ထဲမှာ 220V 2 pole breaker ၁၀ ခုလောက် ရှိပါတယ်။ အဲဒီထဲက ဒုတိယတစ်ခုက တင်လို့ မရဘူး ပြောပါတယ်။ Trip ဖြစ်ဖြစ်နေတယ်တဲ့။ ဓာတ်ကြိုးမရှိတော့ စက်ချုပ်ပဲ တတ်သလောက်၊ မှတ်သလောက် ကလိတယ် ထင်ပါတယ်။ သူက ဆက်ပြောတယ်။ ဒီ breaker က ဘယ်မီးတွေအတွက် မသိဘူးတဲ့။ Bridge မှာရှိတဲ့ Lighting Breaker တွေ အကုန် ဖွင့်ပြီး မလင်းတဲ့ မီးချောင်းတွေ လိုက်စစ်တော့ ၈ ခု မီးမလင်းတာတွေ့တယ်။ အဲဒီ ၈ ခုရဲ့ ကြိုးတွေ အကုန် ဖြုတ်ချလိုက်ပြီး စမ်းကြည့်တော့လည်း ဒီ breaker trip ဖြစ်နေတုန်းဘဲတဲ့။ ပြီးတော့ မီးချောင်း ၈ခု ရဲ့ နေရာတွေ လိုက်ပြပါတယ်။ Bridge မှာ တစ်ခု၊ အောက် Accommodation Deck မှာ ၅ ခု၊ အောက်က Boat deck မှာ ၂ ခု။ မီးချောင်း နဲ့ Ballast တွေဆီဆက်တဲ့ Connector တွေကနေ ဖြုတ်ပြီး တိပ်ပတ်ထားတာ တွေ့ရပါတယ်။
အစဆုံး Trip ဖြစ်နေတဲ့ breaker ကို ကြည့်ပါတယ်။ အထွက်ကို တိုင်းကြည့်တော့ 1.3 ohm ပဲ ရှိတယ်။ ကြိုးနံပါတ်နဲ့ နောက်ဘက် လိုက်ကြည့်တော့ Terminal block မှာ ဆက်ထားပါတယ်။ အထွက်ကြိုး ဖြုတ် တိုင်းကြည့်တော့ 1.3 ohm ရှိပြီး Breaker ဘက်မှာ Open ဖြစ်သွားပါတယ်။ Ground နဲ့ တိုင်းကြည့်တော့ clear ဖြစ်ပါတယ်။ အခုအချိန်မှာတော့ breaker တင်လို့ရပါတယ်။
ဒီတော့ breaker ကောင်းတယ်။ အထွက်ကြိုးနှစ်ချောင်းမှာ Short ရှိနေတယ်လို့ ကောက်ချက် ချနိုင်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ စောစောက မီးချောင်း ၈ စုံမှာ ကြိုးတွေ ဆက်မထားဘဲနဲ​့ ဘာလို့ short ရှိနေရသေးတာလဲ။ ကြိုးထဲမှာ internal short ရှိလို့လား။ နောက်ပြီး ဒီကြိုး ဝင်တဲ့ ပထမဆုံး မီးချောင်းနေရာက တိုင်းရင် ဒီ 1.3 ohm ကို မြင်ရမှာပေါ့။ အဲလို တွေးမိပြီး သူဖြုတ်ထားတဲ့ မီးချောင်းအားလုံး  ကြိုး အဝင်အထွက် လိုက်တိုင်ူကြည့်ပါတယ်။ Earth နဲ့ တိုင်းကြည့်ပါတယ်။ အားလုံး ကင်းကင်းရှင်းရှင်းဘဲ။ ဘယ်မှာမှ short (1.3 ohm) မရှိဘူး။
ပြဿနာက အခုမှ ရှုပ်ပြီ။ စဉ်းစားလို့ မရတာ နှစ်ခု ရှိပါတယ်။ တစ်ခုက Short ဖြစ်နေတဲ့ breaker အထွက်က ကြိုး တစ်စုံ ဘယ်ကို ရောက်သွားတာလဲ။ နောက်တစ်ခုက အဲဒီ မီးမလင်းတဲ့ မီးချောင်းတွေကို အစတုန်းက ဘယ်ကနေ ပါဝါပေးနေလဲ။ 
ဒါနဲ့ Drawing တွေ မွှေလိုက်တော့ အဲဒီ Distribution Box (EL3) အတွက် circuit လေး တွေ့ပါတယ်။ နောက်ပြီး မီးမလင်းတဲ့ မီးချောင်းတွေထဲက တချို့ မီးချောင်းတွေမှာ ကေဘယ် နံပါတ်လေးတွေ တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီနံပါတ်နဲ့ Drawing နဲ့ တိုက်ကြည့်တော့ 3EL1 ဆိုတဲ့ circuit ကပါနေပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အတိအကျတော့ မတူဘူး။ Circuit ထဲမှာ မီးချောင်း ၉ ခုပါတယ်။ အခုမလင်းတာ ၈ ခု။ Drawing အရ အဲဒီ Circuit ထဲမှာ ပါနေတဲ့ မီးချောင်းတချို့က လင်းနေတယ်။ ဘယ်လို ကောက်ချက် ချရမယ်မသိတော့ဘူး။ အရင်က တစ်ယောက်ယောက် Modify လုပ်ထားသလား။
ဒါနဲ့ သေချာအောင် စက်ချုပ်ကို မေးပါတယ်။ အဲဒီမီးချောင်းတွေ အရင်က လင်းတာ သေချာလားလို့။ သူဖြေတာက အကုန်လုံးကို အတိအကျ မသိဘူးတဲ့။ အဲဒီထဲက တစ်ချောင်းကိုတော့ ပြီးခဲ့တဲ့ ၃ လတုန်းက အပြင်အိမ်ကို သူလဲထားတာပါတဲ့။ လဲပြီးတဲ့အချိန် စမ်းကြည့်တော့ မီးလာတာ သေချာတယ်တဲ့။ ကုန်းချုပ်ကို မေးကြည့်တော့လဲ အပြင်မီးတွေ ထွန်းတာ သူ့ ဂျူတီချိန်မဟုတ်တော့ သတိ မထားမိဘူးတဲ့။ စူပါပြောတာတော့ မီးချောင်း ၈ ခုတောင် မလင်းရင် သတိထားမိရမှာပေါ့တဲ့။ ကြိုးတွေ လိုက်ကြည့်ပါပြောတယ်။ ပြဿနာက ကြိုးတွေကို လိုက်ဆွဲကြည့်လို့ မဖြစ်။ မီးချောင်းတွေက အပြင်မှာ ချိတ်ထားတာဆိုတော့ မီးချောင်းက ထွက်တဲ့ကြိုး ပိုက်တစ်ခုထဲ ပြန်ဝင်ပြီး သင်္ဘော structure ထဲ ပြန်ဝင်သွားပါတယ်။ နောက်တစ်နေရာမှ ပိုက်အတိုလေးနဲ့ ပြန်ထွက်လာပါတယ်။ မီးတွေကလည်း Emergency Light နဲ့ Normal Light ရောနေပါတယ်။ ဒီတော့ အမြင်နဲ့ ကြိုးလိုက်ကြည့်ဖို့ မဖြစ်နိုင်ပါဘူး။ Cable Trunk အခန်းထဲမှာလည်း Junction Box တွေ မတွေ့ပါဘူး။ 
အဲဒီနေ့က မိုးရွာလာတာမိ​ု့ ဆက်မလုပ်နိုင်တော့ပဲ ပြန်ခဲ့ရပါတယ်။
နောက်တစ်ရက် ပြန်မတက်ခင် ဒီပြဿနာ ရှင်းဖို့ လက်နက်ကြီး ယူလာရပါတယ်။ အဲဒါကတော့ Wire Tracker လေးပါ။ (ပုံကြည့်ပါ)
ဒါလေးက ဒီလိုနေရာတွေမှာ အသုံးတည့်ပါတယ်။ Transmitter ကို wire တစ်ဘက်မှာ ဆက်ပြီး Tone mode ဖွင့်ထားခိုက်ရင် အဲဒီ cable ကို probe လေးနဲ့ အပြင်ကနေ ကပ်လိုက်တာနဲ့ တီတီတီ အသံတိုလေးတွေ ကြားနေရပါတယ်။ ကေဘယ် ဖြုတ်တိုင်းစရာမလိုဘဲ အကြမ်းဖျင်း ရှာလို့ရပါတယ်။
ဒီတစ်ခါ ပြန်တက်တော့ စက်ချုပ်က ကြိုးတွေ အကုန် ပြန်ဆက်ထားပြီးပါပြီ။ ပိုကောင်းပါတယ်။ တစ်ဆက်ထဲဆိုတော့ Cable looping လမ်းကြောင်းကို အလွယ် trace လိုက်နိုင်တာပေါ့။ အစဆုံး Short ဖြစ်နေတဲ့ အထွက်ကြိုး တစ်စကို Transmitter ချိတ်ပြီး Tone ဖွင့်ခဲ့ပါတယ်။ Probe လေးနဲ့ ကြိုးလိုက်စမ်းတော့ Bridge Console အောက် Combing ကနေ ကြမ်းပြင်ထဲ ဝင်သွားပါတယ်။ နောက်ပြီး မီးမလင်းတဲ့ မီးချောင်းတွေ အားလုံးကို လိုက်စစ်ကြည့်တော့ ဘယ်တစ်ချောင်းစီကိုမှ မရောက်ပါဘူး။ ဒါဆိုရင် ဒီ breaker trip ဖြစ်လို့ မီး ၈ ချောင်း မလင်းတာ မဟုတ်တော့ဘူး။ တစ်နည်းပြောရရင် ဒီ breaker နဲ့  အဲဒီ ၈ ချောင်းနဲ့ အဆက်အသွယ် မရှိတာ သေချာ သွားပါပြီ။ ဒီ breaker ရဲ့ ဇာတ်လမ်းဟောင်းတွေ ထားခိုက်ပါတော့။ နောက်တစ်ဆင့် အဲဒီ မီးချောင်း ၈ စုံ လင်းအောင် လုပ်ပေးနိုင်ရင်  တော်ပါပြီ။
ဒီတော့ Nav Deck မှာ ရှိတဲ့ မလင်းတဲ့ မီးတစ်ချောင်းကို ဖြုတ်ပြီး ကြိုးတစ်စကို Transmitter နဲ့ ဆက်လိုက်ပါတယ်။ Tone Trace လိုက်ကြည့်တော့ စောစောက ၈ စုံမှာ ၅ စုံနဲ့ ဆက်နေပါတယ်။ နောက်တစ်ခုက လင်းနေတဲ့ မီးချောင်းဆီမှာလည်း အသံလာမြည်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် အဲဒီ မီးချောင်း အိမ်ကိုဖွင့်ကြည့်တော့ အထဲမှာ looping ကြိုးတစ်စုံ ဖြုတ်ပြီး တိပ်ပတ်ထားတာ တွေ့ရပါတယ်။ စက်ချုပ်ကို ခေါ်ပြတော့ သူလုပ်တာတော့ မဟုတ်ဘူးပြောပါတယ်။ ရှေ့က တစ်ယောက်ယောက် အကြောင်းတစ်ခုခုနဲ့ ဖြတ်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ Short နဲ့ earth leakage တိုင်းကြည့်တော့ ကောင်းနေတာနဲ့ ပြန်ဆက်လိုက်ပါတယ်။ Breaker တွေ အကုန် ပြန်ဖွင့်ကြည့်တော့ အဲဒီ ၅ စုံ ပြန်လင်းသွားပါပြီ။ 
အဲဒီအချိန်မှ စက်ချုပ်က ပြောလာပါတယ်။ အရင်တစ်ခေါက် သူခွင့်မပြန်ခင်က Normal light circuit ထဲက ကြိုး ၂ စကို Low insulation ဖြစ်လို့ Bridge Panel ထဲမှာ ယာယီဖြုတ်ပြီး တိပ်ပတ်ထားဖူးတယ်ပြောပါတယ်။ သူလိုက်ပြတဲ့ Panel ရဲ့ Trunking ထဲက ကြိုး ၂ စဟာ ဖြုတ်ထားရက် အတိုင်း တွေ့ပါတယ်။ အဲဒီကနေ wire tracker နဲ့ စစ်ကြည့်တော့ စောစောက မလင်းဘဲ ကျန်ခဲ့တဲ့ မီးချောင်း ၃ စုံနဲ့ ဆက်နေတာ တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီကြိုးကို short နဲ့ earth leakage စစ်ကြည့်တော့ အဆင်ပြေတာနဲ့ ပြန်တပ်ပေးလိုက်ပါတယ်။ စမ်းကြည့်တော့ မီးချောင်းတွေ အကုန် လင်းနေပါပြီ။
ဒီတော့မှ စက်ချုပ်က Short ဖြစ်တဲ့ Circuit က Forward paint store နားက မလင်းတဲ့ မီးချောင်းတွေ ဖြစ်နိုင်တယ် ပြောပါတယ်။ စက်ချုပ်က ကျန်တာ သူဆက်ရှင်းလိုက်မယ်ပြောပါတယ်။ ကျွန်တော့်ရဲ့ Wire Tracker လေးကိုတော့ Supply လုပ်ဖို့ ဇွတ်ပြောပြီး ယူထားလိုက်ပါတယ်။

ပြန်ခြုံကြည့်ရင် မိုးကြိုးပစ်တာရယ်၊ breaker trip ဖြစ်တာရယ်၊ မလင်းတဲ့ မီးချောင်း ၈ စုံရယ်က ဘာမှ မပတ်သတ်ပါဘူး။ အရင်က သတိမထားမိတဲ့ ပြဿနာတွေစုပြီး ကောက်ချက်ချလွဲလို့ ရှုပ်ထွေး သွားခဲ့ရတာတွေပါ။

ဝင်းအောင် (ပခုက္ကူ)
၆-၆-၂၀၂၀

No comments:

Post a Comment