Wednesday 19 August 2020

Generator (25) - Trip System Fail


သူများကို အကူအညီပေးတာက ကိုယ့်အတွက် အကျိုးရှိတဲ့ အခိုက်အတန့်လေးတွေလည်း ရှိတတ်ပါတယ်။ ဒီ Case မှာ အဲလို ကြုံတွေ့ခဲ့ရလို့ ပြန်ဖေါက်သည် ချလိုက်ပါတယ်။
 
Tanker တစ်စီးမှာပါ။ Generator နဲ့ Power Management System (PMS) ကို trouble-shoot လုပ်ပေးပါ ပြောပါတယ်။ သင်္ဘောက တရုတ်ပြည် dry dock က ဆင်းလာပြီး ပထမ voyage ပါ။ Dock မှာတုန်းက Power Management System (PMS) အသစ် လဲထားတယ် ပြောပါတယ်။ အရင်က ABB ရဲ့ Synpol-D ကို DEIF ရဲ့ PPM နဲ့ လဲထားတယ် ပြောပါတယ်။ ပြဿနာက Generator #3 က Trip System fail ဆိုတာ အမြဲတမ်း လာနေတယ်တဲ့။ စက်က မောင်းလို့တော့ ရနေတယ်။ Alarm ကို အမြဲတမ်း reset လုပ်နေရတယ်။ ဒါနဲ့ လောလောဆယ် Alarm delay ကို အကြာကြီး ထားလိုက်ပြီး သုံးနေရတယ် ပြောပါတယ်။

သင်္ဘောပေါ်ရောက်ပြီး MSB မှာ ကြည့်ပါတယ်။ Deif PPU, PPM module တွေမှာ ကြည့်ပါတယ်။ ဘာ Alarm မှ မရှိပါဘူး။ ဒါနဲ့ စက်-၂ က အခု alarm delay စက္ကန့် ၃ ထောင်ကျော် ထားထားလို့ Alarm မရှိသေးဘူးတဲ့။ ECC console ပေါ်က Alarm Monitoring System ရဲ့ Alarm log history မှာ ရှာပြပါတယ်။ ဒါနဲ့ သူ့ကို မေးကြည့်ရတယ်။ အဲဒီ Alarm လာတဲ့အချိန် MSB ပေါ်မှာ ဘာ Alarm / indicator လာသလဲဆိုတော့ ဘာမှ မလာဘူး ပြောပါတယ်။ ဒါဆို AMS မှာပဲ Alarm လာတာပေါ့။ သူ့ဆီက AMS နဲ့ MSB Manual စာအုပ် နှစ်အုပ် တောင်းပြီး Circuit တွေ ကြည့်ရပါတော့တယ်။
ပထမ Alarm ဘယ်က လာသလဲ စစ်ရပါမယ်။ Deif က ပေးတာလား၊ Genset က တိုက်ရိုက်ပေးတာလား ခွဲထုတ်ရပါမယ်။ Deif module က ပေးတာဆိုရင် Setting ကြောင့်လား၊ အဝင် Signal ကြောင့်လား၊ Transducer တစ်ခုခု ကြောင့်လား ထပ်လိုက်ရပါတော့မယ်။
ပုံမှန်အားဖြင့် Genset ဆီက alarm နဲ့ machine status တွေကို MSB ဆီ တချို့၊ AMS ဆီ တချို့ ပို့ပါတယ်။ တစ်ခါ MSB ကနေ AMS ဆီ Alarm တချို့ ပို့ပေးပါတယ်။ အခု Trip System fail ဆိုတာ ဘာ Alarm လဲ ဘယ်က လာတဲ့ Signal လဲ အရင် ကွဲအောင် လုပ်ရပါမယ်။
သေချာတဲ့ AMS ရဲ့ Alarm list ကို manual ထဲမှာ မွှေနှောက် ရှာလိုက်တော့ တွေ့ပါပြီ။ 1015 ဆိုတဲ့ Input Channel က လာတာ။ အဲဒီကနေ ဘာသဲလွန်စ ရမလဲ ရှာလိုက်တော့ Cable နံပါတ်၊ core နံပါတ်တွေ ပါတဲ့ စာမျက်နှာ တစ်ခု တွေ့ပါတယ်။ အဲဒီမှာ G3 Cylinder Exh gas temp အတွက် ကြိုးတွေနဲ့ ဒီ Ch 1015 နဲ့ Cable နံပါတ် တူနေတာ တွေ့ရပါတယ်။ အဲဒီကြိုးက ECC console ကို လာတာ။ ဒါဆို ဒီ Alarm က Genset ကနေ တိုက်ရိုက်လာတဲ့ Alarm ပေါ့။ MSB နဲ့ ဘာမှ မဆိုင်တော့ဘူး။ PMS နဲ့ မဆိုင်တော့ဘူး။
ဒါနဲ့ Generator Manual တောင်းပြီး Control Circuit ရှာကြည့်ပါတယ်။
Maker က Stx B&W တဲ့။ ကြည့်လိုက်တော့ Circuit တွေက အရမ်းရင်းနှီးနေတယ်။ ဪ လောလောဆယ် ကိုညီညီ request လုပ်လို့ Circuit Basic Unit အပိုင်း(၆) မှာ ရှင်းပြထားတာပဲ။ အများစု တူပါတယ်။ နည်းနည်းလေးပဲ Modify လုပ်ထားတာပါ။ ဒီ circuit က အလွတ်ရနေပြီ။ ဒီတော့ ခေါင်းမစားတော့ဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဖြစ်တဲ့ ပြဿနာကလည်း ဒီ Version မှာ Modified လုပ်ထားတဲ့ နေရာက ဖြစ်တာ။
ဒီ Circuit မှာ Stop Solenoid ရဲ့ wire ပြတ်နေသလား ဆိုတာ monitor လုပ်တဲ့ Circuit လေး ထည့်ထားပါတယ်။  ပထမ Stop solenoid အဝင် NO contact နဲ့ ခွပြီး 10K ohm resistor တစ်လုံး ထည့်ထားပါတယ်။ နောက်ပြီး Stop Solenoid အထွက်ကြိုးကို (-) မှာ တိုက်ရိုက် မဆက်ဘဲ Cable supervision unit ကို ဖြတ်ထားစေပါတယ်။ ဒီတော့ Stop Solenoid ကြိုးပြတ်နေတာ ဒါမှမဟုတ် Open Loop ဖြစ်နေတာဆိုရင် Output contact ကတစ်ဆင့် Trip System Fail ဆိုတာ ထုတ်ပေးမှာပါ။ အခု Alarm System မှာ သုံးထားတာက NC ဆိုရင် normal ပါ။ ပြီးတော့ Cable Supervision Unit က Power ရှိနေသမျှ Normal အချိန်မှာ Active ဖြစ်နေပါမယ်။ ဒီတော့ သူ့ NO output ဟာ အမြဲ Close ဖြစ်နေပါတယ်။ (Drawing ကြည့်ပါ)
ပထမ Generator 3 ကို ရပ်ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ ပြီးတော့ Trip Sys Fail alarm signal ထုတ်ပေးတဲ့ Terminal (51-52) ကို တိုင်းကြည့်တော့ close ပြပါတယ်။ ဆက်ထားတဲ့ ကြိုးတွေ Terminal screw တွေ loose ဖြစ်လား စစ်ကြည့်တော့ မတွေ့ပါဘူး။
ဖြစ်နိုင်တာကတော့ ဒီ unit ဟာ Genset Power ရှိနေသမျှ အမြဲ On ထားတော့ သူ့ Relay Contact တွေ သိပ်မကောင်းတော့တာ ဖြစ်နိုင်ပ်တယ်။ Genset ရပ်ထားတဲ့ အချိန် close ပြပေမဲ့ Run တဲ့အချိန်မှာ Vibration ကြောင့် ကွာသွားရင် Alarm ပေါ်မှာပါ။ 
စမ်းချင်လို့ AMS ထဲက သူတို့ တင်ထားတဲ့ delay ကို ၁၀ စက္ကန့် အထိချလိုက်ပါတယ်။ နောက်ပြီး terminal (51) ကြိုးတစ်စ ဖြုတ်ကြည့်လိုက်ပါတယ်။ ခဏနေတဲ့ အခါ G3 Trip sys fail alarm ပေါ်လာပါတယ်။ ဒီ Alarm ရဲ့ source က ဒီနေရာက လာတာတော့ သေချာပြီ။ တစ်ခါ စောစောက သံသယ ဖြစ်တဲ့ Cable Supervision unit ရဲ့ internal contact မကောင်းတာ ဟုတ်ရဲ့လား၊ တစ်ခြား နေရာတွေက fault ဖြစ်နိုင်လား။ စဉ်းစားကြည့်ပါတယ်။ 
Cable Supervision Unit ရှေ့ဘက်မှာ ဖြစ်နိုင်ချေတွေက Solenoid ကြိုးပြတ်နေလား၊ 10K ohm resistor မကောင်းတာလား စဉ်းစားပါတယ်။ Stop function ပုံမှန် အလုပ်လုပ်တဲ့အတွက် Solenoid ကြိုး မပြတ်တာ သေချာပါတယ်။ စောစောက G3 ရပ်ထားတုန်း Supervision unit က LED တွေပုံမှန် လင်းနေတာမို့ fault trigger မဖြစ်ဘူး။ ဒါဆိုတော့ 10K ohm resister က ကောင်းနေတယ်လို့ ယူဆနိုင်ပါတယ်။
တစ်ခါ Supervision unit နောက်ပိုင်းက ကြိုးတွေ loose ဖြစ်တာလား၊ ကျွန်တော်ထင်သလို Unit ထဲက contact ကြောင့်လား ခွဲသိအောင် လုပ်ရပါမယ်။ 
ဒီတော့ Supervision unit ရဲ့ အထွက် terminal နှစ်ခုကို jumper wire လေးနဲ့ ခွဆက်ထားလိုက်ပါတယ်။ ပြီးတာနဲ့ G3 ကို မောင်း၊ Load တင်ခိုင်းပြီး တစ်နာရီလောက် စောင့်ကြည့်ပါတယ်။ ဘာ Alarm မှ မထွက်တော့ပါဘူး။ ဒီတော့ Cable supervision unit အသစ်လဲဖို့ အကြံပေးခဲ့ပါတယ်။ 

ဝင်းအောင် (ပခုက္ကူ)
၁၉-၈-၂၀၂၀

No comments:

Post a Comment